Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2492 ggr
isnornin
0

Fotbad för förkylda!

Fotbad som trollar bort förkylningar, eller för den som bara vill ha en skön stund.

Till badet behövs: En balja, lagomt varmt vatten, 1/2 citron, en stor handuk, en liten, ett par rena strumpor och olja t.ex ringblomsolja. Skön musik och tända ljus, en kopp te och en chokladbit gör det extre mysigare!!!

Bred ut den stora handuken på golvet, plasera baljan på enadelen på handuken, ta citronen och skär snitt i citronen medans den är i vattnet så att de eteriskaoljan från citronen hamnar i vattnet. Sätt dig i en skön stol/soffa. Stoppa i fötterna och dra handuksresten över knäna så att värmen stannar kvar under handuken. Njut en stund ( ca 30 min tycker jag är lagom), torka en fot i taget med lilla handuken, smör in med lite olja, ta på dig strumpan så foten fortsätter vara varm och upprepa samma med andrafoten!

Hoppas ni får en skon stund / isnornin

MVH Isnornin

Iram
0

Säkert en välbehövlig kur nu i förkylningstider! Glad

Stravaganza
0

:D

isnornin
0

Ville bara påminna om skönt fotbad i dessa förkylningstider!!!

MVH Isnornin

Coturnix
0

mmmmysigt! Tack för receptet isnornin! Det är bra att vara rädd om sina fötter också!

lightseeker
0

gudinnan, vilken fin höst-gåva, du skänker till oss isnornin

Iram
0

Ja verkligen! Detta ska jag prova någon kulen kväll efter jobbet, då fötterna känns trötta och ömma av allt spring på hårda golv.

Glad

isnornin
0

I går kväll blev det "bara" fotbad med skrubbning. Jag var ute hela em i går och pysslade, jag märkte inte hur kall jag blev när solen sken… det blir att ladda med citroner i dag!!

MVH Isnornin

River-Lord
0

Den fot baden.. Låter inte helt fel… jammi..!! Tack för receptetSkrattande

/RL

Wikstr_m
0

Gud vad mysigt det låter, måste prova detta när nästa förkyldning är på gång..

isnornin
0

Var så goda, njut!

MVH Isnornin

Astrina
0

Vill bara påminna oss om Isnornins fotbad, nu i dessa kalla tider..

Stravaganza
0

Men… Är det verkligen så att man inte blir förkyld då?

isnornin
0

#12 Man kan nog inte komma ifrån att bli förkyld. Men med hjälp av fotbad kan man bli kvitt förkyldningen:)

MVH Isnornin