Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 834 ggr
Tomatoklister
0

Den spända inställning till sex?

Varför har vi människor så spänd inställning till sex? Det är ju helt naturligt, inget konstigt. sexsexsexsexsexsex.

/Johanna Skrattande

LinaN
0

Det har vi det underbara inrättningen kyrkan och kristendomen att tacka för….

Men sex ja tack, gärna, mycket och inte nödvändigtvis i monotona missonärsställningar ^^ Inte nödvändigtvis emd en och samma partner livet ut. Otrohet? egenltigne inget som existerar i min agenda men är sambon och jag itne helt ense om hur det funkar så tänker inte jag göra honom ledsen i onödan ^^

Men tänk om man kunde åka iväg o nuppa med vem man ville när man ville utan att någon tog illa vid sig? *sucka*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hias
0

#1 tack för att du lägger ut det / Otrohet vet inte om vi hört talas om det *L* för va jag vet så om en häxas lustas väcks till liv kan hon inte hålla imot dem ,kanske ett själ varför man är ensam dock bör man vara försiktig idagens samhälle med allt va sjukdomar heter osv osv men nä jag har faktiskt en särbo som är shaman och just räcker det för oss va jag vet . Jo så sant har jag både hört och läst att häxor är de mest underbaraste och vildaste en man kan få *L* BlessedBe

lightseeker
0

hm, jag har två bitar i mig: en vild och ohämmad, samt en som inte vill ha med sex att göra.

Det är INTE kyrkans fel, utan sexuella övergrepp i barndomen.

Jag önskar att omvärlden av idag, kan ta ansvar för det felaktiga som händer i nuet (i form av kränkningar) så att vi imorgon, slipper effekterna av att vi väljer att blunda.

[trumman]
0

8*===o

( o Y o )

({!})

TJO!! :D Jag säger bara så… INGEN, och jag menar INGEN kan ha en spänd inställning till 6 efter att ha varit i Frejs marken en hel helg.

De sista två dagarna sen jag lämnade Frejs uråldriga ritmarker i Borlänge har varit… en ren Fröj…d :D

[trumman]
0

Men tänk om man kunde åka iväg o nuppa med vem man ville när man ville utan att någon tog illa vid sig? *sucka*

Kan du väl, det kallas att vara singel ;)

BranDuir
0

#5 heehe…tyvärr brukar det ju vara så att dem man vill med inte vill alls…***ASG***

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[trumman]
0

#6 Sanning bror! Sanning! Men jag har såklart aldrig haft det problemet. Charmtroll och manipulatör som jag är.

…….om inte annat så finns ju tequila och roofies ;)

Hennum
0

Håller mycket med LinaN och Hias. Väl talat! ^^

Fast jag har nog en spänd inställning till sex ibland, som jag har mina orsaker till att ha. Och som jag försöker jobba bort, och har kommit på god väg ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

LinaN
0

Just det här med att skydda sig är viktigt om det är en okänd Frej-präst man bolar med. :) elelr en okänd person överhuvutaget.

Men ja…. otrohet är inget som man är sexuellt tycker jag, något jag ser som värre är illojalitet. vad jag gör med min kropp i stundens ingivelse är en sak… bara för att jag följer min kropp (läs skulle vilja följa) så älskar inte jag min sambo mindre för det…

Men rent rituellt sex har jag inga "kristen-moraliska" betänkligheter med… 

Men jag är faktiskt aningens kluven i mitt resonnemang om jag har sex med ngn annan utan samvetskval och sambon ogillar detta är inte det då ett sätt att ha vart illojal mot honom på? men om man låter bli så är man illojal mot sig själv…..

ujuj, alldeles för sent för sådana här resonnemang… ^^

Hias
0

#9 Tycker helt klart du är inne på rätt spår ibland så kan visa saker och ting göra att man känner sig klyven helt och hållet . men vi vet innerst inne va som känns rätt och då följer vi detta. Klart de kan vara jobbigt om man dock lider av den hemska sjukdomen svartsjuka som kan leda till fördärv och elände . Jag har dock aldrig lidit av det och är tacksasm för den skull jag anser att om man inte kan ge någon de den behöver så varför lida pin för något som inte finns där,Jag är dock mycket go vän me mina barns fäder men när glöden tog slut så klar gjorde jag oxå detta för dem.(två fäder). Jag har insett att de kan vara svårt att leva med mig om man inte är likasinnad och därför så är jag oxå särbo idag.

Bappho_
0

Jag förstår precis vad du menar LinaL. Men man kan ju alltid välja att ha ett öppet förhållande. Men det är inte många män som nappar på den idén förstås :-)

Hias
0

#11 nej jag har oxå märkt det tills jag mötte den mannen som jag har en relation till nu sedan 3år tillbaka ,han är en vandrare oxå mer åt de shamanska hållet och vi kallar varandra för broder och syster vilket kan i andras ögon låta mycket märkligt.Jag tror dock att man måste oftast ha ett lika tänkande för att de skall kunna fungera oc´h leva med öppna kort hela tidenGlad

Iram
0

#11 Men det finns! Flört

Jag kanske får ses som aningen liberal när det gäller sex. På en del vis iallafall. Men jag strävar ändå efter att bli ännu mer avspänd, då jag är övertygad om att det maximala utbytet av sex kommer då man verkligen har lagt alla spänningar och hangups åt sidan. Lättare sagt än gjort, givetvis. Som med allt annat!

Det sägs att man blir bättre i sängen ju äldre man blir. Det tror jag helt klart stämmer, och det har säkert med ens växande inre mognad att göra. Man slutar fokusera på en massa larviga smågrejer och ser till att njuta ordentligt istället.

Hias
0

Bra skrivet Iram Kan bara hålla med släpp alla hämmningar och njut av livet!

KlaraStjarnljus
0

#13 Kan det inte vara så att man kan ha lärt sig njuta ordentligt utan att fokusera på larv, även om man är ung? Eller är det så att om jag tycker att jag har lärt mig det, så är jag i vart fall på god väg? ^^

LinaN
0

#15 det där är ju individuellt, jag har itne längre lika stora komplex för min kropp, jag går gärna naken, spelar gärna på min sexualitet när jag vill det osv. något jag aldrig gjorde förr…

jag är ju 23 nu. ^^ så den insikten och så kommer väl vid olika tidpunkter i ens liv….

KlaraStjarnljus
0

#16 Jag är också 23, och känner mig som du beskriver, även om det har varit så i några år. Antagligen på grund av att jag gjort mig väldigt bekväm i ett långvarigt förhållande, och lärt mig om mig själv genom det.