Vad betyder KORPEN för er?
Har hört att många är *rädda* för Korpen.
Min Korp.. eller mina Korpar skyddar mej! säger till om det är någon fara på gång.. eller så kommer den bara för att visa mej att den är i närheten.. och då känner jag mej trygg.
Kan sitta i tystnaden och visualisera hur den flyger så fritt i skyn med sina stora svarta vingar.. om jag ber den komma.. så kommer den..
Vad har ni för erfarenheter??

Korpen är min fågel….en vän när jag går i skogen, en följeslagare genom livet, aldrig kommer jag att glömma den gången vi satt ute och fikade i trädgården, jag var 15, plötsligt kommer en korp och helt sonika sätter sig på ryggstödet till den lediga stolen, och säger ett kraftfullt rrrrrrroooooppp….jag sträcker fram en bit macka till honom som han tar…och i nästa stund satt han på min axel och puffade på mitt öra med näbben…mamma var lite nervös för att han skulle hacka mig och över att han skulle ha ohyra.
Korpen stannade hos oss i hela fem veckor, och varje gång jag gick ut så kom den efter en liten stund, och höll mig sällskap…men plötsligt en dag var han borta….men ett särskilt litet rum i mitt hjärta har han…
Kuriosa…vet ni att korpen låter olika i olika delar av landet?…här nere i syd så låter den ååååårrrrrpppp och oppe i norr är det ett lite ljusare aarrrrrpp.
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Korpar är helt fantastiska. Jag pratar ofta med dem - de pratar tillbaka eller gäckas och driver med mig ibland.
För mig symboliserarden hela cykeln död-liv-död.

#1.. Visst är det en underbar fågel!!!
#2.. Symoliserar samma för mej.. För varje steg den tar.. föds något nytt..
Korpen är en vacker fågel. Ett rätt nytt fenomen för mig faktiskt..När vi bodde i Stockholm såg man inte många korpar, iaf inte i den delen av stan där vi bodde. Någon enstaka som flugit fel. Men sedan flyttade vi ner till Skåne och helt plötsligt var dom "överallt" *skrattar* Jag är sååå glad,för den är så vacker. #1 jag har också ett förflutet med en korp som blev"tam" när jag var barn.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Korpar har alltid haft stor plats i mitt hjärta.( Min nästa tatuering blir korpar.)
MVH Isnornin

#5 min med….En korp som landar på en ekgren…*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Korpen är en av många svartfåglar, och svartfåglar är för mig något väldigt speciellt. :)
Men främst av svartfåglarna för mig är Kajan, med sina blå ögon. MEn både Kaja, Korp och de andra är goda vänner.
Corvus Corax, de med sol i munnen. Nattsvarta med förmågan att bringa ljus i det mörka. Tillsammans med en coyote och en korp så kan man absolut aldrig ha tråkigt! :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#6 Vad fint det låter:)
(LinaN hur blev det med din nya tattoo?)
MVH Isnornin

Kaja

Mmmm älskar kajor!!
Min vän shamanen brukar komma i korpform och verkligen förfölja mig, tills jag ringer honom och undrr vad han vill *l*
Ljus//Wynja
**Mäktigt vackra fåglar, men de står nog mer för höst för mej renslakt och älgjakt, byte som är nedlagt, märkers för då är korpen inte långt borta. Kråkan= boplundrare. Kajan en trevlig pratig jynnare. Alla 3 har mycket humor i sig och är kloka fåglar.
**
Vandra i Ljus å Skönhet

Älskar kråkfåglar av alla sorter. Ja så mycket att jag kallar min kaninuppfödning för Kråkbacken.
Korpen är nog den vackraste av dem alla och jag blir glad varje gång jag ser eller hör den. :-)
/Iram

Fasters lilla kråka!!… Är en sång jag sjunger mycket för min lilla brorsdotter när vi ses *L*.. (eller min lilla trollunge)
Det är nått alldeles speciellt med detta lilla barn… kan inte ta på det.. men något är det.. När hon döptes så var det bjudning eftråt hemma hos min bror.. och korparna seglade så vackert i skyn.. några gånger dök dom men lika snabbt upp i skyn igen.. som om det var en välsignelse av något slag.
isnornin, det blev skjutet på igen. men av god anledning, efter att ha samtalat emd min tatuerare så har vi kommit fram till att den blir bäst som helrygg och inte bara litet plutt över ryggraden mellan skuldrorna, så det rä tillbakat ill ritbordet. :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

aha;)
MVH Isnornin