Haru en slant å låna??
Tänkte jag skulle köpa ett hus.
Är det ngn som har 13 000 000 att låna ut tills på torsdag?! ;)

Jag önskar att jag hade det!!!!!!!!!
MVH Isnornin

Vart ligger det där "lilla" huset?
MVH Isnornin
**Hade jag så mycket skulle jag rusta upp hemstället sen skulle vi kunna ha fest i dagar 9. Du man kan inte mer än bo i ett hus, de där var mycke peninga
**
Vandra i Ljus å Skönhet

JAKPoäng? Fint hus i timmer! Ingen glasull heller verkar det som. Nej Det blir nog att timra själv. Eller ett gammalt timmerhus.
Det ligg här i Skellefteå.
Vilket vackert hus.. jag skulle LÄTT köpa det och starta workshops och sånt däri :)

Vilka drömmar ni har;)
MVH Isnornin

*S*….jaja drömma kan man ju…*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ja, min drömmkåk blev nyss såld, kanske inte så vackert själva huset, men utsikten är det!
MVH Isnornin
Mannen är kanske i behov av en riktig borg och skans
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag fick mitt drömhus för 105.000:-
Vad är det för uppvärmning solceller, ekohus. högisolerat. Värms vattnet upp av de enorma kyl och frysarna.De hade energisparhus i skottland redan under stenålder.
Vandra i Ljus å Skönhet

#12 ähh..du är ju i svaerige så självklar monterade de in dierktverkande el på 70 talet….skulle jag tro..*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

jag trodde att det var sommar hus ni menade;) haha nej då, men mitt drömhus bor jag i, men sommarhuset är sålt:(
MVH Isnornin

Tja det är inte dåligt det där huset. Men det ligger visst mitt emot industriområdet, så utsikten är visst inte så imponerande…

#6 Nej, där ska jag bo :D Det har jag sagt sedan jag var liten! Nåja, jag ska i alla fall ta mina balbilder där, haha.
Nej, men ärligt talat.. Åh, va fint det var. Älskar kompassrosen i hallen..
Och, ja dom har el i slottet ;)
Ja, det var tjusigt! Ett sånt ställe skulle man ha. Bubbelbadet ute såg väldans mysigt ut…
#11 Du har tur du!

Shit! Hade jag haft hade du fått, bara jag fick vara där så ofta jag ville.. :)

ÄÄÄlskar huset från Practical Magic! Det är LÄTT mitt drömhus, kuliss eller ej…
Gillade inte huset i Skellefteå nåt vidare… Det kändes lite "too much". För mycket Twin Peaks och timmerstockskänsla för min del. Och tänk att dammsuga de där golvytorna! tur man inte är mångmiljonär ändå, så man ens slipper fundera menar jag. Jag får nog stanna här i mitt lilla råttbo, och det trivs jag utmärkt med.

vad går en sådan kåk på?

o shit! superfint hus trumman! det första jag tänkte var dock "fyfaaaan vad jobbigt att städa" :)

#26 Men Alvljus, hur kan det komma sig att du har mitt lilla
drömhus?
Har länge letat efter just det DÄR

#28 Jaa visst är det fint! Vi köpte stugan i somras, den har stått övergiven i flera år och uthusen på gården är murkna och mögliga. De ska rivas, och där de står idag ska vi anlägga örtagård. :)
#29 Tänk att ibland så fattar man ingenting. Hur kan man låta ett sådant drömställe bara stå övergivet?
Men för er var det ju tur, annars kanske inte ni fått möjlighet att köpa det.
För flera år sedan fick jag en bild i mitt huvud av en liten stuga (ser ut ungefär som din), som jag ritde av förstås. Jag bara VET att den en dag kommer den att bli MIN. Problemet är förstås att jag inte hittat åt den än, men jag ger inte upp hoppet
//Kram Karin
Oj. Ge mig det huset:D
#29 Har snackat med karln din här i helgen, och visst kommer det bli ngn träff i drömhuset nån sommar va!? :D
Du kan ju fresta att vi kommer dricka mer av "trollbrygden" om det ordnas….. eller inte ;)
Mvh, T

#32. Oh ja. Vi har flera uthus som ska rivas så besök välkomnas. Medtag arbetskläder ;)
Pffft vem behöver trollbrygd när vi har världens godaste vatten i brunnen. :)
Direkt ur rullstensåsen som stugan tronar på!

Efter att ha tittat på det första stoooooooooooora huset och suttit och drägglat över det känner jag att man nästan blir lite sjuk av att man vill ha det viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillll haaaaaaaaaaaaaaa
*ställer mig i ett hörn och vaggar lite*

de andra husen var fina med :)
Bor faktiskt hellre som #26 men visst var det ett mäktigt hus, den där dyrgripen.

Jo det huset som #26 har bild på drar i min själ mitt innersta rum mer än vad det stora huset gör det håller jag med om pga att det stora huset känns så sterilt och opersonligt och alldeles för stort egentligen men imponerande var det 

Fint litet timmerhus, och hus med drakar i taket!;) Jag bor nog i mitt dröm(eller mar-) hur man nu ser det…jag skulle behöva några småhus till och då tänker jag mig dem så här ungefär… ett badhus, ett bakhus, ett gästhus….

**Helt underbart, lite mindre än i starten av denna tråd.
**
Vandra i Ljus å Skönhet

Hur fint som helst, Coturnix!

Å så vackert Coturnix!!!!!!
MVH Isnornin
Själv är jag lite för modern för gamla hus..:/
#38 Ja, jag blir nog lika avundsjuk på dig Coturnix som jag blev på Alvljus.
Men det är bara att gratulera er till era helt UNDERBARA hus!Kram Karin

# 43 Jo men kära nån! Det är ju bara ett drömhus ännu! Annars hade det varit fantastiskt, brunt som ett pepparkakshus och allt!
Huset på bilden är ett av husen i ett ekomuseum.