Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1546 ggr
Sofielunsen
0

Stolt över sig själv

Nu såhär på vårkanten kan i alla fall jag känna att .. ja att allting bara är segt och tråkigt.Nu när snön har kommit tillbaka också känns det extra tungt. Våren och sommaren känns väldigt långt borta och då kommer tankarna smygande..Jag känner mig tråkig, huden är blek, magen hänger och byxorna sitter tajt.

När jag så ligger i soffan och slötittar på dumburken kommer Dr Phil upp. (För de som inte vet är det en manlig psykolog som hjälper personer med deras problem i tv). Idag handlade det om en man och en kvinna som har problem med deras äktenskap. Och tydligen har mannen misshandlat kvinnan och Dr Phil säger "You don't ever get physical with a woman, ever!" Och han sa det med en sån styrka att det väckte nått i mig. Nått som var stolt över att vara kvinna.Stolt över att vara en kvinna som faktiskt ska behandlas med respekt. Som är stark och som har gudinnan i sig.  Stolt över mina höfter, de är ju faktiskt breda av en anledning. ;)

Jag tänkte härmed starta en ny tråd. En tråd där både män och kvinnor skriver vad de är stola över. Jag tänker inte speciellt på yttre attribut nu utan inre. Det kan vara något som får er att känna er manliga eller kvinnliga. Något som gör er stolta över att vara den ni är.

Jag är stolt över att vara kvinna. Att känna att gudinnans kraft i mig och känna den styrkan. Jag är stolt över min modersinstinkt och min omtänksamhet.

Vad är ni stolta över?

Moonchild
0

Vilken bra idé Sofielunsen! Man kan alla behöva tänka efter vad man är stolt över :).

Jag håller med dig om att jag är stolt över att vara kvinna. Jag är också stolt över det faktum att jag faktiskt har något jag är bra på. Jag tycker faktiskt själv att jag sjunger väldigt bra :).

BiGavia
0

Stolt över att vara kvinna och att jag äntligen i vinter ha kommit fram till att jag ska ta till mej magin och mina förmågor som har pockat för att komma ut i flera år nu. En mycket stolt mamma till tre. Stolt över vad mina små händer kan åstadkomma.

Tack Sofiel För att du startade denna tråd den behövs nog finnas överallt precis som dagens glädjeämne måste tanken väckas över oss själva.Glad

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Sofielunsen
0

Trådarna med "Dagens Glädjeämne" är faktiskt en stor inspiration till den här tråden :)

mod13
0

Bra initiativ.

Jag är glad åt att vara kvinna, att ha haft förmågan att föda nya liv och att amma.

Jag är stolt över att jag klev av tåget (nej jag har ingenting md huvudpersonen i Etas bok att göra), att jag lever mitt liv så som jag vill leva det, inte så som jag förväntas leva det. Jag är stolt över mitt mod (fast nicket kom inte därav, det är egentligen en kortis av moder, men när jag började skriva det som nick så verkade det aaaldeles för pretantiöst så jag stannade på mod, men det var för kort så då la jag till mitt favoritnummer).

Coturnix
0

Stolt mamma till sju barn. Stolt mormor! ;) Glad över att jag får syn på så mycket. Stolt över att jag kan baka bröd!

BranDuir
0

Stolt över att jag gått igenom livets svårigheter rak i ryggen och med högburet huvud….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

FantasyMoon
0

Bra tråd detta! :D

Jag är stolt över det arbetet jag har lagt ner de senaste åren. jag har arbetat intensivt, dag som natt de senaste tre åren med att radera vad jag tycke rär negativt med mig själv. Jag har jobbat hårt på att utveckals som mamma, bli den föräldernjag ville bli. Jag är stolt över att hålla mitt löfte om rökningen och att jag efter ett år har mitt humör nästan i 
perfekt kontroll. Det är bara den där gången i månaden som jag 
får svårt, men inte ens nära som förr. 
Jag är stolt över att jag på ett mjukt vis har klarat att visa omvärlden vem jag är på insidan, utan att det blir påträngande,
chockerande för omgivande världen.

Jag är stolt över att jag har hållit vartenda ett av mina löftespunkter jag satte upp som 13 åring. Jag är stolt över att ha övervunnit nästan varenda en av mina demoner. Mitt liv idag ser precis ut som det skulle när jag gav mig själv mina löften. Ingen trodde att jag skulle klara det. Jag kommer nu till hösten att påbörja min drömutbildning som 
jag drömde om redan som 14 åring. Med den blir jag min familjs första akademiskt utbildade medlem, inget någon trodde om mig.

Jag är stolt över att jag är i ett lyckligt äktenskap som ser ut precis så som jag bestämde det. Jag är mycket stolt över mina blonda  troll som är lyckliga och busiga troll. 
De växer upp i en lycklig miljö utan svarta moln. De växer upp Med Afezlius i bakgrunden.

Jag är stolt över att vara i ett ärligt äktenskap där jag får lov att vara kvinnan. Där mannen får lov att vara mannen. Där det gör skit i hörnet om vi mår bättre av att kramas.
Där vi använder våra kroppar och inte fordon.

Jag är förbannat glad över att förra sommaren åkte vi moped 40mil med barnen. I ett sträck alltså. Det sög först, men nu är det en bedrift! Såg ni en röd och en grön moped förra året med två barnstolar bakpå.. då var det vi! :D

Jag är sjukt stolt över nästan allt i mitt liv.

Astrina
0

Jag är stolt över den jag är och inte är. Jag räds inte mina känslor oavsett vilka de är. Jag gör mitt bästa, för det mesta lyckas jag men ibland sker bakslag - det hör till. Jag ser det stora i det lilla och enkla och är stolt över att vara en del av Alltet.

Jennix
0

Mmm, jag har inget att skriva… Fundersam

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

FantasyMoon
0

#9 hu? Hur är det möjligt? för visst finns det någonting du är stolt över? jag känner dig inte så jag kan inte komma på några bra exempel.. men spontant tror jag att vi alla kan vara stolta att ha överlevt tonårens ignorans. Så det är ju minst en. Men.. om livet allltid har varit vad man har velat så finns det ju heller ingenting annat att kämpa för och då kanske den där extra stolthets känslan inte märks?

Jennix
0

#10  Nåja, vi släpper det. Jag vill inte förstöra tråden, det var onödigt för mig att kommentera.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

FantasyMoon
0

#11 Som du önskar. Jag ville bara visa dig att livet är fyllt av saker att vara stolt över. Det gäller bara att se dem.. att skriva exempelvis, det är någonting att vara stolt över, faktist.

Jennix
0

#12   Jag skriver knappast så särskilt intressanta eller givande saker som kan hjälpa folk eller nåt att vara stolt över…

Jag kan vara stolt över andra, när dom gör nåt bra. Jag tycker inte jag gör nåt bra i livet överhuvudtaget så jag kan heller inte vara stolt över det.

Tistel-
0

jag är stolt över att jag försöker göra människor i min närhet glada. Det kan handla om små saker som, ge en blomma till mor, ringa o småprata med mormor, köpa päron till min sötaste vän (människan är galen i päron).

Det kan betyda mycket för någon som har en dålig dag att det faktiskt finns någon som bryr sej =)

Hadina
0

Jag är stolt över att jag är omtänksam, och att jag är en varm och ödmjuk människa!!  (har kostat mej mycket att bli det)

lightseeker
0

jag kunde först bara känna in allt jag är kass på, jag var inte stolt över något, men så sansade jag mig:

Jag är stolt över att jag har fejsat mina innersta demoner, det senaste halvåret, det som skrämmer mig mest.

Jag trodde aldrig att jag skulle komma hit, men DET skrämmer mig, för det finns EN sak, som jag inte har gått igenom än och den önskar jag ingen människa att gå igenom.

Alvljus
0

Jag är stolt över att jag gått igenom så otroligt många svårigheter i mitt liv och kämpat så hårt för att överleva psykiskt och fysiskt, men här står jag nu idag med rak rygg och livserfarenhet.

Jag är stolt över den förmåga jag utvecklat längs vägen, att orka resa mig igen efter svåra slag och aldrig förlora tron på att det kommer en dag då livet är ok igen, hur omöjligt det än har verkat just där och då.

Jag är stolt över att jag fortfarande vågar öppna mig för livet och kärleken, att jag står stadigt och tryggt även i de svåraste stormar och över att jag alltid har varit mitt eget största stöd. Det är en skön känsla, att känna sin egen styrka.

Anco
0

Jag är stolt över den människa jag har blivit idag. Stolt över att jag idag står rak i ryggen och står för vem jag är. Stolt över att jag fortsätter på den process jag startade i vintras och där jag mött några av mina inre demoner. Jag börjar sakta men säkert att bli till den kvinna jag vill vara.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

isnornin
0

Tack för en bra tråd!

Jag är stolt över att vara kvinna, mor, maka, dotter och syster.

MVH Isnornin

Jennix
0

#17  Tänk om jag kunde nå dit nån gång… Skrattande Det vore skönt att känna nåt annat än trötthet och svaghet…och bli besviken över sig själv hela tiden.

Alvljus
0

#20 Det kommer. Det tar den tid det tar att lära känna sig själv! Vägen kan vara lång, krokig, stenig och tröttsam att vandra men framåt går det, steg för steg.

Har du funderat över varför du känner besviken på dig själv? Vet du, att när det varit som värst för mig har jag också känt mig så himla trött, svag och utmattad… Men ändå har vi ju överlevt, du och jag. Det är alltid något! Att leva igenom ännu en dag, och hur trött du än är har du ändå inte givit upp för då skulle du ju inte finnas kvar, vid liv. Vänd det så, så ser du att du faktiskt inte är så svag! Man måste inte alltid klara livet med glans. Men man klarar det, dag för dag, för att man måste, för att det enda alternativet är att ge upp. Att våga välja att ta ansvaret för och kontrollen över sitt eget liv är skitsvårt men det är ur den insikten, ur det valet som styrkan växer fram.

Jennix
0

#21  Jag vet varför jag är besviken, för att jag inte klarar av att göra bra saker för mig själv. För att jag inte är stark och kan ta kontroll.  Ledsen 

Folk säger ofta: "det är bara losers som ger upp."  Ger man upp så är man svag, en loser. Det är jag i ett nötskal.

Att existera är inte att leva…

Sorry att trampa ner tråden…

Coturnix
0

Vad betyder / innebär det där ordet "stolt" ? "Stolt som en häst" Är det positivt att känna stolthet? Faan vad märkvärdig hon är , går med näsan i vädret…jag var inte stolt. Jag var bara glad och lycklig,  lycklig för att världen/naturen var så härlig och märklig….. /återblick/

FantasyMoon
0

#23 Ja för min del så är jag stolt när jag övervinner någonting jag själv ansåg vara svårt. Alltså någonting som stärker min självkännsla, tron på min egen förmåga att klara av saker. Beklagligtvis så skall mindre mirakel utföras för att många skall kunna känna sig, eller erkänna sig stolta.
Jag pratar inte mycket om alla saker jag är stolt över. Men råkar någon öppna upp för mig att berätta om alla saker jag har arbetat för att vinna över, så kommer jag inte att låta det passera. jag tycker att stolthet är någonting som borde lyftsas fram oftare.
Så en sista tanke.. jag kan vara jäkligt stolt över att vara glad och lycklig. :D Det är inte det enklaste att vara, särskilt inte alla dagar.

svartmask
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#22 läs The Secret, jag tror och hoppas verkligen att den kan hjälpa dej, den finns både som bokform och film ,har dock ej sett filmen än men den är bra säger dom.

The secret har gett mig nya ögon att se med, så att säga^^
hoppas den hjälper dej om du väljer att läsa den eller se filmen.

Må allt det goda vara med dig Jennix.

Blessed be systrar och bröder

Veyla
0

Ursäkta mig för denna off topic.

Jennix jag läste det du skrev o vet precis hur det är. Det enda felet är att det här inte är ett forum för sånt.

Du kan få min msn dock. modmarstoneheart@live.se

Jag lyssnar gärna på dig. 

Tillbaka till on-topic:P

Jag är stolt över att vara den jag är och att jag överlevt det jag har. Jag är också väldigt stolt över att vara tonåring men ändå bli behandlad med jämlikhet av dem vuxna. Det finns mycket jag kan va stolt över men det jag är stoltast över är att jag nu mer kan känna mig stolt över mig själv.