Dagens Glädjeämnen 19/3
God Morgon alla vänner!
Kallt, snöigt, men solen gliser fram mellan molnen…och koltrasten sjunger i björken….det är trots allt vår….
Ett annat glädjeämne är att jag innan jag somnade funderade över det här med fördomar som skrivs i en annan tråd….och kom fram till att jag har nog inte så många…men visst finns de….*S*
May your day be blessed!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Solen, solen, solen!!!!
MVH Isnornin

Godmorgon vaknade tidigt hade svårt att sova i natten/men upptäckte då de stora vita flingor som sakta dalade ner över Haninge och just nu så lyser solen och vips så har vi ett vacker vinterlandskap även här.Skall plantera ut lite små påskliljor och pärlhyacinter på min balkong under dagen idag så de blir vackert lagom till Ostara,även ordna på mitt utomhus altare så de blir vackert Bless och kram på eder alla/Hias

Trots att jag var uppe länge och städade igår så vaknade jag tidigt, kanske sitter det i från barnsben. Det är ju inte varje dag man fyller år ;)
Så trots snö och moln så kommer det nog bli en bra dag !

Morgonen skimrar av rimfrost och världen är vackert vintervit - ännu en stund, för det börjar redan töa. Själv är jag (tyvärr) tillbaka på jobbet efter några dagars sjukdom men jag har åtminstone ansökt till högskolan idag och sitter här i hemlig glädje över det. :)

Grattis Sofielunsen!! Hoppas du får en unbar dag.
Här är det vitt, vitt, vitt överallt och snön faller som bara den. Kan inte låta bli att undra hur fåglarna mår som redan kommit till sjön.

Grattis på din dag Sofielunsen!!
MVH Isnornin
Grattis, grattis on the big day!
Här lyser solen över det vita landskapet. Det känns mer som det brukar göra i februari här än i mitten av mars. För första gången den här vintern är jag riktigt sugen på att åka snowboard men det har jag inte tiden till. Ska hämta ut en hemtenta i grammatik ikväll - så kul blir min Ostara/Påsk :)

tack tack tack :)

Ett STORT GRATTIS på din födelsedag, Sofielunsen!

Inte fasen var det ett glädjeämne…men i alla fall…månadens räkningar avklarade…Phew….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Grattis på födelsedagen Sofielunsen!
Mitt glädjeämne idag är att min klass kom tvåa på en dansshow/tävling bland studenterna på min skola. Vi var jätteduktiga och borde vunnit, men tydligen så ville juryn konspirera mot oss. Hm.
Har även fått tag på ett exemplar av Dannie Druehylds 'En häxas handbok' som jag verkligen ser fram emot att få på posten :D.
Man får post imorgon va?

#13 jag hoppas det! Grattis till din bok:))
MVH Isnornin

Grattis Sofielunsen!
Idag har varit en bra dag på jobbet. Vi fick vårt nya schema som ska börja gälla från april, och det ser jättebra ut!
Kram Iram

Min 8åriga son kom just nu hem och överaska mig med två fina teckningar som hans klasskompis gjort till mig /hon hade ritat Frej o Freja i blyerts på teckningspapper skall försöka fota bilderna och sätta in här sen Bless

#16 vad gulligt av henne:)
MVH Isnornin

De skall vara 18åriga son missa lite där hehehe

Grattis sofielunsen!
Idag kom glädjeämnet när jag var hos doktorn för att kolla arbetsskadan jag fick igår. Visade sig att det bara blivit en lindrigare mjukdelsskada och att mina fingrar kommer bli som vanligt om en vecka eller två.

Tack åter igen! Ni är för söta :)

Gick mej ut idag och plockade ris.
Härligt vackert med vit gnistrande snö, strålande sol, klarblå himmel och flingor av snö från.. ja var kom dom ifrån?(klarblå himmel??) Sakta dalade de ner från skyn som gnistrande pärlor.
När jag gick hemåt och kom in i skogen började det vräka ner snö och rätt vad det var så började träden knuffas och ta krokben på mej. Jag snubblade hit och dit och några grenar försökte ta min mössa..
Jag tittade på snön som föll och sa till mej själv att det var bäst att jag gick hem då knuffade ytterligare ett träd till mej och helt plötsligt fick jag känslan att nån sa: NEJ stanna! och snön slutade falla.
Jag stannade och lutade mej mot ett träd och stog där i en hel evighet kändes det som och skogen verkade nöjd. Precis som om träden ville att jag skulle stanna och se dem.
Då tänkte jag på det Trumman sa på kursen.. "När träden börjar dansa så låt dem dansa"
Konstigt…. eller egentligen inte.

Tänkte berätta vad jag ska göra i morgon (fast man inte får)
Vi har massvis med forsytia här växandes längs en cykel- och gångstig och imorgon tänkte jag smyga iväg med sekatören och knycka några fina kvistar. Folk är så upptagna i morgon med att springa omkring som skållade råttor i affärerna så de kommer inte lägga märke till en virrig tant som går omkring och klipper grenar. Naturligtvis frågar jag först busken och sen lägger jag en liten gåva under som kan fungera som näring.