Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 785 ggr
Ayena_old
0

När då och var då?

Om du skulle kunna svinga ditt trollspö och hamna i en annan tid och på en annan plats, var skulle du vilja leva och i vilken tid? Du får inte ta med dig nuvarande kunskaper!

Kram Ayena

trampolin
0

Helst av allt i en sagovärld :) Midgård/Middle earth (och vara en alv) annars har jag en gillar jag tanken på att leva för några hundra år sedan. Då det inte fanns bilar och så.. men jag skulle nog hellre leva nu och här med den bekvämlighet som finns ändå :P hehe. Jag har ganska nära till skog och så, om jag vill komma bort ett tag.

Devona
0

oj, svårt… men gärna en mer accepterande miljö, och som #1 kanske i en sagomiljö… men bekväm är man ju så jag vet inte Räcka ut tungan

Coturnix
0

#0 vilka "kunskaper" får jag ta med då?

Ayena_old
0

#3 - Jag menar att flyttar man till en tid för tusen år sedan så får man utgå ifrån att man lever i just den tiden och inte känner till några moderna bekvämligheter.

Coturnix
0

Ok. Då vill jag hamna i en framtid då resor mellan planeter genom maskhål är möjligt. En framtid då jordens alla folk lever förenade i fred och en hållbar utveckling. En tid då dödsstraff inte existerar. ;)

BranDuir
0

hem till Atlantis….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ayena_old
0

Jag skulle nog följa med både #5 och #6 Glad

Man upplever väl just nu  att det inte stämmer med hur vi människor lever och beter oss och att man skulle vilja kunna sticka iväg till en annan tid.

Sen skulle jag också vilja leva i antikens Grekland, kanske på Thera eller Kreta. Känner starka dragningar…

BiGavia
0

**Jag vill leva nu, vi som lever nu i detta liv behövs Nu. För våra systrar och bröder i alla energiformer och vår moder jord och vi har nog levt förr energierna går ju runt, i kretslopp. Kunde jag använda mitt trollspö skulle jag väcka kärlekens energier mellan alla energier. Speciellt hos oss människor, som i allmänhet  nog för brott för att  visa kärlek till stenarna , träden  vattnet och jorden och märker inte den kärlek som erbjuds oss. Hmm fattade någon vad jag menade, har inte någon skrivkonst i mej.
**

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Coturnix
0

#8 Det låter riktigt det Du säger. Så är det säkert. Vi lever Nu och vi behövs Nu.:) I Nu.

Bappho_
0

Jag skulle åka tillbaka i tiden cirkus 3000 år och besöka Frygien.

Ayena_old
0

#10 - Har aldrig hört talas om detta rike, men ska genast in och söka! Vacker bild!

Anco
0

Varför inte till den tid då det inte fanns något som hette Sverige och då folket trodde  på gudinnan och völvan var högt aktad.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Bappho_
0

#11 Idag Turkiet.

[Lady-Oona]
0

Någon ö i forna Polynesien, där kärlek och sex var/är heligt och betraktas som självklart och nödvändigt. Underbar lekfullhet, ett  starkt socialt nät, musik, dans, sång och underbar natur, inga krig…som ett litet härligt paradis.

Wynja
0

På Avalon :)

Bjornen
0

Jag skulle vilja komma till slutet av folkvandringstiden för att kunna se vilka växter som odlades då. Var det då humle, nässla, kirskål mfl. kom till vårt land ? Många växter anses ha tagits till vårt land med munkväsendet, men jag tror att flera kommer redan under folkvandringstiden.

BranDuir
0

Du har så rätt så Bjornen…..det är jag övertygad om!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Moonchild
0

Håller med Trampolin. Middle-Earth, utan tvekan :) Annars är ju inte Avalon helt främmande. Hm, jag vet inte riktigt, hehe.