Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1021 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämne 11/3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon alla goa vänner!

Alldeles i detta nu kommer Fader Sols milda ansikte fram bakom stalltaket….det ser ut att bli en fin dag! Pumpafröna gror i sitt lilla växthus och vårens ankomst är ljuvlig för ett fruset druidhjärta…..det bubblar och spritter i kroppen! Sneglar med skräckblandad förtjusning runt hörnen när jag är ute….tänk om kärleken lurar där…*S*

Blessed Be your day!

BranDuir

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Frosigt norden, det har snöat på kärleken, men ändock ett löfte om vår i mimmizenobias lök.

Blessed be 

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

isnornin
0

Sitter och planerar hur jag ska plantera i krukan som står vid ytterdörren på mitt hus. Ska till affären och köpa påskliljor och sätta i krukan. Fast det är så grått ute och jag är jätte trött känner jag mig glad, ivrig, kreativ, inspererad och så kär! Är det vår så är det!!;))

Vilken fin bild och text BranDuir!! (ska visa min bror det som bor på Irland)

Blessuð

MVH Isnornin

Alvljus
0

Idag är jag glad över att man har inrättat ett Stilla Rum på min arbetsplats. Ett rum för tystnad, fritt från religiösa associationer, där man kan sitta en stund och bara finnas.

Hias
0

Godmorgon idag så vaknade jag dock till de gråa trista regnet men de gör inget för jag så mycke glädje i mig och känner mig så kreaktiv.Sitter här me min frukost och njuter av lugnet skall me min 11åriga son till tandläkaren under dagen och sedan så kommer nog min symaskin fram igen.Sedan är de en enorm glädje att få logga in här och se alla goda systrar och bröder .

Kram på eder alla och skänker min värme till er/BlessedBe Hias

Hias
0

Glömde ju att säga att mina 8åriga tvillingdöttrar överaskade mig i morse med egengjorda små ler igelkottar dom gjort i skolan dom va så söta och har fått namn Nea och Emmi mina döttar heter nämligen Linnea och Emelie lovar att fota dem och sätta in bild /Hias

FantasyMoon
0

God morgon..
Min famij är på väg till dagiset och jag får några minuter av stillhet. Det är någonting jag verkligen njuter utav.
Jag ser fram emot en god kopp av någonitng varm och lite tid av reflektion. Kommer att lägga några kort och se vad dagen bär.

Jag skall låta dagens markering vara stillhet och ro. En dag.. en dag kommer jag åter att vara i vardagens 
stress.. men den dagen är inte idag.. Idag slipper jag ge mig 
ut i full fart och fläkt på en gång. Idag får jag lov att bara vara.. 
någonting jag verkligen uppskattar.

Iram
0

Det har väl inte hänt så mycket här idag ännu eftersom jag klev upp för en timme sen. Men kaffet blev iallafall perfekt idag! :-)

Dessutom känner jag mig ganska pigg idag, äntligen. Har jobbat helgen och det är så energitömmande att man blir alldeles slak, men idag känner jag mig lite inspirerad igen. Skönt!! Nu ska jag baka lite matbröd, och sedan putsa fönstren i vardagsrummet samt sätta upp mina naturvita hemvävda linnegardiner…. Kommer definitivt att boosta mina vårkänslor!!

BiGavia
0

#6 USA-dag.(ledig dag Utan Särskild Anledning) ett stort glädje ämne.

Hias
0

Jaaaaaaaa nu söker sig solen fram genom molnen och jag känner mera glädje av ljusets strålar och sedan fick jag just mail om att lite böcker jag beställt har skickats hurra!

BranDuir
0

#9 Håll utkik efter ett stort tjockt grönt kuvert idag….*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hias
0

#10 Ja kära broder och jag skall sätta mig att färdigställa dig en egenhändigt sydd påse från mig  sen sänder jag dig ett paket .Sitter här som ett litet barn på sin födelsedag lycklig över att få finnas till och hjälpa andra samt att vi kan ge varandra ting som vi själva inte kan tillverka eller ha nytta utav de kallar jag gemenskap och kärlek utan gränser.

Så Sänder eder alla en Varm HäxKram från mig/BlessedBe to you all.

Panora
0

Glad

Dagens glädjeämne?

Att läsa här. Glad

Panora
0

En mening jag njuter av, och stjäl för idag.

"Sneglar med skräckblandad förtjusning runt hörnen när jag är ute….tänk om kärleken lurar där…"

Kärleken lurar där, det vet jag.  För mig gör den det, hela tiden. Det finns så mycket jag älskar, jag är ofta så mycket "kärlek", och jag är dödligt förälskad i Livet självt.

lightseeker
0

dagens glädjeämne: att vara en dag och ett steg närmare en diagnos, även om vägen som leder dit har lagt en del snubbel-stenar i vägen.

Det dyker upp människor och lyser på min stig, i vardagen, som gör världen så mycket lättare att gå.

Den här lilla dikten, fick jag av en vän igår, kanske någon som känner igen den här:

Jag: kommit till den mening att livet utan mening: är: mera mening: i.

Än med vad helst för mening vi mena är: däri

Ayena_old
0

Solen skiner även idag (knappt man tror det är sant) Det har rapporterats att lärkan kunde höras igår! Här utanför mitt fönster sjunger småfåglarna för fullt i solvärmen.

Sofielunsen
0

Här är det minsan ingen sol..har mycket att göra, dock inget av det som jag vill göra.  Hoppas verkligen att solen tittar fram lite senare. Blir så mycket lättare då.

*kikar upp mot molnen och suckar*

Sofielunsen
0

Ah! Nu bryter solen igenom lite :)

FantasyMoon
0

ja det var ju en mycket bra grej.. är det en verklig dag de har?
Hmm.. kommer ihåg när jag fortfarande kunde arbeta, hur jag försummade att ta ledigt bara för rekreationen. Meen så var jag utränd redan vid 20års 
ålder med så det är en läxa jag aldrig glömmer. Ja man är ganska 
duktig om man hinner gå in i väggen så ung. Det gäller att börja tidigt. :P

BiGavia
0

#18 U= utan S=särskild A= anledning. har nog inget med usa att göra är bara en kul grej och en nödvändighet i dagens levnads-stress.

blodtopp
0

Skriver här idag med Glad

- Solen skiner för fulla muggar och det är vårvärme ute!
 - Är så glad att jag äntligen börjat läsa här inne på Häxor iFokus (det har tagit tid innan jag kommit så långt fast jag varit medlem här länge)
 - Jag sov gott i natt också =)

Ha en underbar dag alla!!!
Be Blessed!

Hias
0

#10 tusen tack de gröna kuveret kom och den gav mig oerhörd glädje och sänder dig snart ett kuvert/Bless you Kram /Hias

FantasyMoon
0

aha! Vilken självklar grej. En anns kkick hjärna missade den. :P
Jupp USA idag. Som visserligen lider mot sitt slut och jag ser otroligt mcyket fram emot att få sova.

BiGavia
0

**Fader sol, läser boken Jordens moder i norden. Här uppe i norden månen och solen systrar. Så gudinnan Sol tittade fram som snabbast idag hos mej.Kyss
**

Bappho_
0

Dagens glädjeämne var en stor rovfågel som bestämde sig för att landa på isen här utanför och där satt den länge, länge och putsade fjädrarna. Jag hämtade kikaren så att jag kunde se den i närbild. Sen bredde den ut sina väldiga vingar och flög upp och satte sig i en stor tall. Önskar jag var bättre på att se skillnaden på rovfåglar så att jag hade kunnat lista ut vad det var för en sorts fågel.

sunflower123
0

Har sett två örnar idag!!! De finns här i trakten, kommit hit alldeles nyligen! Helt fantastiskt!

Jag har fått ett nytt jobb!! Det är precis vad jag ville ha!!

Solen skiner till och från, det är ljusare längre tid!

Jag har inte varit förkyld i vinter!!

Önska alla en glädjens dag!!!! Hoppas att alla får friska krya och välmående!!!

isnornin
0

Grattis Sunflower till ditt nya jobb!!!

MVH Isnornin

Tiwar
0

Ett beslut.

Hösten kommer bjuda på studier, läsa in det gymnasium jag aldrig gick. Trist då, känns roligt nu.
Livet tar sig en ny vändning, börjar med en lekfull kullerbytta djupt ner i magen och solen stiger över nya horisonter. Allt är plötsligt möjligt  :)