Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 792 ggr
FantasyMoon
2008-03-09 23:04
0

lisbeth

Jag skänker lisbeth en tanke.. Hon dog nu för någon minut sedan.
Vi har vetat i någon månad eller mer att det inte var riktigt som det skulle. Hon var yr och ramlade ofta. Nu i det sista ville eller kunde hon inte äta och drack bara vatten.. Nu i det sista skedet fick hon vatten vilket gav henne styrkan att ta ett sista varv. Men sedan orkade hon inte längre.. Jag kommer att sakna henne ändå. Även om hon var en orm. avskydd av många. Så var hon vårt sällskap i några år. Ett av världens liv släktes och det förtjänar en tanke. Hon var svängd 
men fin.. Hon attackerade nästan aldrig.. Tog gärna en extra kik på en. 

Lisbeth.. kunde jag dikta skulle jag det. Du förtjänar en..

Moonchild
2008-03-10 09:18
0

Ormar är väldigt vackra varelser. Jag vet hur det känns att förlora ett djur, djur eller inte så är de ändå en älskad familjemedlem.

Det kanske är lite tröst, men jag tror att hon är på en bättre plats nu.

Coturnix
2008-03-10 09:29
0

Det var tråkigt. Tycker också mkt om ormar.

isnornin
2008-03-10 09:37
0

Trost kramar till dig!! Jag tänder ett ljus för dig!

MVH Isnornin

FantasyMoon
2008-03-10 13:45
0

Tack alla ni för ert stöd. Inte helt van vid att folk tar emot tanken på ormar positivt.
Hmm det är ovanligt tungt. Vi har en del ormar och en hel del har gått bort med. Det visade sig att hon ännu hade lite gnista kvar så jag kunde 
ta den äldsta sonen när han vaknade på natten och säga farväl
till henne. Så det gjorde mycket, att få en chans att tacka för 
tiden och säga farväl.
Nu har hon inte rört på sig sedan sena natten så nu tror vi att hon inte längre finns kvar. Det är ganska svårt att avgöra med reptiler.. det är inte direkt så att man kan se andningen eller ta ur och känna efter pulsen. Så vi kan ingenting annat göra än att vänta.. 

Tänk om man bara visste varför.. 
Hon var ju inte gammal heller. nej det här var jobbigt. 
mycket påtagligt.

Ceriadwen
2008-03-10 14:35
0

Tråkigt att höra! Jag tycker också att ormar är otroligt vackra djur och jag förstår att det måste kännas tungt. Men vad fint att ni kunde ta farväl.