Bok sökes!
Jag har hört att det ska finnas en bok som heter Trollformler för unga häxor. Är det någon som vet vart jag kan få tag på den?
MVH Isnornin
den vill jag oxå ha:):):):)

Ja den är nog bra för dig:)
MVH Isnornin

Häxkonster för praktiskt bruk är en rolig barn bok, vet tyvärr inte om det går att tag den längre…
MVH Isnornin
http://www.bokrecension.se/918887768X
här står det lite om boken du söker….många bibliotek har den också…hoppas du hittar den.

#4 Tack för hjälpen. Det är min dotter som har den på sin önskelista, tänkte köpa den till henne:)
MVH Isnornin
Jag har inte läst den själv…men hur gammal är din dotter om jag inte minns fel så är det i den boken som det står om hur man "staffar" någon som varit dum i skolan, hur man får alla rätt på prov, hur man får en kille att bli kär i en osv…..om jag var mamma till en liten dotter skulle jag först gå till bibblan och läsa boken själv, innan jag gav bort den. Oskyldiga saker är inte alltid så oskyldiga. I all välmening…kram oona

#6 Vad bra att du sa det, hon blir 11 år. Hennes kompis har en sådan bok… Jag ska kolla upp det!
MVH Isnornin

Jag har boken i min hylla och så farlig är den faktiskt inte. Harmlös i mina ögon. Men däremot är den inte riktigt i min smak. Boken är skriven av en ung tjej.
#8 vad är farligt? en tös på 11 år som kan göra en ceremoni rätt och få ett resultat som hon inte kan hantera? Kanske inte så farligt men det beror på vad man jämför med eller? Jag är av åsikten att man inte bör dela med sig till alltför unga människor om magi innan de förstår vad magi är och vad den kan göra. Vissa böcker kan vara harmlösa i våra ögon men men …..är man 11 år så bör man nog som förälder tänka mer en en gång.
Lite om författaren….http://en.wikipedia.org/wiki/Marina_Baker

Bappho hade du rekomenderat den till en 11 årig flicka (häxa)? Hon har läst den men inte jag, hon vill såå gärna ha den:)
MVH Isnornin

Jag hade den för ett tag sedan men gav den sedan till min kusin.. vad jag kan minnas är den faktiskt harmlös0. ( i mina ögon förstås) stod lite historik om magi, formler om hur man kunde hålla bättre städat i sitt rum och sånt. Kan dock inte minnas att det stod nått om att straffa nån men det kan det mycket väl ha gjort bara att jag bläddrat förbi.
Ta en titt i den först och se.

Ja jag tänkte det
MVH Isnornin

Jag tror att magi är en naturlig kraft som alla använder vare sig de vet om det eller ej och att ha kunskap om den kraften anser jag vara bättre än att inte ha det. Nu tycker jag inte att just den här boken är den bästa i ämnet då förstås, men jag skulle inte ha något problem med att mina barn läste den. De har ju en mamma som gärna säger sitt också ;-)

Vad är en bra bok för en ivrig liten 11årig flicka? (jag hade tänkt att gå igenom den med henne….)
MVH Isnornin
Formler för att få ett bättre städat rum.. hur man straffar dumma klasskompisar… formeler för att få alla rätt på prov O_O
JÖSSES!?
Om man nu ska lära sina barn om den här vägen så har man väl ett ansvar att lära dom ngt VETTIGT och sant, istället får sånt där j-la trams?
För att få ett städat rum STÄDAR MAN, för att få bra resultat på prov PLUGGAR MAN - int fan börjar man trolla! Att dom lär sig att man kan/ska/bör använda magi till sånna vardagliga skitsaker gör att dom får en hel vrångbild av vad det handlar om - egentligen. Eller hur? Hur harmlös en sån där skitbok än är - för den är gjord för att sälja på Harry Potter-hypen, tro inget annat.
Jag känner bara ett större ansvar, än att jag kan vara tyst om sån här dynga, till att visa vad det handlar om på riktigt antar jag, var int meningen att spy galla över alla :D
Mvh, T

hm, min äldsta införskaffade själv boken. Enligt henne så gav den henne det som hon behövde, (detta var före mitt häx-intresse) utav att återta den kraft som hon hade tappat efter flera års mobbning.
Kom in i rummet och såg att hon hade haft ritualer med tända ljus osv. Det var hennes val och som mor, har jag valt att låta mina barn välja sina egna vägar. Precis som jag låter mina medmänniskor göra. JAG, som MAMMA vet inte alltid mina barns bästa.
Istället trumman så kanske du kan föreslå henne en bättre bok då.

Ja inte vet jag;)
MVH Isnornin
Hmm..jag har inte sett i boken själv men ändå… Jag kan bara gå till mig själv som 11 år. Har jag bläddrat i en bok och önskar mig den sååå mycket innebär det ju att jag tycker om den - ur ett barnperspektiv. Visserligen är det bra att vuxna då kan finnas till hands och guida - ur många synvinklar men vad jag som vuxen avfärdar kanske jag som barn tycker jättemycket om. Man får inte glömma bort det ibland, hur det är att vara barn..

Håller helt med dig lightseeker!

Jag har inte sett den i frågan aktuella boken , men kan nog hålla med om att det idag finns alldeles för mucket kommersiellt dravel på hyllorna, inom vårt gebit särskilt efter Harry Pottervågen…
Såg nån "magibok" riktad till unga flickor, med rena tramset..ska försöka kolla vad den heter med en kompis….
med ett recept på "Kärleksdryck" bestående av hallonsaft, två rönnbär och , Håll i er nu!, ett pubeshår från dig själv finklippt och iblandat….detta skulle dra över natten i månsken och sedan bjudas den tilltänkte…..
ammen vaffaan!!!!!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

# 20 o fy vad gräsligt äckligt! ja ta gärna reda på vad det var för bok, den vil jag inte köpa till min dotter;)
MVH Isnornin

Pubeshår och liknande har väl används vid besvärjelser i alla tider. Det är snarare något gammalt än nytt :-)
Förslag finns det gott om…jag skriver som mamma, har två söner som båda är intresserade av både det ena och det andra, numera är de över 30 år båda två och började gå sina egna tankevägar runt 15-18 år…MEN det var med många frågor och undran över healing, magi, kontakt med andevärlden, tidigare liv osv. endast samtal med mig inga rekommenderade böcker, de hittade de själva frågade alltid om jag läst den och så samtalade vi utifrån dessa.
Mitt förslag är att du själv läser böckerna och drar en slutsts vad du tror att din dotter skulle kunna hantera, förstå, ta till sig osv. Det är riktigt att harmlöshet finns men vem bedömmer hur pass mycket och på vilket sätt, inte skulle jag gilla att min dotter fixade receptet BranDuir skriver om, det blir en snedvriden infallsvinkel på magi och vad man kan göra med den…håller med Trumman att det finns bättre sätt att börja städa och plugga.
Varför inte lära din dotter enkel vardagsmagi, hur man binder en örtpåse, skapar en amulett, hur man formar en bön…osv….kanske att ni tillsammans skulle kunna skriva en Skuggornas Bok för unga flickor….köp tösen en vacker anteckningsbok och en fin penna för endast detta ändamål…låt din dotter "gå i lära" hos dig…så som man gjorde förr, innan massmedia började ta kommando över vår gamla panganska tro och leverna…det finns massor av underbar kunskap utan pubishår,rönnbär och hallonsaft…som passar väldigt unga människor.
BB Lady Oona

#23 jo jag hade tänkt att göra allt detta med henne:) Har just här om dagen köpt en fin anteckningsbok till henne… (Hon är så förtjust i min bok)
MVH Isnornin
"låt din dotter "gå i lära" hos dig…så som man gjorde förr, innan massmedia började ta kommando över vår gamla panganska tro och leverna…"

#25 puss på dig…
Isnornin….bra tanke…lycka till….en sak jag ofta tänker på att om vi vill ha ett gott bestånd av bra magisk kunniga i vårt land och i vårt samhälle så är bra kunskap från de som "vet" bästa sättet att stärka Hedendomen…PAGEN AND PROUD…HEDNING Å STOLT…ord som verkligen bör klinga starkt.
Lady O

Ja.
Tack ska ni ha för hjälpen:)
MVH Isnornin