Bless You!
Happy St. Patrick's Day!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Mina tankar far till min älskade bror som bor i Irland!
MVH Isnornin
Jag har en polare som nyss flyttat dit, hoppas han får kul.
Här hemma i norrland känner jag mig bara norrlänsk och St Paddys-day känns allt för främmande att fira - eller vi kanske ska importera den också som halloween och valentines day!?Tänk vilka pengar vi skulle tjä… jag menar, bli av med :D

#2 …haha…ja du…handeln kunde nog slå mynt av den också…..men en gnutta blod från ön räcker som anledning att fira…*S*
#3 Hah, sant :) gäller att gripa varje tillfälle till att få ta sig en dram.
Grejen är ju den att de flesta pubbar redan har hakat på StP-day och kör hårt med fyrklävar, leprechaunhattar och gröna girlanger i taket för att få lite drinklusta :) iaf var det så överallt i danmark och malmö då jag bodde i de trakterna.
Är ju iaf en helgdag med urgamla anor (som jag förstått det?) och inte ngt nytt påfund.

Det hade varit roligt o varit där nu!!
MVH Isnornin

LOL! Kan tro :)
**Bless you to även om st: Partric bara har passerat i perferin, ha en mycket bra dag, Bran Duir och alla andra
**
Vandra i Ljus å Skönhet

Hmmm… Funderar på en sak. Googlade runt lite om St Patrick och jag uppfattade det som att han är ett kristet helgon som drev ut ormarna/druiderna från Irland.
Om det är så är det lite synd att säga Bless You idag
Om ni förstår hur jag tänker alltså.

**#10 oj,vad den ormen va fin, ägaren måste vara stolt.
**
Vandra i Ljus å Skönhet

#10 Tack…Jajamensan….och den har en alldeles speciell historia också…så jag är extra glad för den….den skall få en like på andra armen också…*S*

Eftersom det verkar gå i Irländskt tema idag så måste jag bara få dela med mig av den här underbara låten. Introt till Boondock saints. J*vla bra film om jag får säga så
http://www.youtube.com/watch?v=mPIAMd1zGvE
lyssna och njut :)