Dagens Glädjeämnen...26/3
GodMorgon alla vänner!
Här i Oshult strålar solen från en klarblå himmel efter en riktigt kall natt….-14 vid kl 2…skaren var hård nog att bära mig…vaknade av att min hund försökte krypa in i örat på mig, han måste ha vaknat och tyckt fruktansvärt mycket om sin husse….*S*…lite jobbigt bara att ha en Rottweiler ålande runt i bingen…*S*
May your day be Blessed!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Godmorgon systrar och bröder vaknad pigg oglad så jag tog och samlade lite gammla ljus och vips så hade jag tillverkat lite nya ljus här på morgonen jag har startat tvättmaskinen och skall försöka göra nån nytta*S*.Solen skiner över ett vitt Haninge och dagen har nog något att ge Så varma häxkramar från mig och BlessedBe Hias

Här lyser solen också, det lite kyligt ut men snön är på väg att försvinna. Har våren vunnit nu måntro?
Dagens glädjeämne måste vara mina underbara "små" katter. Och mina vänner som jag ska sätta mig ned och plugga med ett tag. Sen bär det av till mormor för middag.
Men som sagt, ser ut att bli en fin dag idag. Hoppas det håller i sig :)
Bless you all )0(

Jag blir glad så fort jag ser gåvan ifrån Hias, puss.
I dag hpooas jag att få träffa en väninna som är på besök i Mora, en kopp kaffe på något fik kanske det blir:)
Jag känner knappt igen mig själv när jag går förbi spegeln, ca 30 cm borta på längden….
MVH Isnornin

#3 Du är en solstråle me skall du veta och värmen når mig ända ner till kyliga Haninge så är de med flera av eder systrar och bröder och de är vår varma gemnskap som kan ge krafter till oss /Bless och puss i pannan på eder alla
Här skiner solen ikapp med mig, känns det som. Är bara allmänt glad (över att vara hemma igen bl a) Ska ta lilla vovven på en rejäl tur i skogen till lunchtid tror jag. Att lufsa i skogen med vovven gör att jag samlar kraft och själen får näring.
Ljus och kramar till er allesamme
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Barnen är på dagis, müslibars är i ugnen, kaffet är klart och tvätten tvättas. Affe skrålar i spelaren och min man är på väg hem med ett strålande solsken och plogade vägar..
Finns det verkligen anledning att inte le idag?
Jag är vansinnigt trött, men att höra Afzelius sjunga om kamp kickar igång mig, varenda gång. :P Ikväll skall jag iväg och träffa likasinnande. Men tills dess skall berg med tvätt hanteras, ej varsamt. ;)

Trots en natt med några timmars bestulen sömn (en av katterna försökte gräva sig in till sovrummet via dörren…) så lyckades jag ändå ta mig ner till posten där jag idag åter börjar arbetsträna. Visserligen var jag bara där i 40 minuter, men jag trodde inte jag skulle fixa nånting eftersom sömnbristen gör mig väldigt känslig. Så jag är SÅ GLAd över att jag fixade det ändå!!! 
Och så skiner solen och det är riktigt skönt ute trots blåsten. Det är vår i luften trots att det fortfarande vill snöa på kvällarna.

Vaknade idag av en vit jul utomhus, nävisst nä, det är ju inte jul det är ju i slutet av mars, min dummer!
Förkylningen som jag trodde var borta är kanske en bihåleinfektion eller nåt skit som jag fått av grönt snor från dagisbarn.
Jag älskar dom små liven (oftast) men jag har aldrig varit så sjuk som när jag jobbar på dagis…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Men hörni #8 och #9 - det här är ju en glädjetråd jöö

Krya på dig Jennix!
Och du Ayena: Tänk så här - med våren kommer ljuset, och är det snö och solsken blir det ännu ljusare! 

Vaknade med till en lysande sol idag!!!
Tvättar och småplockar lite.. är nog vad jag kommer orka idag..
Önskar alla en skööööön och givande dag!!
#10 Helt sant, jag skapar en ny gnäll-tråd. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Har "hittat" fler par skridskor och "skräprummet" blev städat och snyggt på köpet! Solen skiner och det är inte så kallt längre. ;)

strålande solsken ute och jag ska ta en promenad. Kanske tom orka ta bussen till stan och kika runt. blev ju hemskickat från jobbet så nu har jag lite tid till annat

Jag är glad, för att det är en ny dag

Jag stannade hemma i dag… Satte frön som jag har fått av Tindra och Florian, det ska bli spännande o se if det blir något av de:) Ett restljus har jag stöpt, hela huset doftar ljus! Nu är kanel/ingefära brygd på spisen, jag måste bli av med denna envisa förkylning!
Min hund mår bättre, medecinen fungerar!!:) stackars gumman..
Solen skiner! mina händer är lite lite bättre, peppar peppar, 7 9 13! Hoppas att det håller i sig bara!
Jag har bytt duk mm på mitt altare, det blev fint:)
MVH Isnornin

Tack BranDuir för glädje tråden!! Den gör mig glad!!!
Se det posetiva i det negativa i livet!!!!
MVH Isnornin

#17 ja jag medhåller dig och tackar vår kära broder för hans dagliga glädjetråd den är verkligen uppiggande me du är oxå en glädje för oss systrar så kan jag känna och känt från första stund Bless kram till er alla Hias

Tack för de snälla orden vänner…ett glädjeämnet till ju…och så ett litet (stort)…om gudar och gudinnor vill så ska jag hämta nåt jag alltid har önskat mig i morgon kväll eller fredag…..och jag talar inte om vad det är förrän jag har den hemma….*S*..men jag sitter o dumflinar med hela ansiktet just nu!
#19 jag hoppas inte att det du ska hämta är en sak som börjar på H och slutar på D :D???

nej då den börjar på J och slutar på R…*S* och den är grön…*S*

JAGUAR! ;D Vackraste bilen!

jepp..*S*

ojojoj;)
MVH Isnornin

Lovar att tänka gott så du får din fina jaguar broder /Bless
Ohhhh…. i`m impressed!!
Ska hålla tummarna så du får hem pärlan! ;D

hihi hittade ett presentkort på hm när jag rota runt i bokhyllan. Visade sig vara laddat med 300kr :D Så nu har jag shoppat.