Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1265 ggr
Hias
0

Ostara i antågan.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kära vänner nu är Ostara i antågan så jag har faktiskt här på morgonkvista påbörjat att iställa ordning mitt altare för årets Ostara firande och så här ser de ut skall bara inhandla blommor som skall få sin plats men de inhandlas dagen innan så de är färska och välmående BlessedBe/Hias

Sofielunsen
0

jag har också börjat göra i ordning lite. Svårt med riset dock, ja alltså det med ägg och fjädrar i. Mina små monster (katterna) tycker att det är en alldeles förträfflig leksak. haha, ska nog hitta en plats åt den också, dock inte på altaret då jag inte vill ha nå kattbus där :P

Ska fixa en bild när det är klart :)

blodtopp
0

Jag har mitt altare i sovrummet just för att inte katterna ska demolera mina saker… Räcka ut tungan Och i sovrummet är det kattfritt jämt (det behövs med fem katter i hemmet…) Det är väldigt skönt, för då kan jag pynta och piffa med precis vad jag vill utan att behöva oroa mig.

Sofielunsen
0

Ah, mitt altare står också i sovrummet. Men mina katter är så bortskämda att om de blir utestängda från nått rum står de utanför och jamar och krafsar tills de kommer in :P Sällskapssjuka katter vetu :P

blodtopp
0

Våra har gett upp… *S*

KlaraStjarnljus
0

#3 Våra katter är likadana, och jag har inte hjärta att stänga ute dem. De har båda två sovit hos oss sedan de var små, så att börja nu…nä. Mitt altare får ändå inte plats i sovrummet, och vardagsrummet, där det står, har inga dörrar, så kattanpassat altare är det som gäller! Inga tända ljus, inte för mycket ris och grejer (har en ormhasselkvist, den lämnar de ifred), och dessutom är det en praktisk kant på skåpet jag använder som altare, så de kan inte välta ner saker utan att anstränga sig rejält.

Sofielunsen
0

#5 praktiskt det där med en kant.. för mina katter tycker nämligen att det är jätte kul att putta på diverse småsaker och se hur de ramlar i golvet. väldigt roande tydligen ;)

Våra katter har också sovit med oss sen de var små så jag har inte hjärta till det heller :)

BiGavia
0

Håller också på med altare, blir väl en bild sen, och mina katter ska sova med mej och vara med mej vid altaret, något annat kan jag inte tänka mej.

**Ikväll ska jag ha en växt och skydds ritual i växthuset om jag nu kan lista ut hur den ska se ut. Plockat glas i flera dar nu för att katterna.
**

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

LinaN
0

har tagit tag o städat mitt altare som blivit litet av en soptipp nu i vinter…. äh, jag lägger denna här sålänge, och denna, äh den får ligga där med…..

Men nu börjar det likna något igen :D

bilder kommer.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

KlaraStjarnljus
0

Har också vårstädat mitt och gett det en rejäl ansiktslyftning, bilder på väg!