kan nån förlåta mig???
kan nån förlåta mig det va INTE min mening att bli otrevlig. jag kanske e ond inuti mig vad vet jag

Du är säkert lika god/ond som vi andra ;-)
ok,får jag hoppas:):)

Kära du /din själ låter väldigt trasig du behöver vägledas av goda krafter och hitta ditt inre jaget helt klart.
Ingen födds i de onda så icke du heller men du måste ta fokus på dig själv och söka de inre jaget och låta allt ha sin tid.
En klok häxsyster sa till mig för många år sedan:Ibland är Ensam stark och man skall lita på sig själv till 100% och sedan se allt de posetiva inom än.
Och jag tror att du kan vägledas rätt bara du finner dig själv och då kan börja sakta men säkert hitta din väg.
Bless you/Hias
Hmm..jag vet inte riktigt vas som händer här dcpower. Vi tycks vara många som reagerat och reagerar på din iver och framfart. Jag tycker det är härligt att se att du vill lära men som så många redan har försökt förklara otaliga gånger så behöver du gå varligare fram. Du verkar vara ung och med det så har du hela livet på dig. Att göra påhopp när vi försöker komma med tycker jag är barnsligt men att du som nu ber om ursäkt tycker jag är ett moget och klokt beteende. DET ÄR BRA GJORT!!! Vi är alla människor och handlar fel ibland, för det behöver man inte vara ond. Mitt råd till dig är att sätta dig ner i lugn och ro och lära med hjärtat, begrunda det vi har sagt. Koncentrera dig på ett område och gå vidare med det. Men även jobba med din självkänsla. Stärka den och plocka fram din inre trygghet. Jag säger så eftersom JAG får känslan av att du är känslig för kritik. Med ett lugnt och balanserat inre i harmoni är det lättare att stå emot yttre påfrestningar men även att själv agera lugnare. Lycka till!!
tack så mkt nu känns det bättre jag LOVAR att ta det lite varligare imorrn ska jag faktiskt kanske till bibblan å låna böcker om häxor,shamanism m.m
jag blir bara SÅ ivrig ibland men jag ska lugna ner mig
#5 nu var det jag som var ivrig och svarade på ett av dina inlägg i en annan tråd innan jag läst ditt svar här :)
Det är bra, det är jättebra! Lugna du ner dig ett par hekto /eller kilo) och lär långsamt!

Alltså.. bli inte arg nu. Men det hela är fakist väldigt passande för din ålder. Det hör också en 18 åring till att bli arg när man nämner det. Jag minns nog mina 18 år, vart jag var i livet. Vilken framfart jag önskade att det skulle ha.
Jag begriper detta och så ser nära på alla här med att göra. men förr eller senare behöver du ta till dig av vad som skriv
till dig. Vilket du ger sken av att ha gjort nu.
Nyckeln till att komma dit du vill är tid och tålamod. Allt annat är genvägar och och leder inte till särskilt mycket.
Men oroa dig inte över svartkonst eller vitkonst. Oroa dig mer över vad osm händer i dig än vad du skall kalla det. Jag skrev en ritual för dig en en annan tråd. Jag rekomenderar starkt att du ser till den och använder i alla fall en avart av den.
ja,:) jag blev inte ett dugg arg bara glad av vad du skrev
. jag vet att jag gjort fel å försöker räta till det mer kan inte jag göra
Även att rätta till sina misstag är något som kan ta tid. Beroende på flera saker. Det kan vara så att misstaget som begåtts är sprunget ur något som tar tid att bearbeta, som man inte förändrar på en natt. Sedan har man även de andra, de som man betett sig illa mot. Ibland har man trytit på någons tålamod, sårat någon eller förargat någon. Då måste man respektera att det kan ta tid. Nu säger jag inte att det är så nu, jag säger bara att det kan vara något för dig att begrunda. Det är väldigt många trådar dcpower. Stilla dig lite och ge oss och dig själv tid. Låt saker och ting stilla sig lite nu. Snälla.

dcpower: är du arton eller kanske yngre?
ok,ska bli ska läsa på bibblan
arton
jag kan berätta vf jag har lite svårt för att förstå ord jag e autistisk å eventuellt en lindrig utvecklingsstörd. men nedvärdera mig inte för det:(:(

ingen har rätt att nedvärdera någon annan, pga. att den är: tjock, blond, svart, dyslektiker, synsvag, begåvningshandikappad osv. Alla skall bli respekterade för den dom är.
Alla har positiva och negativa sidor, oavset handikapp eller inte.

Jag tror inte att någon på detta forumet skulle nedvärdera dig på de grunderna. Själv är jag uppväxt med en väldigt naturlig syn på olika handikapp, och min filosofi är att ingen är mer eller mindre normal - vi är bara olika, och det ska vi få lov att vara. Det är omgivningen som skapar våra handikapp, inte vad som finns inom oss psykiskt/fysiskt/genetiskt/whatever.

att vi alla är olika applåderar jag, tack gudinnan och gudarna för det.
Annars vore ju världen ett riktigt tråkigt ställe 
tänk om alla skulle vara likadana, men ush vilken mardröm!

dcpower, jag vill bara fråga dig en sak, är det din mentor som har sagt att om du är arg så är du ond? Eller vem är det som har fått i dig allt det här om svartkonst?

#18 Det var en bra fråga som har flugit förbi mina tankar.
ja, han sa att om man har svartkonst i sig så känner man att man e bevakad å det e just så som jag känner
, men försöker arbeta bort det
jag tycker nog du ska sluta lyssna så mycket på din mentor, för vad jag tror så vet inte han/hon särskillt mycket, och verkar ha ett dåligt inflytande på dej.
Vad tycker du själv att du är? god eller ond?

Hmm.. jag håller med. EN bra mentor håller sig inte undan på det viset. En bra mentor meddelar om frånvaro. En bra mentor ger uppgifter att träna på, en bra mentor får en
inte att må dåligt över sig själv. man behöver vara vaksam över hur en mentor får en att må. Jag tycker du skall byta bara av den grunden att h*n håller sig undan. Notera att vad som är en dålig mentor för dig kan komma att vara en bra för en annan.
Men jag tror nog att denna inte är bra för dig.
jag ringer på telefon oftast e det INGEN som svarar men nån gång ibland e det han. han e så gott som aldrig inne på msn:( :( han säger sig va häxmästare å när en annan person kolla på hans andra sida visa det sig att han va mä i en sekt så det e kanske därför
#23 Vem är han? Webutforskaren eller?? :D
Har han en hemsida så ge ut addressen så kan vi andra kolla in lite vad det är för typ.. men det låter som om det är bäst att du byter till ngn vettig människa.
ja byt byt byt! inge bra, låter skumt!

ja, låt oss kolla vem han är, dcpower, jag tycker nog att du kan klara dig med oss, så länge.

har redan varit inne där en gång.
adressen är http://www.jobbla.se/index.html
jag vet vad jag tycker, får se om ni andra håller med ;)
#27 Tja, ännu en "gott & blandat"-människa… har inte så mycket å säga om sånna egentligen.
Han hade iaf klippt-och-klistrat ihop en hel del rätt om shamanismen, även om det var mycket där som vittnar om att han själv saknar erfarenhet i det.
Mvh, T

nu 'r jag ju garanterat fördomsfull, men med ett sånt där utseende på hemsidan känns helt oseriöst och lekmannamässigt ;)

han vill nog mycket, men bör nog vara varsam med rådgivningen, precis som oss andra.

oops…fel tråd ju…flyttat
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#29 Nja, du uttrycjer bara en sanning som folk som sysslat med webdesign vet sen länge: ser hemsidan ut så där ger det ett oseriöst intryck.
Det är konstigt egentligen, men 90% av alla newage-sidor ser ut på samma sätt och gör att de direkt, av de absolut flesta, klassas som oseriösa och dåliga.
Några exempel på vad man ska undvika är:
- Dålig svenska! Särskrivningar speciellt.
- Klar och tydlig länkning - länkar till vänster, höger eller längst upp inte inbakade i texten, eller olika länkar på olika sidor.
- Grälla färger huller om buller.
- Centrering av text (ngt som newagare verkar ha dfille på av ngn outgrundlig anledning) skall undvikas till varje pris. Det ser fult ut och det blir svårläst - det är en HEMSIDA inte en diktsamling!
- Upprepning av bilder. Samma bild om och om och om igen, eller användning av samma bild som ram på bägge sidor.
- Blinkande text / animerad markör - tex en rad ljusbollar som följer musens rörelser.
- Olika utseende på olika sidor. Sidorna ska genomgående hålla samma utseende, det ska vara konsist.
- Hålla sig till temat, har man en hemsida om sin butik ska man undvika att ha länkar till sina favoritsajter på nätet eller en sida vigd åt sina katter eller marsvin.
- Under konstruktion-skylt! ALLA hemsidor är mer eller mindre under konstruktion. Onödigt och fult bara alltså - bort med den.
- DELFINER!! Varför alla dessa delfiner!?!? :)
Det var väl några idéer jag kom på så här rakt av. I all reklam och produktion av saker gäller en lag som kallas kiss-principen.
KEEP IT SIMPLE STUPID!
Mvh, T
#31 Har man ens FÅTT pubishår då man läser sån där skit!?
*lol*

bok, bok, bok, letar, men finner ingen i denna tråden, var det inte en mentor och hans hemsida, som det handlade om här? Har jag fel?

"Hålla sig till temat, har man en hemsida om sin butik ska man undvika att ha länkar till sina favoritsajter på nätet eller en sida vigd åt sina katter eller marsvin."
Attans då. Jag som har en länk till Häxor iFokus på min butiks hemsida. ;)
Bra tips tyckte jag. Personligen undviker jag gärna sidor som kryllar av blinkande glittriga änglar precis överallt, särskilt där bakgrunden är chockrosa eller den där lila nyansen som skär i ögonen.
CSS (stilmallar) är bra verktyg för att få enhetliga sidor, vore trevligt om fler sidor skapades med dem.
#35 Jamen vaddå? Du har ju en newage-butik, och länkar till ett newage-forum på nätet. Det är väl att hålla sig till temat om NÅT! :D
Hade du därimot länkat till din hästhoppnings-favvosite hade det vart galet, om det nu inte var läönkat från sidan som beskriver just dig och dina övriga intressen.
En annan klassiker är ju att man lägger in allt på samma sida!
Ve och fasa, man scrollar och scrollar och scrollar, förbi eteriska oljior, hamsterburar, änglamassage, delfiner (AAARGH!!!!) och allsköns naturbilder (man inte tagit själv), indianer (alltid är det indianer också! gärna i höftskynken), barnen, mannen, jobbet, musiken, favvolänkar, centrerad text så långt ögat når…. osv.
Mvh, T

#32, det var en fin beskrivning av vad som bör undvikas, vid uppbyggandet av hemsidor, tack för den.
#37 Vassego! Jag skickar fakturan ;)
Mvh, T
hemsidespoli… erhm, konsult!

din faktura, kan du torka dig där bak med, min assistans till dig, är gratis, precis som till alla andra.

***ASG*** Kärlek vänner …kärlek…(utan delfiner)…..bok ja…jag var för ivrig och postade i fel tråd ju….*S**S*
#40 Nu tycker JAG att DU var orättvis, varför får inte delfinerna vara med?? Va, va?? ;D

#41 jamen det är väl självklart…nog för att det regnat sen i juli…men inte fan räcker vattnet till dem….*S*
ändå sa han att han va häxmästare, tror ni han ljög:O:O
och vad tyckte du sofielunsen?? jag vill höra allas åsikter om han e nått att ha för mig
#39 Har du glömt humorn hemma idag eller!? :D
En liten smileykurs känns aktuell: om användaren skriver ngt fräckt, eller utmanande och inkluderar följande teckenkombination ;) betyder det att användaren sagt det nyss sagda med glimten i ögat, att det rör sig om skämt eller skoj och att man som läsare inte skall bemöta det sagda med gravallvar utan ta det med en klackspark och läsa det som det skämt det säkert var menat som.
Mvh, T

#43 JA
#43 JA! Jag tror hans ambitioner är större än hans kunskaper. Jag kommer själv från Värmland och jag hoppas att du inte har kommit i kontakt med den man jag genast kom att tänka på, när jag såg att även han var från Värmland. Lyssna till våra ord.
absolut,det ska jag göra TACK för upplysningen
usch va jag blir lessen å framförallt förbannad när nån lurar mig på det sättet

Jag tror dessvärre att det är lätt att bli det ibland. Speciellt när det verkar utåt sett som det är någonting bra. Om man nu ska se något positivt ur det här:
Vi på forumet har lärt känna dig - och varandra bättre
Du har varit öppen med vem du är!!
Du har fått hjälp att gå vidare
Du har fått en lektion i kritiskt tänkande
Tänk vad du har fått lära dig mycket på kort tid dcpower!
Kram!!

#44 Jag tycker du ska strunta i vad han säger, läsa på allt vad du hittar om ämnet och så blir det nog bra i slutändan ska du se :)
uj uj uj!
en hemsida är bara en hemsida! och alla har rätt att göra den som dom tycker är fint och inbjudande!
men jag håller med om att ibland kan det se väldigt oproffsigt ut.
Smaken är som baken.
*poff!*
ja,det har ni rätt i:):) jag e väldigt glad att ni finns här det känns som en enda stor häxfamilj

det e otäckt, för jag lockas allt mer åt svart magi hållet tänk om jag e besatt:O:O tror ni hjälper med att gå till kuratorn:):) elr kan nån med goda krafter leda ut mig från svartkonst hållet jag tror inte alls min mentor plocka bort det:@ elr tror ni det hjälper med det tips jag fick nån på den här sidan att be till den stora mystiska anden:S:S
Ja men syssla med det då om du känner att det är det du verkligen vill.
Följ ditt hjärtas röst som rådet har gått här i tråden tidigare!
men vill inte det eftersom jag vill få bort det från mig. för jag vill verkligen inte hålla på med det men kan ändå inte låta bli att fundera på det hela tiden
om det ÄR onda andar i mig vill jag ta bort dom. om det e dom som gör mig så här. min sympati för folk minskar hela tiden å det e inte kul men som sagt ska jag ut å be till den stora mystiska anden om hans hjälp för det där mä kuratorn dröjer tills nästa vecka
en kurator är alltid bra att tala med, så det tycker jag att du ska göra! och haka inte upp dej så mycket på det här med att du tror att du är ond, för det tror jag verkligen inte att du är.
gå ut i skogen och va för dej själv lite oftare, tala med människor dom DU tycker om och gör dej glad. så kommer allt nog att lösa sej ska du se.
Kram/tistel
ja,jag tror dig faktiskt
men nyss sa en person att det va dumheter att be till månen:(:( men det tkr inte jag
När det gäller en själv, finns det ingenting som kan hjälpa dig, utom just dig själv.

Jag betvivlar starkt att du är av ondo dcpower. Däremot så förstår jag om det händer saker inom dig som du har svårt att begripa dig på. jag tror det vore sunt om du kunde hitta en pålitlig IRL person att prata med. Även om det är en icke pagan. ;) Men Tistel_ skriver så ta en funderare i en naturlig miljö. Bara andas och känn efter hur det känns. Försök inte att dela upp det i ont eller gott utan förösk bara att känna en helhet i dig själv. där du inte kan känna en helhet så försök på något vis att känna något bekant med det du känner.
men en IRL person som stöd tror jag verkligen att du behöver.
tack va glad jag blir av att höra det