Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 1390 ggr
BranDuir
0

De nya döddsynderna enligt Påven....

Påvens nya dödssynder

Miljöförstöring

Moraliskt omstridda expriment

Genmanipulation

Drogmissbruk

Vållande av fattigdom

Växande orimlig rikedom

Social orättvisa

Även en blind höna kan hitta ett guldkorn!!! 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2015984.ab 

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ijin
0

Förlåt fader, ty jag har syndat..;-)

BranDuir
0

**fniss**

Astrina
0

Där är jag och påven eniga!

Igår var jag på sinnesrogudstjänst, är det någon av er som har deltagit någongång. Prästen talade om livets väv och att historien är fylld av sorg och att det viktigaste nu är lovsången och att bygga broar mellan alla medmänniskor. Jag fann det jätteintressant och höll med honom i mycket. Kanske att det var så enkelt att ta till sig för att det var en sinnesrogudstjänst.. För mig har det dock ingen betydelse varifrån det kommer sålänge som det har en vettig kärna.

FantasyMoon
0

Ja.. jag har faktist brist för ord.

BiGavia
0

Mycket ospecifikt, vi är syndare hela bunten, undrar om påven klarar sig, tror inte de.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BranDuir
0

#5 vet du…..jag har aldrig i hela mitt liv syndat….efter kyrkans mått…nog har jag gjort orätt i mina dar….men det är jävlarimej nåt helt annat! ***skratt*** störst är den syndare som dömer andra före sig själv!

BiGavia
0

Ja det har du rätt i "störst är de syndare som dömer andra före sig själv". Orätt/synd var går gränsen som mellan Frisk/sjuk enl WHOOskyldig

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Stormhatt
0

Hmmm…nu blir vi på något vis "passivt" skyldiga till dödssynderna. Originalen var liksom mer personliga. Har dock inte träffat någon som inte är skyldig enligt båda varianterna

[trumman]
0

Dessa skriver jag under på direkt!

Bra initiativ :D