Häxan Ayena som inte längre är
Låter rubriken konstig kanske? Här kommer en förklaring.
I början på 90-talet började jag intressera mig för det ockulta. Jag har egentligen alltid varit intresserad av detta men det tog fart efter ett brutet förhållande där min fd kallade mig för en äkta häxa. Han ville inte leva tillsammans med en person som kunde mana. Det var då jag förstod att jag kunde mana men hade inte tänkt på detta. Jag upptäckte också att jag hade en mycket stark tankekraft, ja detta sammanfaller ju, båda egenskaperna.
Jag började köpa lite böcker, bla "En Wiccas handbok" av Jennifer Hunter. Plus lite annat om magi, runor, tecken osv. Jag började själv göra mina ceremonier och kände verkligen hur detta var det mest självklara sättet för mig.
Började då också ta upp mitt kortläggande som jag sysslat med sedan 20-årsåldern. Köpte en tarotlek, böcker om tarot och började med tarottolkning. Lärde mig meditera och kommunicera med min andliga guide. Gjorde trumresor.
Men så gick jag i väggen 1996 precis efter att jag haft min första konstutställning. Jag blev sjuk, fick diagnos fibromyalgi och morbus dercum. Fick utskrivet Antidepressiva tabletter. När man tar dessa förlorar man lite av kontakten med sina känslor och sitt jag. Då slutade jag med mina ceremonier, slutade arbeta med energierna, blev rädd för mina krafter. Det är bara tarotläggningen som jag håller på med nu.
Jag har sedan i höstas varit helt fri från antidepressiva tabletter och fått kontakt med mina känslor igen (som en del av er kanske lagt märke till)
Jag vill gärna börja med mina ceremonier igen, börja jobba med energierna, känna gudinnan i mig, känna kraften. Men jag får inte igång mig! Något trycker mig tillbaka!
Något råd och tips !!! - Häxan Ayena behöver igångsättning!
Meditation…?
Vandra i Ljus å Skönhet

hej, kanske är ett väldigt simpelt råd.. men ibland när jag känner att jag börjar tappa kontakten med gudinnan går jag ut i naturen.. slappnar av och bara är. går i skogen och ut på ängen nedanför huset.. brukar hjälpa:) Men du kanske redan har prövat det?

BranDuir!
Jag ska tacka dig - det är din förtjänst att häxan inom mig ordentlig väcktes till liv igen - nämligen ditt vackra altare.

#2 - Nej, jag har inte så mycket skogsnatur kring där jag bor. Bor i södra Malmö. Visserligen så har vi några mycket stora och vackra parker i Malmö. Den ena är nästan lite "vild" med jättehöga bokar, björkar och andra mäktiga lövträd. Jag har några stråk där som är fina.
Sen har jag ju havet, en mycket lång strandremsa som man kan promenera längs.
Det får bli parken i morgon, kanske jag hittar något vackert på marken som jag kan ta med mig hem.

#3 Tacka inte mig, tacka makterna för att de öppnade dina ögon igen! Bless You!
Bokskogen vid Torup är ju inom räckhåll för dig…där finns underbara platser
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

# 5 - Ja du har rätt. Jag har ingen bil men det måste ju gå bussar ditut. Perfekt!
Jag hade lagt mig men kände att någon knackade på min dörr.