Dagens Glädjeämnen 12/3
God Morgon kära vänner, nyss uppstigen till en småregnig morgon, satt igång kaffet , och pinkat vovven….ackommpanjerat av den ljuvligaste fågelkonsert i trädgården! myys!
Bless your day!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jag möttes av en rådjursfamilj ståendes på gården i morse när jag gick ut med hunden. Jag har haft dem här nu i några dagar.

haha jag råkade hälla tévatten på handen och så tappade jag allt bröd på golvet ;) Typiskt mig :P

Godmorgon kära systrar och bröder/Nu har jag och barnen fått i oss våran frukost och insett at idag blir de grått och trist väder "men men då får man finna annat att glädja sig med"tjejerna sitter här och målar små teckningar som de vill ge sin lärare och de är en glädje i sig att dom tycker så bra om henne.Kanske på med gummistövlar och regnrock och se om man kan ta sig lite till skogs.#1 va härligt att få möta en rådjurs familj me sina vackra ögon så på morgonkvisten.BlessedBe Kramar till eder alla.

God morgon mina vänner…
Rådjuren är här med 4 vita rumpor visade sig när jag tittade ut genom fönstret mot berget i mitt häxkök. De har bott ute på åkern här ute hela vintern.. De blir bara större och större.
Jag har haft konstiga drömmar i natt…
Ska njuta av mitt kaffe (kanske ta en choklad bit, så inte höfterna krymper;))
MVH Isnornin

Godmorgon på er!! Älskar att läsa om dagens glädjeämnen och även att skriva om dem. Typiskt nog kan jag inte låta bli att göra det på morgonen så eventuella glädjeämnen som dyker upp senare idag får passera oskrivna. :-)
Dagens glädjeämne; Igår kväll blev jag utbeordrad att jobba på min lediga dag då det var kris med vikarier. Det gav iallafall att jag är ledig idag istället, och eftersom jag tagit semester imorgon och på fredag så är jag nu långledig ända till nästa tisdag. Skööööönt!!!

Idag är jag så glad över all uppmuntran min älskade har givit mig de senaste dagarna. Han är solen i mitt liv, så varm och strålande. :) Med hans stöd ska jag våga språnget, ta tjänstledigt och börja plugga igen! :)

skall iväg och göra påskpyssel idag. Någon som har något lämpligt häxigt på förslag?

Lökfärgade ägg….små små fina kvastar….

I dag möttes vi av miljontals stora snöflingor som dalade ner från skyn, på väg till dagis. Jag sade till min äldste son att alla snöflingor är unika fast de är lika, precis som vi människor. Det är inte kallt ute, men lite blött, halt och dimmigt. När sonen såg dimman sade han "Nu kommer dimman!" Fast jag trodde han sa "Nu kommer din man!"
Jag känner våren i luften! Det luktar vår!
Det här är verkligen en så underbar tråd!
Glädjeämnet för mig idag är dagen i sig. Vädret är varken fint eller ovädrigt. Det händer inte för mycket för mig idag förutom plugg, plugg, plugg men ändå. Det är känslan i kroppen. Den känns som sköljmedel eller inpackning för själen. Jag trivs i den! Det kommer bli en helt vanlig dag, varken mer eller mindre och det är bara såå underbart!

Trots ett halvjobbigt möte på AF nyss, där det visar sig att jag hamnat mellan två stolar och därför inte får nån a-kassa för de senaste 12 dagarna, så är jag glad över att min handläggare är så underbar! Hon bryr sig verkligen!
Å så är det skönt ute idag också. Ska ut i skogen efter lunchen.
Och så fick jag idag hem en bok som jag letat efter sen gymnasiet (jag läste den på mellanstadiet). Det är alltså en sökperiod på 13 år 

Godmiddag! Äntligen kom solen fram efter en regning förmiddag. Härligt - då blir det snart en promenad här efter lunchen.

kvastar och ägg, skall det också bli, det blev två hönor och en tupp idag, tack för råden.

Välmött nu är jag superglad / har man tur eller har man tur jag kom och hade hämtat mina tjejer i skolan och ser hur man tömmer en lägenhet här intill på massa möbler och ut bärs en gråsvart skaihörnsoffa precis en sådan jag velat ha en längre tid, till saken nu dom skulle kasta den inget fel på denna soffa.
Såsnabb som jag är så hejdar jag dem och frågar om dom är sanna som skall kasta den det slutar med att den nu står här i min läghet jag är helt kalrt hörd a v våra gudar så sent som i söndags satt jag och drömde om en sådan här soffa/BlessedBe och tack för att ni hjälp mig nu Hias

hahahahaa..Idag har jag ympat en levande mistel på mitt äppleträd….har en till till en lönn som ska komma på plats i morgon…Plus att jag fick en laddning lösa delar till Misteltinkturen!
och bär som jag sådde i massor av grenklykor!…Känner mig nöjd!
Tack för denna gåva!

Idag är jag glad att jag är ledig.
Dagens glädjeäme, är alla dagars glädjeämne. Att få möta er här, ni ger styrka , mod och en friskhet och för att inte tala om vilken rikedom ni är för en magisvulten själ.
Vandra i Ljus å Skönhet