Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1001 ggr
nanna-maria
0

Magiska bilder

Vad är magiskt för er när det gäller bilder, plancher etc?

Följande länk kanske inte är gjord i magiskt syfte men skulle jag få en sådan målning skulle jag nog definitivt anse den ha unika krafter.

http://uk.youtube.com/watch?v=_LHoyB81LnE

nanna-maria
0

jaha, oj tack för hjälpen trumman :)

Coturnix
0

Hmmm…fint självporträtt!!! Och detta gladde pojkarna här! ;) Tack för filmen!;)

-För mig är fotografiet av jorden sedd utifrån en magisk bild …

nanna-maria
0

Jag är faktiskt på riktigt nyfiken på vad som gör en bild speciella för just er, ur magisk eller religiös synpunkt, så detta inlägg var inte enbart för att visa klippet.

Hadina
0

Helt otroligt!!

svartmask
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har alltid tyckt att känslor har varit viktiga i mitt liv, så jag vill få ut en känsla av något slag ur en bild.

Ser jag en bild på en kvinna i skogmiljö eller med växter runt sin kropp så känner jag närhet med gudinnan/ Moder jord på nått sätt, som en slags påminnelse att jag faktiskt alltid har henne brevid mig. ^^

Denna bilden är vacker^^ 

Blessed be systrar och bröder

Veyla
0

mm… Jag upplever det lite annurlunda. Jag ser det som att konstnären/fotografen/föfattaren får ur sina känslor och ner dem på ett papper. När jag tittar på bilder eller läser dikter vill jag kunna känna hur skaparen av den kände.

Men vad gäller religiösa eller magiska symboler så är det ju inte så mycket kännslor i dem. Jag ser dem med anndra ögon vilket gör dem magiska och ger mig en speciell känsla.

Jag älskar symboler och estetik:P

//Magiker lärlingen

Hias
0

Magiska bilder kan te sig på olika sätt fast tror att för mig är de bilder som kommer i mitt inre då jag blundar och söker samt under visa ceermonier och ritualler ,sedan kan jag tycka att de finns mycket magiskt över olika fotografier av min familj och nära vänner samt kring häxsystrar och bröder magi kan man finna i det man själv tar fram .Bless