Finns intresse?
Tänkte bara kolla lite om intresse finns för en större häxträff senare i år? Nu är det bara lite lösa planer, men om man lägger träffen t ex vid beltane eller någon fullmåne i vår så hinner man planera rejält innan.
Den skulle då bli någonstans i mellansverige, plats vet jag inte. Kanske finns det någon lämplig kusrgård. Kvinnohöjden utanför Borlänge är en fantastisk plats där det är billigt att bo, en nackdel är dock att endast kvinnor är välkomna dit. Någon har säkert fler förslag.
Vill ni hjälpa mig att spinna vidare på det här? Plats, datum, aktiviteter osv…Och är ni intresserade?
Kram Marie

Det låter intressant.
MVH Isnornin
Jag håller med, det låter intressant.
Alltid bäst och roligast att träffas och jobba tillsammans.

#3 jag håller med.
#0 Det var ju jättetrevligt på träffen hemma hos dig:)
MVH Isnornin

Låter jätte intressant.
En liten fråga:
Var ligger Borlänge?

Åh, det skulle vara underbart roligt! :)
om jag har möjlighet så för det låter trevligt
#5 I Dalarna.. kolla in på www.borlange.se

jag skulle absolut vara på om det är lätt resväg och att det finns något boende.. och ekonomin natuligtvis… :S runt sthlm kanske? ;)

Iram kan du berätta lite om Kvinnohöjden?
MVH Isnornin

Här är Kvinnohöjden:
http://www.kvinnohojden.se/svenska/start_sve.htm
Jag har varit där på tre kurser under 90-talet. Det är ett jättemysigt ställe som verkligen har en skön atmosfär. Kurserna jag gick var en shamanhelg och två magdanskurser. Man fick verkligen träffa roliga, udda och intressanta kvinnor där. Men man måste inte gå kurs, man kan även vara där som gäst. Det är fortfarande billigt att bo där (250 kr/dygn, då ingår även maten som är vegetarisk). Kvinnohöjden ligger avskilt och har jättefina omgivningar och närhet till en sjö.
Förr fanns det kvinnor som bodde på Kvinnohöjden, då när jag gick kurserna. De kallades häxor och hade hand om gårdens skötsel. Man fick komma och bo på Kvinnohöjden ett år om man ville, det kunde väl gälla kvinnor som av olika anledningar behövde en andningspaus från det vanliga livet. Nuförtiden vet jag faktiskt inte om gården står tom på vintrarna…
Men iallafall, jag besöker gärna stället igen. Det skulle säkert gå att anordna en häxhelg där!

Om vi nu skulle hålla till på Kvinnohöjden så kostar det 500 kr, eftersom jag antar att vi åker dit på fredag kväll eller lördag morgon och hem söndag kväll. Det är ganska billigt om man tänker på att maten är inräknad också. Och allt kaffe och té…Och att man får hålla till i en förtrollande omgivning. :-)
jag är intresserad!
bara peta till mig när det börjar dra ihopa sig.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
jag är på=)

Jag var inne och kikade på länken, det ser jätte mysigt ut! (ska karana klä ut sig? nej då jag bara skojar;)
Jag vill jätte gärna vara med. Nu får det här inte rinna ut i sanden!
MVH Isnornin

Där skulle jag behöva bo några månader.

#16 jag gör dig gärna sällskap!
MVH Isnornin

Ja hela våren.
#16#17 Jag kommer jag med!

Å så bra det hade varit!
MVH Isnornin

Jag är också intresserad :)
vilket datum isåfall?=) något intressant i sommar?
har inte kursprogrammet…
Det låter intressant!

Låter jättespännande!

skulle inte mundekulla (som jag tror nämnts i någon tidigare tråd) kunna vara intressant då? Det kändes som att kvinnohöjden var ganska… kvinlig? Vad gör man om nån kille vill haka på?

Ja de låter intressant absolut intresserad/BlessBe

jag tycker att man borde kolla in intresset först, hur många män är intresserade också, innan man bestämmer var, eftersom kvinnohöjden bara accepterar kvinnor, rätt så segregerande faktiskt, eftersom vi här är en blandad kompott.

#27 precis my point! :)

Ja, det är synd det där med att män inte är välkomna där. Det beror förstås på att Kvinnohöjden är en fristad för kvinnor som har råkat ut för övergrepp av olika slag, men för oss ställer det till problem ifall våra manliga häxor också vill vara med. Och det får de ju såklart om de vill! :-)
Fördelen med Kvinnohöjden är att man kan åka dit som betalande gäst och att det är väldigt billigt. Mundekulla verkar vackert, men jag såg ingenstans att man kan bo strönätter där och kurserna var dyra tycker jag. Fler förslag? Gärna i Dalarna eller Hälsingland.
/M
Scoutstugor? Friluftsfrämjandets stugor? Privatägda stugor?

#30, friluftsfrämjandet brukar vara billiga och komfortabla.
Men ända till dalarna eller hälsingland, hur kan man ta sig dit billigast. Eller vänta nu, det kanske finns någon mer västkustbo härinne, som man skulle kunna samåka med? hojta till i sådana fall.

Hojt! Vi "kapar" en godsvagn!

Ja gör de ni och komm hit!!;)
MVH Isnornin

De ska komma och borsta 

jaa, borsta är ju vi jätteduktiga på, borsta, borsta, borsta, alla duktiga feér,
ja varför kan man inte samåka, låter ju skit bra!
Ta er upp till askersund så kan jag köra resten av vägen =)

Ett stycke Fridelfina är också intresserad om det passar in med min familj!

Hej, ok nu är jag lite förvirrad. Jag var precis inne på häxor och kickade runt lite och kom in på en sida:
http://www.sagnernashus.se/bit/index.htm
Jag undrar vem som har länkat till den och i så fall om det var för häxträffsgrejen. ett museum om folktrons väsen och konferens, övernattning med mera låter ju jättebra för en häxträff.
Thistle

http://www.ekehagensforntidsby.r.se/index.html
Kan något liknande vara intressant?

nej, nej, sägnernas hus, jag vara också inne där och läste, så plastigt och konstlat för oss som har direktkontakt med dessa väsen, tycker jag, i alla fall.

Jag vill till Dalarna. Är det någon som vet var "mitt i Sverige" ligger?
jag tycker det är intressant med såna ställen, vad letar ni på när ni vill hitta tex kvinnohöjden eller forntidsby?
Försöker googla det men har inga bra sökidéer

#41 Ni får komma till Solensö vetja`
MVH Isnornin

Varför tycker du så?
Jag tycker det skulle vara mysigt att vara på ett ställe som vill behålla just det där magiska med folktro. Sedan är det väl så att alla har sin åsikter om hur det egntligen ser ut och vilka "de" är, men jag tycker att det är modigt att visa fram sin syn på saker och ting och att människor åker dit för att få titta på en saga. Alla har inte kvar den möjligheten till att hålla fantasin vi liv med tanke på att vi sen vi var små har fått lära oss att sådna saker inte är verkliga. Min åsikt är att det skulle vara kula tt lära hur mycket man än tror sig veta.
Kram Thistle

ett hedniskt läger, för mig, handlar nog om att utbyta uppelvelser och tanker, att också uppleva saker med andra, att bara må gott, eller få ur sig gamla energier, hmm.
Att få konstlade upplevelser, känns inte som någonting jag är intresserad av, med uppställda dockor, som det var på bilderna.
Nej, då åker jag hellre till ett hus med: logi för många, i skogen. Bekvämligheter är bra, underhållning kan vi själva stå för.
Sjö och bastu, känns inte helt fel. Människor är tillräckligt med underhållning för mig.

Ett museum är en plats där man försöker bevara sådant som man tycker det är viktigt att alla får uppleva och det tycker inte jag är något fel, detta hindrar ingen att springa ut i skogen och umgås med skogsfolket och det skapar utrymme för diskussion.
Sägnernas hus ligger i Mullsjö kommun där det finns sjöar , skog och mark, bland annat Ryfors Gammelskog som är ett naturreservat med ungefär 350 år gammal skog. Kyrkebackens kanotcenter har övernattning för 150 kr natt ( om man tar med sig egna sängkläder). I Sandhem finns också mycket fornminnen att titta på. Kyrkekvarns kanotcenter har bastu med mera.
Sägnernas hus och museet är ju förståss inget måste. Vissa kanske gillar det här, andra inte och jag ser tydligt att du och jag inte är av samma åsikt.
Jg tycker dock att det är en plats värd att utforska lite mer och att det skulle passa för en häxträff.
Thistle
Helt enig med #45!

är man välkommen så hänger man gärna på, men nån kan väl isf mejla tid och plats för min data är fuckad (och e i skolan nu så hinner nt läsa igenom allt)

är man välkommen så hänger man gärna på, men nån kan väl isf mejla tid och plats för min data är fuckad (och e i skolan nu så hinner nt läsa igenom allt)

Låter intressant! Hör av dig till mig när det drar ihop sig! 

Jag är absolut intresserad! En riktigt bra idé. 
Låter ju jättekul ju :)
#41 Timrå är Sveriges geografiska mitt.

#53 intressant!;) Hur kom Du fram till det?;) Jag trodde att jag bodde mitt i Sverige tills jag fick se att det fanns ett helt land ovanför Uppsala! Ett mycket hisnande vackert land dessutom.

Åååh nu hittade jag tråden :) jag vill åxå va med!!!
Men kan man inte ta det i sommar och sova i tält om vi inte hittar nån bra stuga? Eller då vill inte folk va med kanske… Men man kanske kan hyra en stuga någonstans. Vi får kolla runt lite. Vi borde samla in en lista på allas namn, mailadress och nummer som är intresserade! Ifall någon kommer bort sig häriffrån ett tag så som jag gjort.
**Det vore kul att ses, någonstans i svearnas land…
**
Vandra i Ljus å Skönhet

skicka mig ett mail om detta blir av. :)

jag har inte möjlighet att åka så långt bort, så jag får nog hoppa över. men om det någon gång blir aktuellt med en träff nånstans i skåne så är jag på. man kan ju ha flera på olika ställen…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

räkna in mig….och jag delar gärna bensinkostnaderna med någon…jag kör från Älmhult södra småland
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Alla som vill va med kan väl skriva kontaktuppgifter i ett Pm till Iram??????
Ja om det är ok med Iram så?

Hmm.. någpn form av orginisation behövs ju. En bunt folk som föreslår och tycker resulterar så sällan i faktiska möten. Så berätta vart jag skriver på en intresseanmälan så skriver jag på! :D Innan jag vet plats och tid kan jag inte bekräfta närvaro. jag är heller inte i stånd att organisera en träff. organiserar redan farfars 80 års dag.
mina förslag är:
*centralt i sverige
*åtkomst för komunaltrafik.
*_minimum_ en månads varsel är den sociala etiketten

Okej, men då tar jag oå mig ansvaret för dethär för det gjorde jag förra året :o)
Alla som vill vara med skriver PM till mig med sina kontaktuppgifter. Namn, var man bor, telenr och mailadress. Så gör jag en lista
Kom gärna med förslag på mellansverige var man kan vara…annars kollar jag upp detta åxå.
Kram Fia

Det är kanske bra om vi bestämmer plats och tid först så folk vet om de kan komma eller inte. Pratade med Iram tidigare i veckan och det är inte riktigt bestämt ännu.

Jaha men då förstår jag inte riktigt. Nu har jag börjat med att samla ihop alla intresserade och det är klart att alla får ge förslag på var och när det ska ske. Men vill Iram bestämma detta själv så får hon ju säga det. Låter mkt konstigt dock tycker jag. Alla borde få ge förslag och det bästa är ju att samla de intresserade först.
Resten som vill va med får gärna Pm:a mig!

Nu har sju personer meddelat intresse hos mig! Jag vet att det finns fler som vill va med. Kom igen nu bara 
Samla in intresseanmälningar, låt alla ge förslag och sammanställ de tre mest populära förslagen som ändå ligger lite spritt och sätt upp till omröstning! Easy as pie. Sen ses vi där om svensson-liv och plånbok tillåter!
Jag börjar därför redan nu ta emot donationer till
O I T K K I J H-insamlingen!!
Mvh, T

Anledningen till att den här tråden halkade ner ett tag är att det då var rätt lång tid fram till den eventuella träffen, och att jag först mest var intresserad av att veta OM det överhuvudtaget fanns något intresse för den. Och det verkar det ju göra!
VAR vi ska vara, och NÄR vi ska ses ligger förstås ännu i ovisshet. Jag kan gärna ta på mig att anordna träffen om den ligger i Dalarna eller Hälsingland, och då har jag även en god chans att få hjälp av mina häxvänner. Men det är kanske bäst att upprepa detta; Om de flesta vill träffas t ex längre ner i Sverige så har jag ingen möjlighet att själv anordna träffen. Då lämnar jag med varm hand över till någon annan som känner sig hågad.
Jag ska fortsätta kika på lovande mötesplatser så länge.
kram Iram

Det låter bra Iram :o) jag Pm:ade men fick inget svar så det e nog bättre å skriva här då. Jag arrangerar gärna i Stockholms län om detta blir aktuellt. Om nån annan ska arrangera så skickar jag listan med intressenter till den personen :o)