Dagens Glädjeämnen 8/3
God förmiddag alla kära vänner!
Underbart vackert väder….21 grader varmt i solen…och idag fick jag sova länge, ingen väckarklocka som tjöt i örat på mig…
Blessed be!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
- Sova hur länge man vill…
- Använda busskort med obegränsade resor…
- Åka till Uddevalla och köpa billigt kött på Willys…
- Se på videos och slappa!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag vaknade me glädjeskutt och solen skinner kopp te på min balkong och värmande sol . Ha massa små idder för dagen och ta en sak itaget men mest njuta av solen och värmen .

Att få sova är en välsignelse. Inatt sov jag inte en blund och mår väldigt dåligt. Solen lyser här och jag orkar inte vara människa ens idag. Men jag ska gå en promenad ändå. Detta blev ju inte alls någon glädje i denna gjädjetråd. Ska försöka hitta min glädje idag någonstans.

Silvret är putsat. Salladen är klar. Fisken väntar på att bli kryddad…. Ska preppa Frejas bröst så det är bara att sjoppa in dem i ugnen. Solen tränger sig fram på himlen:)) Ja.. ska gå och vispa grädde:)
MVH Isnornin

Solen skiner, det är vår i luften och jag ska ut och gå och vara extra stolt över att vara kvinna idag (visst, det borde man göra varje dag, men jag tycker om att ha dagar att fira :)) Borde nog göra en äppelpaj.
Ha en bra dag allihopa.

just det , det är den 8 mars idag. Så kanske man ska "fina" till sig lite, ta på en kjol och vara stolt. Eller bara ligga och slappa i killens tshirt. Kvinna är jag ju i alla fall, med eller utan kjoltyg ;)

Ja jösses man är så glader av all energi som solen ger /jag tvättar,målar om lite saker här hemma och stutsar runt helt allmänt jo de är ju så sant det är kvinnfolkets dag idag men jag är stolt kvinna alla dagar kan tycka de känns lite orättvist för männen skulle oxå ha en egen dag kan jag tycka men men dags att virvla vidare.

Dagens glädjeämne … hmmm … får fundera på saken…
Visst finns det sånt som jag dagligen är glad och tacksam över, kan inte annat, livet är inte självklart, ett gott liv än mindre.
Men har inte riktigt orken idag, att "sprudla glädje". Den finns där ändå, i djupet av mig, tillsammans med min sorg. Men båda vilar idag.
Jag får glädjas över att min städning/röjning ger resultat, även fast det inte har kommit så långt att det syns än…
**Snöar, gjort örtschampoo idag så nu doftar det etriska oljor och örter i hela huset, ljuvligt. Ska ut och valla katter och få gratis motion med snöskottning.
**
Vandra i Ljus å Skönhet

#9 hur gör du ditt shaampoo jag gör eget badsalt med etriska oljor. I övrigt så har de varit en underbar dag med sol och fågelsång hunnit måla ,sy lite tillsammans me mina 8åriga tvillingtjejer mm
Har ett starkt ört te som bas,sedan bla olivåterfettning sockertensid, laureth sulft (tvättaktivt ämne från kokos- och palmkärnolja) mjölsyraoch pyttelite paraben
Vandra i Ljus å Skönhet