Dagens Glädjeämnen 14/3
Nyss vaknat….fåglarna sjunger…och det är freda…så liite glädjeämnen redan!
Bless your day friends!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Morgon här har man vaknat och stilla satts sig vi datan och kikar ut genom köksfönstret efter en go nattsömn .Har just svept min morgondryck med svartvinbär,rosenrot och lite alovera och skall ta mitt morgonte.Himmlen är klarare idag och min dotter ringde för en liten stunds sedan från sin pappa och frågade om vi inte kunde gå till skogs efter skolan så få se om de fortfarande ä uppehåll så fikakorgen och ut till skogen.
BlessedBe Kram Hias

ja solen skiner så man kan inte ligga i sängen och dra sig . Idag är det min enda lediga dag denna vecka så det gäller att förvalta den väl. Hoppas att vädret håller i sig så kanske det blir ett skogsbesök kram tindra

Det är fredag inför en ledig helg, och det räcker långt…
Kanske skulle man köra lite italiensk mat ikväll. Pasta, en god tomatsås, stekta auberginer, parmesan, vitlöksbröd… ett glas gott rödvin. Mmmm…..

Mmm Frejas dag, härligt med helg! Först ska jag ta mig igenom en lång och själsdödande arbetsdag men SEN ska jag njuta av friheten! :)

det ligger något magiskt i luften, för nu är det tredje dagen, som jag ändrar ordning och storstädar. Någon mer som har känt av det?
Sedan så fick jag god inspiration av hias, morgon-drink. DET måste jag ordna, så blir det en storstädning av insidan med.
Ni, ger mig dagens energi-kick, med denna tråden.

#5 ja jag har haft städnojja i flera dagar och ändra runt mm så just nu så tar jag en sväng om me kvasta har precis skurat hela hemmet rent och tänt lavendel rökelse i alla rum och lyssnar till enigmas första skiva och skall ta en reningstur me kvasta Ps prova drinken de är en enorm dagskickare BlessedBe Kram Hias

#6 hur gör man drinken? Låter ganska god :P

Du tar svartvinbär som krossas med rosenrot och alovera kapslar Blanda detta me ett halvt glas vatten och lite krossad is.

Det regnar ihärdigt idag också, precis som igår. Inte speciellt inspirerande, men nu har jag fått en bok som jag väntat på - Atlantis Hemlighet. Så vad är bättre än att sitta inne i regnet och läsa en bra bok? (Fast jag hoppas ju på att regnet ska sluta till i morgon)

Idag fick jag vakna när jag ville. Sov 12h och känner mig helt utvilad.

Jag hade skrivit på morgonen… sen blev det error för hela slanten..
Men men, jag tog mig från ön, in till Mora. När jag hade gjort det jag skulle, gick jag till röda korset, köpte super häftig klänning till min dotter att ha på torsdag ;)
MVH Isnornin

#11 va skoj att du fann den jag brukar kolla hos myrorna i Gamla stan Här i Stockholm där kan man oxå finna en hel del massa /tidigare kunde de få kläder av min bästa värninna sen 30 år tillbaka hennes dotter är två år äldre men tyvärr så sliter dom ju sina kläder vart eftersom åren går.Hur gammal är din dotter? Min älsta är 21 sen har jag tvillingsöner på 18år en son på 11år och sist men inte minst mina små gull tvillingtjejerna på 8år.
Vaknade även i morse #11 och första jag ser är din vackra tavla den hänger så underbart vackert över altaret BlessedBe Hias

#12 Det värmer så gott att du tycker om tavlan:))) Lillskruttan blir 11 år då är det ok att gå och knacka dörr och önska glad påsk. Tanten i affären hade allt bra skoj åt mig, när jag rotade runt bland 60 tals klänningarna, hon trodde att den var till mig;) haha jösses vilken syn, den är skrikande grön med orange blommor, jätte häftig i hämskt matrial….sen ett orange och brunt huckle fick jag tag på 35 kr, bra köp;)) Jag brukar vara till myrorna när jag åker till Norrköping, sist köpte jag mig en liten koppar kittel som jag har rökelser i.
MVH Isnornin

#13 Ja tänk va man kan folk att krypa i lilla huvudknoppa ibland ..men de är ju lite skoj oxå för att hur skulle det se ut om alla va lika Hugaligen säger jag bara *S* Aha lika gammal som min ena son då.

Iram det där lät gott:) Glöm inte basikikan! (har just stoppat i mig en näve full;) Bli inte förvånad ifall jag knackar på din dörr vid middags tiden;))
MVH Isnornin
dagens glädkeämne var definitivt mitt utvecklingssamtal, mkt positiv så jag fick äntligen lite ny positiv energi ^^
hoppas alla andra haft en bra dag! 
~Blessed be