Pendelbok sökes
Hej gott folk!
Någon som har en kopia av Stora boken om Pendeln av Cassandra Eason till övers? Den verkar vara utsåld precis överallt och finns inte ens på förlagen, och jag skulle vara så glad om någon skulle vilja sälja sitt ex till mej…??? Skicka mej ett pm i så fall.
Om någon har ett tips på en bättre / annan bok om pendling så är jag också tacksam för tips…
Bok?
Hur svårt kan det vara: lär dig hur den svänger Jakande och Nekande och jobba dig vidare därifrån empiriskt.

Konsten att använda en pendel, av Sig Lonegren, är en bra bok :)
Tack för tipset Klara Stjärnljus!
Trumman, dels vill jag gärna ha en bok med lite mer info om vad man mer kan göra med pendeln än svara ja och nej (det klarar jag också ;D ), dels skulle jag tycka det vore intressant med lite historik om pendlar.

Historia tycker jag också är kul! T.ex. det gamla knepet att pendla en guldring i kedja över magen när man är gravid - pendlar den blir det en pojke, cirklar den blir det en flicka.
Plus en sak man bör tänka på, och det är att hålla sinnet öppet/tomt för att inte själv påverka pendeln, men att "tömma" huvudet hör ju till rutin vad gäller både spådomar och meditationer, så det kanske är en självklarhet för de flesta.
Jag använde min pendel i flera år när jag var yngre, men rätt som det var behövde vi vila från varann och nu har den legat i sin ask länge utan att jag har känt någon som helst dragning till den.
Oh jäklar - tvättstugan!

oj oj detta inlägg hamnade helt fel! sorry!
är ju ny på det här, ha lite tålamod med mig

Easons pendelböcker finns på engelska på AdLibris, om språket inte är några problem - The art of the pendulum och Pendulum dowsing.

jag har aldrig haft någon bok utan litat på mitt inre och sett ett Jakande eller nekande av pendeln /så jag håller dock med#1 och om Cassandra är så bra vet jag inte har hört både gott och ont om henne och hennes sätt att lära ut tror dock att lita på sin egen känsla är de bästa så har jag lett mig fram och även de som jag haft under mina vingar /Bless

Pehr Trollsvedens "Lilla Pendelboken" kanske är lättare att få tag på.