Häxor iFokus

Häxor

Etikettfolktro-och-myter
Läst 3003 ggr
Allamej
0

Få bort trollen

Detta har ingenting om forumtroll att göra… Utan snarare den riktiga sorten…

Ja, jag sa troll eftersom saker och ting inte kan förklaras bättre…

Första gången jag fick mig en känga av dom var när jag flyttade till mitt ex gård, han var då min nuvarande. Saker och ting gick bara så otroligt fel… Pappan uppförde sig som om den var besatt, bilen fick pånke, jag tror det var 6 ggr på 3 månader… varav en gång på väg från gummiverkstan… Alla fyra däck var tvungna att bytas ett par gånger under den tiden…

Saker gick sönder, uppförde sig som om det var ute efter en. jag allt otrev ligt man kan tänka sig hände.

I utkanten av gården hittade jag på ett träd som var stendött en hästsko uppsatt, med ändarna neråt med något som jag bara kan förklara som 1 dm långa slöa knivformade prylar… Dessa satt dessutom runt omkring på trädet…

Jag såg dom när allt, och jag menar allt verkade vara emot oss, så givetvis fick jag panik.

Jag slet ner "knivarna" och slängde dom i älven (dumt antar jag), välsignade några spikar och satte upp hästskon åt rätt håll. Det var lugnt ett tag efter det. Men inte länge.

Jag flyttade därifrån, gjorde senare slut med pojken för han sög all energi ur mig till den punkt att jag faktiskt ville dö.

Men nu är det igång igen… Alla mina elektroniska saker falerar en efter en… Små udda problem som fackmänniskorna anser omöjligt att en människa kan ha hela tiden… Vi är på förstanamnsbasis jag och killarna på elaffären.

Jag gör illa mig hela tiden, drabbas av både den ena och den andra smärtan. Ingenting fungerar som det ska, varken jag eller mina saker… häromdagen hackade jag bort en del av mitt fingeravtryck bla.

Jag hoppas att det är troll… ingen kan ha så här mycket "otur" på en och samma gång… Och om det är trollen… hur i helsikke blir jag av med dom?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

korseett
0

jag har sett ett råd på ett annat forum och det handlade om att man "satte upp speglar" för trollen tål inte ljus. Alltså man visionerade om att det som skydd för rummet, huset eller annat fanns en massa speglar som återspeglade ljuset och då försvann de. Annars har jag ingen aning. Otäckt är det du berättar om.

skogsgubben
0

vad är det för fel på troll? varför skulle det vara just de som orsakar det hela. Tror knappast det är troll inblandade. Om nu så skulle vara fallet så skulle det troliga vara att de vill uppmärksamma dig på någonting i din livsföring som måste förändras. Fast å andra sidan, troll, tomtar eller andra filurer så är det ändå troligt att du bör se över ditt liv.

zeretki
0

#2  Jag måste fråga… Vad är det för skillnad på troll, tomtar och andra väsen? Är det olika namn på samma väsen eller är det olika väsen? Och hur vet man vilket väsen det är man känner av?

Jag har ju haft väsen som lånat saker, gömt dom, men jag vet inte hur dom ser ut eller vad dom kan tänkas kallas för… Jag känner av väsen utomhus ibland men vet ej heller vad jag ska kalla dom för…

korseett
0

det finns olika väsen. Vet en kvinna som är mycket insatt i det hela och håller på och skriver en bok naturväsen och människors upplevelser samt hennes egna upplevelser med dem samt vad de vill förmedla till människan.

Allamej
0

Troll gör inte bra… inte heller knytt eller vittra… Tomtar är helt ok.

När jag bodde på gården kände jag väldigt väl att det var nånting som inte ville ha mig där… och som gladerligen skulle ha haft ihjäl mig om det var nödvändigt…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

lightseeker
0

#5, nåt som skulle ha haft ihjäl dig, det låter ju som en demon, för mig, då.

skogsgubben
0

det var värst vilken smutskastning det var på troll och demoner nu då. Ledsen Kristen påverkan?

Troll är inte illvilliga såvida de inte har en orsak till det. Har mött väldigt tillmötesgående och trevliga troll.

lightseeker
0

#7, nej absolut ingen kristen påverkan ang. demonen, däremot självupplevt. Vad baserar du det på när du tror att det måste vara kristen påverkan, fördomar?

LinaN
0

Knytt är väldans trevliga, men ett egensinnigt folkslag, eller småfolk. Vad vi nu vill kalla dem.

Men knytt med ont gentemot andra är oknytt, men de gör en inte illa om man inte betett sig illa mot dem från början.

Tycker också det är litet smutskastning, det enda trollet jag sett han lufsade över e22an kl mitt i natten o vi var de enda som åkte bil, han var ca 120-130 cm lång och verkligen lyufsade fram….. trodde ajg såg i syne men min färdkamrat såg detsamma. SÅ nog finns troll alltid. :)

Me nbara för att jag sett ett betyder det itne att det är den enda eller sista trollet i skåne. 

Småknyttet har i några år fölöjt emd mig, jag kände igen deras "signatur" och visste vilka som följde emd eller inte. två av de tre jag hade stannade kvar hos mitt ex av någon anledning. den tredje följde med mig, men han/hon gör itne så mycekt väsen av sig längre…. men de lånade gärna saker o ting, lekte emd ljus och mörker o skrämde halvt slag på en om man inte uppförde sig ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

skogsgubben
0

Ja men herre gud vad är det för trams att påstå att troll, knytt och vittror inte är bra men att tomtar är ok. Fånigt. Någon som uttrycker så tvivlar jag på har stött på ett äkta troll eller vittra.

Skogsväsen som blir arga och/eller illvilliga blir det av en orsak. Naturväsen försöker hela tiden upprätthålla balans i skogen/landskapet vilket vi människor inte är så bra på.

LailaBaba
0

Jag har varit med om nåt liknande som dej Allamej. Saker som inte "kan" gå sönder gick sönder, allt gick sönder för mej. Jag fick nästan förföljelsemani, trodde att KGB hade avlyssning och sabotageenheten placerad här. Jag fick nästan panik. Till slut fick jag en känsla av att det var kopplat till mej och hur jag mådde. som ett slags poltergeistfenomen. Att det var meningen att jag skulle lära mej att härda ut trots att allt gick åt H-e. Mitt råd är att vända dina egna energier, göra dej så positiv och tillitsfull du kan, inte förvänta dej katastrof utan hjälp och lösningar. Men drar ju till sej det man tänker på, så tänk på lycka, tur, lugn och ro. Jag ska tänka på dej och försöka hjälpa till. Ta inte i så hårt utan låt det bara flyta förbi, utan att låta det haka fast i dej. Lycka till.

zeretki
0

Men vad kallar vi då väsen som vill oss ont? Och HUR vet ni vad som är vad?? Det vill ajg verkligen veta…

Eller ska jag starta en ny tråd??

LailaBaba
0

Hur menar du att de vill oss ont? Hur märker du det? Jag tror inte på det här med gott och ont som skilda från varann. Jag tror att allt har både ock i sej. Om man pratar om demoner t ex så tror jag att de försöker ta energi som de själva behöver men bara om vi låter dem göra det. Vi kan bara påverka oss själva, och släpper vi inte ifrån oss nån energi så kan ingen ta den, varken demoner eller människor. Med demoner menar jag krafter eller väsen, i en annan dimension, som är negativa, inte onda. Ondska är ett ställningstagande, inte en egenskap.

Bappho_
0

Jag håller helt med LailaBaba #11

Det låter mer som mänskliga energier i obalans, dina eller någon annans i din omgivning. Men eftersom problemen följt med dig så kanske du skulle se över hur du själv mår. Skulle också kunna vara någon som gått över till andra sidan som vill nåt. Du får försöka klura lite.

Ibland så kan energier på en plats trigga dessa saker hos en själv också om man inte är i riktig balans eller är tillfälligt svag av någon anledning.

mod13
0

Elprylar kopplar jag till energi (dvs i betydelsen hur energisk man är) och vid ständiga elfel på prylar så skulle jag börja fundera på hur min egen energi är kopplad och hur den flödar - eller rättare sagt varför den inte flödar.

BiGavia
0

**Jag har en "grön" skogsgubbe som brukar trassla till det för mej, och riva ner saker , ibland går saker sönder , inte så ofta som tur är. Men han tycker oftast att jag ska ta det lite lugnare och inte ta livet så allvarligt. Tycker han är gullig även om han från början höll på att skrämma skiten ur mej, då jag anade honom i ögonvrån då och då. Nu när han blir påträngande vet jag att det är dags att börja tänka. Jag är Absolut säker på att han vill mej inget illa. Så jag tror också att det handlar om nåt annat.
**

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

nanna-maria
0

Är det så viktigt att veta vad det är för figurer som gör detta? Bara för att någon benämner dem för troll i ovisshet om vad det kan vara, är det väl ingenting att haka upp sig på. eller?

Jag tänkte direkt på andra sidan, det är ju typiskt sånt man ser på tv med medier som försöker göra det lugnare hemma hos någon som har besvär med andar. Om det verkligen är stora besvär, vilket det ju låter som att det är, kanske du borde ta kontakt med någon professionell medier?

Det där med hästskon lät ju väldigt konstigt, förmodligen hade jag gjort precis som du, men om det var rätt eller inte vet jag ju inte.

Men som många andra påpekat i den här tråden, du behöver nog arbeta litet med din egen energi. Det är inte lätt att vända från minus till plus eller hur man ska uttrycka det, men försök att bli litet mer harmonisk i dig själv, kanske kommer förklaringen och lösningen på ditt problem till dig om du ger det tillfälle att dyka upp i ditt medvetande.

Casiopeia
0

En vild gissning, men jag tycker det låter som om någon skickat en djin på dig… Dom är väl inte direkt onda, men kan vara riktigt jävliga om dom blivit framkallade för att ge sig på någon…
Kan ju förklara hästskon och det där…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

lightseeker
0

hm, apropå troll, så har jag nog fått ett livs levandes i människogestalt ringandes hem till mig i ren terror, hela dagen.

I love you, and whats your name, är det enda som han kläcker ut sig, och ingen svenska verkar bita.

Hur gör man med sådana troll, då?

BranDuir
0

#19 Polisanmäl för trakasserier/hemfridsbrott/ ofredande

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

lightseeker
0

OK, men du, hur gör man för att ta reda på vem det kan vara då?