Nymåne
I dag är det nymåne. Gör ni något särskilt då?*nyfiken*

Jag tänkte baka pentagram kakor, bara jag lyckas översätta receptet först;)
MVH Isnornin

ska gå ut i kväll, och offra lite god olja, örter och en skvätt whisky ill Gammelmor måne!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Njuter av livet och ska börja så.
Vandra i Ljus å Skönhet

Gör och gör… Nu kanske det blir lite TMI för nån, men jag får alltid min mens vid nymåne. Brukar inte känna för att göra så mycket då, men jag brukar tända lite ljus och meditera lite.. Om det inte regnar så kanske jag tar meditationen utomhus. :)

En liten fråga:
Det är väl inte nymåne förrän månskäran syns på himlen? Eller har jag fel?
Annars har jag tänkt att utföra en liten månceremoni vid nymånen!

Nymånens dag står i almenackan, då är månen helt svart, inte sant?
Här finns en nymånecermoni jag hittade åt i dag och som jag ska prova vid nästa nymåne:) jJag läser i boken tarot och häxkonst av jolanda den tredje eller Rosie Björkman:
"Vid nymåne tänder du ett vitt ljus för Kuan Yin, en kinesisk gudinna som symboliserar medkänsla och en villkorslös förmåga till kärlek, och ett grönt ljus för Tara, en tibetansk fruktbarhetsgudinna som symboliserar konsten att kunna älska och att kunna bli älskad. Bjud in deras närvaro med hög röst, ungefär: "Hej, Kuan Yin, kom och var hos mig nu, och hjälp mig att formulera mina önskningar på ett sådant sätt att de inte skadar någon, varken mig själv eller någon annan. Hej, gröna Tara, kom och var hos mig nu, och hjälp mig att hitta in i mitt hjärta, in i det jag verkligen innerst inne skulle vilja få ut av mitt liv just nu. Så låter du ljusen brinna hela vägen ner. Som avslutning tackar du för gudinnornas närvaro och stöd. Och tacka dig själv, att du har modet och kunskapen att ha respekt för karmalagen, att du vill dra ditt strå till den kollektiva mänskliga stacken, där alla lever i fred med sig själva och varandra, i ömsesidig respekt. Det är gjort!"