Hjälp att välja...
Måste bara säga:Vilken underbar sida du har Alvljus! Skulle kunna spendera flera månaders studiebidrag där :P
Jag tänkte jag ska ta å köpa mig en riktig tarotlek, köpte en billig för et par år seda men får ingen känsla för den, funderar lite på cosmic tarot eller tarot of the elves någon som har någon av dem? Vad tycker ni i så fall om dem? Visserligen min känsla som spelar roll, men alltid intressant att höra vad andra tycker!
~Blessed be
Just ja, :P om någon kunde tipsa om en bra tarot bok också, lite trött tror jag när jag glömmer hälften 
Någon med bra beskrivningar och så, då jag inte kan jätte mycket om tarot.
~blessed be

Ja där har jag ju mina tankar.. Vilken slags lek som passar dig är svårt att avgöra. Jag använder mig utav en lek som jag inte har träffat många som gillar. Medan en vanlig förekommande lek är en jag inte kan med.
Det bästa är nog faktist om du tar dig lite tid att kika på dem och välje ren som tilltalar dig. (vilket du vet) Inte nödvändigsvis en som har bilder efter vad du är intresserad utav. Tänk på att du skall kunna läsa ut bilderna så ni behöver kunna ha en kommunikation. Men.. raider w är ju en lek som många tycker fungerar fint annars.
När det gäller böcker så så ha rjag (som vanligt) ingen att föreslå. Men jag föreslår
däremot att när du har din lek at du sätter dig ner och ger dig god tid att titta på korten. Att du försöker att läsa ut dem med egna ögon innan du
läser på om dem. Ett tips jag fick en gång av en vis karl, det är
att prata för dig själv om kortet i fem minuter.

Men denna sidan kan jag varmt föreslå. http://www.aeclectic.net/

Väll mött/ något som jag känner är oerhört viktigt när man skall införskaffa redskap som Tarot ,kristaller,pendel osv är man köper dessa över disk i en butik så man kan känna att de talar till en .jag har gjort misstaget ett par gånger i min resa att jag sett något och köp detta ochsedan har de tyvärr inte funkat för jag inte kunnat jobbat me dem. I övrigt har jag köpt mycke vackra saker hos Alvljus jag är henne en trogen kund och skall nu i dagarna hämta ytterligare ett paket från henne.
BlessedBe Hias

#0 Tack!!! :) Vad roligt att höra, du må tro att det är en svår frestelse att ha ett helt lager fullt med ljuvliga saker. *Ler*
Svårt att låta bli att gå in där och plocka!
Jag har själv haft Tarot of the Elves och den är väldigt vacker men inte riktigt -min- lek så jag sålde den vidare. Ungefär som du säger fick jag ingen känsla för just den leken, jag har min älskade Sorcerer's tarot som känns helrätt - många ugglor på bilderna, uggla är ett djur jag känner väl. :)
Min man har Cosmic tarot och älskar den, det är nog väldigt individuellt vilken lek man trivs bäst med.
#4 Vad gullig du är, det ligger en liten överraskning till dig i nästa paket. :)

Va spännande Alvljus och skicka mig ett pm sedan så sänder jag dig lite av mitt magiska bad/Fotsalt som skall tillverkas i nästa vecka Bless nu skall jag ta mina tjejer och fika mm till skogs en stund.