Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1033 ggr
Iram
0

GLAD OSTARA!!

Ville bara önska er en glad och trevlig vårdagjämning. Nu är det äntligen vår på riktigt. Hurra!

Vad ska ni göra idag? Själv ska jag snart gå ut i solskenet och lyssna på fåglarna. Släppa ihop ett par kaniner ska jag också göra. Ja, är det vår så är det vår och nu MÅSTE jag snart få lite kaninungar i gården innan jag längtar ihjäl mig. Blå jättar är vad som förhoppningsvis ska tillverkas idag. Kan det finnas någon bättre making-babies-dag än självaste Ostara, dessutom i fullmånetid? Man kanske måste passa sig så att man själv inte hamnar på jäsning!Räcka ut tungan

Sedan kanske jag ska ta in lite såjord och ett par miniväxthus och peta ner några frön. Men just nu står en Jansson i ugnen och doftar underbart, måste få den klar först innan jag går ut. Och kanske provsmaka lite…mmmm…

Kramar från Iram

BranDuir
0

Ja detsama …den blev lite gladare när jag nyss upptäckte en blommande lungört i rabatten….*S*…

B*B*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
0

Glad Ostara (hur uttalar man det) ska till växthuset och ta hand om babyplantorna nu!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BranDuir
0

Åsstarra är väl närmast …*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Alvljus
0

Glad ostara! Idag ska jag så lite frön har jag tänkt, och fira lite ikväll tillsammans med min älskade. :)

isnornin
0

Glad Ostara!! Pentagram kakor är i ugnen!!

Tänkte ta fram lådan jag köpte i Nornabúðin i sommras, det ska bli spännande..

Ha en trevlig dag allesammans;)!

MVH Isnornin

LinaN
0

Glad Ostara!

Ljuv vårdagsjämning också! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

BiGavia
0

**#3 tack
**

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Moonchild
0

Glad Ostara/Vårdagjämning/Påsk etc!

#1 Ååh, kaninungar :) Söthetsöverflöd i min hjärna ;).

Idag har jag bytt borst på min kvast, den bara skräpade. Jag har blåst ut ägg och hängt upp i riset och pyntat lite på altaret.  Sedan har jag lovat far min att städa hela huset, så det står väl näst på tur. Tror jag ska baka lite med. Kanske skulle göra pentagramkakor som Isnornin? :)

Vårkramar till er alla!

lightseeker
0

har ju inte köpt nån pentagram-form, undras om man kan tillverka en genom att karva i en potatis.

Jag skall ut och tälja mig en kvast, har redan gjort min äggost, ikväll blir det bastning och helst någon mer rening.

blodtopp
0

Glad Ostara på er också!!!
 Jag har fixat påskliljor till mitt altare nu. De står tillfälligt i solen för att slå ut lite innan jag ställer dem där det ska vara (eller rättare sagt där jag vill ha dem).

StoryBoard
0

Låter mysigt allesammans :')

Det blir firande med familj och nära släkt. Ska mysa med min lillebror och måla ägg. Låter lockande att baka lite pentagramkakor med ! De ser så goda ut ^^

Har varit sjuk i några dagar så det blir nog inget speciellt firande i år. Ska ta det lugnt och hämta kraft från vårsolen…

Glad Ostara!

Astrina
0

Glad Ostara på er alla! Själv ska jag sitta med en grammatiktenta men framåt kvällen får det bli något firande av något slag. Ska få mogna fram under dagen.

Hennum
0

det låter väldigt trevligt, allt vad ni ska hitta på. själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra. ska nog baka nån kaka, och så fyller min ena katt år idag. så jag ska göra kattbakelser, med en äggula som pynt uppepå. :P sen borde jag kanske så lite frön oxå, pappa har nog hemma.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hias
0

Önskar eder alla här en skön och varm ostara och glöm inte att smörja kvasta nu.

Sofielunsen
0

Glad Ostara mina kära vänner!

Har haft fullt upp idag! jobbat hela dagen och sen var det lite shopping (fick presentkort i present) men ikväll är jag helt shälv hemma förutom katterna och tänkte bara rå om mig själv. Glo på film och äta godis ur påskägg ;)

fridelfina
0

Glad Ostara från Fridelfina till Er alla!

Flyg lugnt i natt! Flört

Hias
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min döttrar som just har övat sig inför natten /Bless