Vår pyssel?!
Det kittlar i fingrarna!! Jag känner mig kreativ, har en lista på saker och ting jag vill göra! Brukar ni vår pyssla som till Ostara t ex?
MVH Isnornin

Ja absolut systrami de är liksom massa kli i fingrarna.

Jag har varit och köpt påskliljor och tete a tete som jag ska plantera ute i en kruka. Sen håller jag på att göra vårfint på glasverandan, det blor ljust ocg fint hoppas jag, har sätt påskliljor i en var på bordet där! Det får vara en början på den långa listan:)
MVH Isnornin

Nu måste jag få fråga..
Vad är.. tete a tete

de är som påskliljor fast mindre blommor
MVH Isnornin

Aha.. *L* Då vet jag.. det var ett så vackert namn
Tack så mycket!

Är också pysselsugen, men idag yttrar det sig som bakmani! Lånade morsans starka hushållsassistent förra veckan och då bakade jag 5 sorters matbröd och bullar. I helgen tog jag en paus eftersom jag jobbade men nu är jag igång igen! Det är sååå kul att baka när man slipper knåda degen för hand! Och det är enligt mig verkligt magiskt att se hur separata, torra, luktlösa ingredienser kan trollas ihop till väldoftande bröd. Hittills idag har det blivit tékakor, rosenbröd och jitterbuggar. Jag har ett gult vaxljus tänt hos mig hela tiden, det känns som Ostara och sol… Ute är det tyvärr gråmulet idag, men tur är kanske det för annars hade jag nog inte varit inne och bakat!

Ohhhhhhhhhhh va vacker systrami nu vill jag oxå göra ordning på min balkong men de dock regnar förmycket här idag,men så fort jag får chansen skall jag färdigställa min balkong och ta bilder på det.Blessedbe

#8 tack:))) Jag ska plocka ris i helgen och sätta det i en kruka som jag har stående vid växthuset! Det är så skönt att vara ute nu när det börjar bli lite varmt!! Blessuð
MVH Isnornin

Ja jag har just klätt vårat ris här inne me fjädrar och ägg och i toppen har jag satt en domherre sitter just nu och funderar på om jag skulle behöva ta mig till skogs när de blir vackare väder.Min dotter har ingen athem på sitt barnaltare och har just fått reda på att man kan skapa en till sina barn i trä tills de blir så säkra på sin sak och kan få en riktig. I övrigt har hon det mesta på sitt fina altare som hon skapat själv me lite stöd av mig.

Ett Ostara pyssel tips!!! Hur man stöper ljus i äggskal! Beskrivning finns i nya nr av tidningen amelia!
MVH Isnornin

Har dammat av symaskinen:( fy vad den var dammig…
Jag har ju lovat min älskade dotter att förvandla hennes rum till ett rum fullt med magi i maj! I bland tar man sig vatten över huvudet, men jag ska fixa det, har en liten låda som jag har lagt i gräjer som jag inte använder längre, har vunnit några saker på tradera. Beställt två andra saker (kan inte skriva det än if hon läser här). Men jag tänkte sy en duk och några amulett påsar till henne i samma tyg…. Ska se imorgon if jag får tag på något fint tyg:))
MVH Isnornin