Dags för riktiga redskap!
Nu ska jag börja skaffa hem riktiga redskap.
Det första jag ska göra är att köpa en vacker bägare. Vattnet är ju mitt elemen (kräfta), så därför blir det första tjing. Hade tänkt något vacker i färgat glas. Har jag tur så hittar jag något vackert exemplar på någon antikaffär eller varför inte på någon loppis? Jag vet att den finns därute och väntar på mig.
Sen ska jag ha en duk i något vackert blått tyg med invävda guldtrådar (det måste finnas!)
Pentagrammet får jag fundera på, har en kompis som säljer lite sådant, men det mesta är lite för mycket kitchigt. Ett pentagram ska vara grovt, det ska kännas jordens element om detta.
Athamen blir det nog lite knepigare med. Tips om var man köper dessa tas emot med största tacksamhet.
Staven ska jag nog kunna göra själv tror jag.
Åhhh vad detta käns helt underbart!
Nattinatt och suss gott

Jag har ett pentagram som jag gjorde i trä när jag var ung. Det är inte speciellt vackert för jag var inte så duktig att jobba med mina händer på den tiden men jag har aldrig bytt ut det mot något nytt. Det är som om det har fått en alldeles egen kraft genom åren. Förutom mina kittlar så är det nog just det pentagrammet jag gillar mest på mitt altare.
Vill du köpa en athame så tipsar jag dig att kolla på ebay. Mycket att välja på där.

Jag säljer två olika athame för närvarande, en med ett handtag i resin (plastmaterial) format som trippelgudinnan och en rejäl athame (44 cm) som nästan känns som ett mindre svärd! *ler*
"Pentagrammet får jag fundera på, har en kompis som säljer lite sådant, men det mesta är lite för mycket kitchigt. Ett pentagram ska vara grovt, det ska kännas jordens element om detta."
Bygg ett själv genom att finna grenar och surra ihop dom till ett pentagram! Enkelt, kraftfullt och grovt - precis som du vill ha det.
Vill du göra det riktigt starkt gör du det av 5 olika träslag.
Kom ihåg: Ett riktigt pentagram sitter inte i en cirkel utan sitter inom raka linjer: se skiss.

När det gäller pentagram så har även jag gjort många egna me björk som är ett mycket tacksamt och tåligt naturmatrial att jobba med .
Jag har klätt in dem me div olika tillbehör och en del är målade i svart,lavendel ,gult mm för olika högtider.
BlessedBe /Hias
Sänder en bild på de jag gjort som är vi mina örter här hemma

#2 den snygga 44 cm Athamen kan du få skicka en till mig " …den var ovanligt vacker och stilren!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#4 Snyggt!

Kul för dig #0 att du är laddad och på g!!!
ps vad hände med alla bilder på plats i trådarna??
MVH Isnornin
#5 Ja eller hur! Den var riktigt sjyst - och det säger jag som budoka och blad-fantast och inte som häxa! :)

Ja det finns bara för mycket i Alvljus butik man vill ha!
Dags att börja med önskelistan!!!
MVH Isnornin

#10 Attans att jag han beställa innan då *L*
men som sagt va har ju beställt massor från dig tidigareoch kan bara säga att jag är så gudoligt nöjd me de jag fått och jag försöker att finna det som är just du till tavlan jag lovat dig.
BlessedBe Hias.

#11 vad är dirken?
MVH Isnornin

Dirk är den lilla kniv som man har i strumpebandet när man har kilt…
Inte i strumpebandet som brud m.a.o haha!

#15 faktiskt jo…då med…*S*

Alla karlar borde bära kilt, jag tycker att vi för in det som lag;)
MVH Isnornin
hihi vilken syn…

Vilken vacker syn!
MVH Isnornin

Instämmer till fullo…och ett jädrans skönt plagg att bära…*S*

jo du det är det säkert!! Men bara för läckert!!
MVH Isnornin

#3 - Detta är ju helt rätt, det ser man nu när du ritar upp femhörningen. Det är därför jag inte riktigt fått det att stämma när jag ritar in det i en cirkel. Tänker lite på Leonaro Da Vincis bild om människan…….

# 4 - Snyggt!

#2 - Jag sparar länken, här finns ju mycket intressant!
#22 Vad heter han som skrivit Makten som Skapar och Förstör - Dennis Lindholm nånting?
Han skriver mycket utförligt om pentagrammets magiska verkan + han visar hut man bygger ett 3d pentagram som en astral port! Enormt intressant bok - måste leta upp den igen.
Alltså, pentagram i ring = fel.

#25 Tänker Du bygga en sådan? ;)
#26 Det vore en enorm utmaning! Du har sett hur de ser ut va?

#27 En astralport? Eller menar du ett tredimensionellt pentagram?
Jahaja! ;) Tack för bilden! Pysslade du ihop den?
#29 Astralport eller ett 3d-pentagram?
Ja.

"27 Vilket jobb. Jätte snyggt!!
#28 Din, dirk är jätte fin:)
MVH Isnornin
TACK Ayena för denna tråd den gav jätte mycket
Vandra i Ljus å Skönhet

Ååååh Alvljus! Dendär lilla med blått skaft måste jag ha! Min kropp sa bara åååååååååh! Får beställa när jag har mer pengar :o) underbar!

hmm. ett 3d pentagram.. det var en klurig en. En utmaning må jag säga… Om ingen råkar ha ritningen i ifkcan då förstårs? :P
#34 Den finns i Dennis bok.

Ohhh så mycket vackra redskap det finns, skulle vilja ha hur mycket som helst.
Annars är jag inte någon prylmänniska utan tvärtom. Har inte många prydnadssaker heller. Inte för att jag inte uppskattar skönhet i saker, för det gör jag men ibland blir det bara för mycket "röra" i folks vitrinskåp. Man radar upp en massa saker som egentligen inte hör ihop och det hela känns bara rörigt.
Jaha, och vad vill jag säga med detta svammel? Har inte den blekaste aning *skrattar* 
Det kanske är så att jag gärna vill ha en mening med prydnadssakerna, att de ska betyda något visst. Näää nu svamlar jag igen *skrattar ännu mera*
Det jag egentligen ville säga är att jag kan se större skönhet i en vacker athame än i en dyr orreforsvas. Kanske det handlar om magin och skälen i ett visst föremål oavsett om det skapas av människohand eller moder natur.
Nu fick jag nog rätt på mina tankar!
Pözzz på er!
#36 Så länge redskapen/sakerna man har fyller en verklig funktion i ens andliga utövande är det väl ok. Annat är det om man bara "ska ha" saker och stenar och kristaller.
kilt är snyggt ^^ i helgen hade vi fest o två kiltprydda pojkar dök upp :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#38 åh vilken tur för dig;))) hahahah Jag måste ta och köpa en till min make;))
MVH Isnornin