2 dikter :-)
Hej där! Ville bara dela med mig av två dikter. Snart är det Ostara! *längtar* 
OSTARA POEM
_The Lady of Spring has arrived on the Earth
In the mountains and valleys I hear her call
Encouraging all to bloom by her touch
The touch of the warmest wind
I see her moving over the Earth
Over the melting ice and snow
Her green dress spreads across the land
Encouraging all to grow
She travels the hardest path there is
Through the darkness of our hearts
Through the winter´s ghostly grasp
She gives you a flower of light
We welcome Ostara, the Lady of Spring
May hearts be open to recieve her gifts
The gifts of growth, beginnings and hope
In our hearts and beyond!_
JUNGFRUN
_I den mörka skogen dansar hon, över mossiga stenar och fruktbar jord. I hennes spår reser sig livet; små skott och sköra plantor. Hon dansar ut över vattnet, snurrar runt i dimman och lockar vågorna in mot land. Med en rörelse från sin hand övertalar hon och hela livet följer. Med röda band binder hon samman älskande och bäddar deras bröllopssäng.
Hon är ormen som dansar i livets flammor, hon som ständigt ömsar sitt skinn och blir ny igen, igen, på nytt i evighet. Elden är hennes väsen, den förgör och bygger upp, värmer och bränner. Aldrig tröttnar hon på att se, att höra, att känna, att upptäcka. Hon håller sin hand på de nyföddas huvuden och skänker dem hemliga namn._

Underbara!!! Jag tycker särskilt mycket om den på svenska, mycket vacker dikt.

#1 Tack! Måste säga att dina dikter är väldigt inspirerande, du får mig att vilja skriva mer! 

#2 :) Tack!
Det är ju så, man blir inspirerad av andra, funderar, drömmer, skapar… Att själv få inspirera och väcka tankar. Det är väldigt vackert, ett skapande flöde som böljar fram och åter. :)

Ja, "Jungfrun" är verkligen underbar. Man får gåshud…

Kan inte göra annat än att hålla med föregående talare :) underbart vackert! Man kanske skulle ta mod till sig att publicera något här? :)

..just det, det syns ju inte att tänka, måste skriva i tråden ju! ;)
Ja gör det Moonchild! Och tack Ceriadwen!;)

Tack för era snälla ord!
Ja Alvljus, inspiration sprider sig verkligen som ringar på vattnet.
Tycker definitivt att du ska publicera något Moonchild! Texter lever inte riktigt förrän någon läser dem. ;-)