Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1202 ggr
[dcpower]
0

hejsan, vilka e era bästa magiska saker *kram*

hejsan. nu e jag väldigt nyfiken vilka er era bästa magiska saker vore intressant att få veta kram systrar å bröder. mitt bästa magiredskap e mitt trollspö där jag lagt några ögonbryn i.P.s det e fullmåne på fredagFlörtSkrattande

[dcpower]
0

oj,sorry, glömde att det va en sån här tråd förut men ni kan ju skriva om ni vill ifall ni ändrat elr gjort nått nytt elr dyl. kram

Alvljus
0

Hm svårt val, antingen min ljuvliga kittel i gjutjärn, eller min stora kloss av lapis lazuli (en halvädelsten).

Jag väljer kitteln, den vill jag aldrig vara utan. Den är det viktigaste föremålet för mig i mitt magiska arbete. Allt annat klarar jag mig utan - kan använda händer, andedräkt och visualisering som ersättning för i princip allt annat. Dock tycker jag om att använda föremål, såsom trollstav (har en som är 1,5 m och knotig, härlig är den!), kvasten, stenar, pentagram, salt mm. Tycker det ger stämning och hjälper mig att fokusera. :)

Har du gjort ditt trollspö själv, dcpower? :)

lightseeker
0

hm, mig själv, faktiskt.

Astrina
0

För mig är det nog en trollstav från när jag var 13-14. En nästintill förmultnad pinne med symboler målade med mensblod. Det känns som den skapades igår.. Hur jag hittade den, när jag skapade den, vilket skick den är i idag - allt med den är inkapslat i mitt hjärta.

isnornin
0

Så svårt!

Jag har ett stjärnformat fat som jag har en rökelsehållare i (som jag gjorde fär många år sedan när jag och Iram var på kurs…. )Runt den har jag stenar, som jag har plockat och fått, en bergkristall som jag fått av mina barn:) Lavasten (jag har små lava stenar lite här och var:), ekollon från Holland, havsslipatglas från Island och fjäder från en magisk fågel från västergötland:) Runt fatet har jag snäckor som min bror plockade till mig i Götakanal (när den var torr;)…Saltkristall mm.

Jag har alltid varit förtjust i stenar. Var som barn helt tokig och plockade på mig fina stenar;)

Vi hade stora fina lavastenar hemma i vardagsrummet…

Fick fosiler och stenar från min dotter, en del magi i dem vill jag lova!

MVH Isnornin

Bappho_
0

Måste vara mina kittlar. Jag är passionerat förälskad i dom. Mitt gamla bokskåp är ganska magiskt också….

BranDuir
0

Mina Händer…..

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Tistel-
0

ett hängsmycke ett pentagram som jag fick i första ring i gymnasiet.

det var julavslutning, och jag o min nyfunne kompis satt i kyrkan. Så räcker hon fram ett litet paket =) o där låg det, så vackert! Kommer jag aldrig att glömma, o vi hade bara känt varandra i tre-fyramånader=), vi är fortfarande väldigt bra vänner! lilla gumman, ska nog höra av mej till henne idag =)

Coturnix
0

Min mortlar, särskilt den i gjutjärn.;)

LinaN
0

Min trumma!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[dcpower]
0

ja,jag har faktiskt en trollstav där jag lagt in lite ögonbryn.

[dcpower]
0

Flörtjag ska skriva in nåt på den mä glödpenna.

Alvljus
0

#12 Det låter jättefint, lägg gärna in en bild (om du vill) när den är klar! :)

[dcpower]
0

japp, det tänker jag göraFlört