Dagens Glädjeämnen 6/3
God Morgon alla mina vänner!
Morgonen här bjöd på huvudvärk, snöslask, och blåst….ändå så har jag den där förbaskade vårkänslan som spritter i kroppen, triggar hormonerna, retas med diverse organ..*S*…och gör mig glad!
Funderar på att byta bil idag….kan inte bestämma mig…ska/ ska inte…fick ett erbjudande om en mindre röd rolig bil …mot min stora tunga röda merca…vilket dilemma för en våg..hmmm.
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Till min stora glädje så hade jag ingen huvudvärk när jag vaknade!!! (har haft någon gräslig skallebank sen i fredags!) Så hurra!! peppar pappar, 7 9 13 och allt vad det nu heter!!
Jag blev så glad att se att min stora tjej är så pass frisk att hon åkte till skolan! Lillskruttan var pigg och glad, och fortsatte med sin långa önskelista….. Båda vill ha gudinnetavla att ha på sina rum, de berättade vikla färger de vill ha, jag lär nog sätta igång med dem…:)
Solen skiner! Kan det bli bättre?
MVH Isnornin

här regnar det men jag mår ganska bra ändå. Kul att läsa dina glädjeämnen Branduir. Angående bilbytet så kan du ju väga in sådant som avgasutsläpp…vilken bil är miljövänligast? , men oxå vilken som är trafiksäkrast. Jag lever själv med en våg så jag vet hur du har det ..kram tindra

#2 oaahhhh …nääää..ge mej inte fler faktorer att väga in…hahahah…då kan jag ju ALDRIG bestämma mig….*S*

Dagens glädjeämne? Ja, det är faktiskt relationen till Hjärtevän. Idag är det 9 år sedan vi träffades.
Mycket har vi utstått, hårda kamper har vi kämpat (med oss själva inte mot varandra), och vi har klarat det!!! Han är min bästa vän, han är den människa som jag klarar att vara mig själv med, och dessutom mitt bästa jag. Vi växer, och vi gör det tillsammans.
Det finns mycket att skriva, en eller två böcker om ämnet - men jag tänker inte göra det (vara glada
). Det är inte alltid lätt, livet pågår ju. Men sådana här stunder av varm TRYGGHET fyller mig med en sådan ljuv tacksamhetskänsla!!!
#3 Skaffa cykel! Vänare mot moderjorden ;)
Mina glädjeämnen idag är som de igår - ska ju ut å resa ikväll! Ja, med TÅG alltså, inte med trumma ;)
Det är underbart att resa, älskar det, nattåg… do-des-ka-den, do-des-ka-den rytmen i tåget, dofterna, rörelsen, kanonmys!
Ett glas rött i bistron, barfota filosofitankar ut genom fönstret med verklighet klädd i nattljus som bara swishar förbi, skriva lite inför den stundande kursen, lyssna till andeviskningarna på hur Dom vill att jag ska kursa den här gången, få inspiration och kanske.. bara kanske, ett glas till innan läggdags.
Mvh, T

#5 Cykel i all ära…men som sagt jag bor på landet…kollektivtrafik är ett storstadsfenomen…och bilen en levnödvändighet i dagens Sverige där allt skall bli så stort som möjligt och centraliseras….*S*…hade ju faktiskt föredragit Häst o Vagn!
#6 Du bor på landet så du kan inte cykla menar du!? o_O
Ja häst och vagn! Har du sett Hästmannen? Om inte så se den!

Ska du till Borlänge i dag Trumman?
MVH Isnornin
#8 Ja, anländer först imorgon då iofs.
**Mitt glädjeämne för dagen, mer motion i form av vit vara har kommit inatt. Katterna är dushade för denna månad, skönt, det blir konstigt nog så blött i hela huset där de drar fram.
**
Vandra i Ljus å Skönhet

#7 visst kan jag cykla….men som sagt i min nya tråd…så innebär det problem…*S*…

Dagens glädjeämne…Ca 25 m virke, alldeles nyinköpt idag, som ligger och bara väntar på att jag ska få tid att börja snickra. Ljuva lycka!! (Jag är en sån där toka som hellre köper 20 m regelvirke 45x45 än en ny mascara…)

#12 …hihihi….klok kvinna!

Jag är glad åt att min arbetsdag snart är slut och jag får gå hem. Jag vantrivs så fruktansvärt på mitt jobb, söker nytt men har inte hittat något än som INTE är ett administratörsjobb. Har ett sånt jobb idag och vill definitivt inte byta det mot ett lika erbarmligt tråkigt.
Men nu är jag glad igen, ska åka ut till stugan med en termos kaffe, och lyssna till skogen. Vilsamt och njutbart… :)
Smutta på hett kaffe och drömma om örtagården jag ska anlägga när jorden har rett sig. :)

#12 till nya kaninburar kan jag tänka :-)

Första lediga dagen efter en 8dagars arbetsvecka. Har bara latat mig hela dagen. Nu blir det städa hall och badrum. Inte så värst roligt men skönt att få det gjort :)
Var även snö inatt :) Snö enkom för oss nattugglor.

Dagens glädjeämne för mig var att gå i solen med min bästa vän och äta godis, haha. Men också att jag förmodligen bestämt mig för vad jag ska göra med mitt liv. Imorgon så går en ansökan iväg till Strömbäcks musikalfolkhögskola, sedan så blir det audition och kanske en plats på skolan :) Det sura är att eftersom jag inte är över 20 så får jag inte ta studielån. Men mina snälla föräldrar kan nog hjälpa mig att lösa det :).
Hoppas alla har haft en superbra dag!

Ytterligare ett glädjeämne…jag behåller min mercedes och slapp bli lurad….*S*
#18 så nu är vågen i balans ett tag till..Våra 20-åriga volv gick genom besiktningen igår,så vi får köra ett år till, men det är nog inget glädjeämne
Vandra i Ljus å Skönhet

#19 ÅÅÅh jo….en sparad slant är en tjänad slant…*S*…och tänk…den energi som går åt att tillverka en ny bil, kan du köra en gammal bil med i två år…DET är miljövänligt!
så mycket soppa som den dra, tror inte den är miljövänlig. Virvel i tanken.
tyota corolla som äldsta grabben har (den e lika gammal) drar nästan inge soppa, kör den mest! Den är miljövänlig.
Vandra i Ljus å Skönhet

energiåtgången för att tillverka en ny bil……slipper du ju om du kör en gammal….

Ramslöken i knopp i Lappmarkerna.Tack Askfisen för info.