Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 1875 ggr
Tistel-
0

sommar

Jag längtar så till våren och sommaren.

så jag tänkte dela med mej lite av vad man kan göra när björken slagit ut

för det första så är björk te vätskedrivande..

men också jättebra som hårvatten =)  ta en stor flaska vatten, proppa ner en del björkblad och skaka! sila sen vattnet så bladen försvinner, och skölj håret!

(inget relevant egentligen, onödigt vetande, men visst låter det underbart?!)

kram/tistel_

skogsgubben
0

Jag längtar inte efter någon årstid. Jag trivs och är nöjd i den årstid jag är i. Våren och sommaren kommer när de är ämnade att komma.

Längtan är en tanke/känsla och detta är energi. Energin sänds ut och söker efter ett mål. Ibland undrar jag om inte våra milda och konstiga vintrar delvis är en orsak av alla människors längtan efter sommar och värme. Förr eller senare får man vad man ber om, men kanske inte på det vis man hoppades på.

BiGavia
0

du härliga sommar…. men först kommer våren med gran/tallstrunt som är fulla med c-vitaminer.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Tistel-
0

#1 jag har längtat efter en fin och kall vinter! naturen behöver det, Behöver sin vila.

Men det finns inte mycket som går upp mot vårens och sommarens dofter =) att kunna gå barfota i gräset =)

Bappho_
0

#1 Nu känner jag mig skyldig Generad Jag är en av dem som egentligen tycker att det är ganska skönt med milda vintrar. Och i höstas lämnade jag kvar min stencirkel och trädgårdsmöblerna för jag tänkte: att i vinter ska det minsann inte bli någe snö, so mote it be!

Tistel-
0

äh alla har ju sina favoritårstider (mer eller mindre) =)

lightseeker
0

Hösten är tröstens årstid för mig, då går jag i ide och väntar in det stora mörkret. Hurra, för våra årstider, men tyvärr så infann dom ju sig inte under det senaste halvåret.

Bappho_
0

Jippie!!! De första sångsvanarna har kommit till min sjö. Det är väldans tidigt för att vara här. Ja nu är det vår för mig i alla fall, hurra!!!!!!!

Coturnix
0

#7 då förtstår jag att du är glad! :) Hurra! kan man få tigga en liten bild?

Bappho_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilden på svanarna!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ef0b4011-6088-4950-ad90-919833adf373&Filename=sångsvanar de första 22feb 001.JPG)

Tistel-
0

åh så mysigt=)

Alvljus
0

Det känns som hela det senaste året varit en och samma årstid. Gråmulet, samma temperatur jämt och ständigt, fuktigt och rått.

Men jag är glad över den tid som är just nu för då kan jag röja upp lite på stugtomten, riva gamla uthus och härja runt lite utan att bromsar och mygg knaprar på mig. Snart nog går tjälen ur jorden och det är dags för vårbruk. Var sak har sin tid. :)

Tistel-
0

#11 håller med dej, i snart två år har man inte kunnat att skilja mellan årstiderna, början på mars förra året kunde man tro att det var slutet på april eller slutet på oktober… helskumt.

Coturnix
0

Man kan använda björkens sav som degspad när man bakar bröd. "Naturligt" sött  och gör att det jäser fort. ;)

Tistel-
0

ah smart=)

trampolin
0

Nu ha rman börjat se snödroppar och knoppar av andra blommor. Jag älskar våren mest av alla årstider, men det känns också på ett sätt som att den kommer för fort och att man inte har kunnat längta tillräckligt. Däremot väntar man alltid lika länge på ljuset, det kan man inte ändra på. Det är väldigt skönt med längre dagar nu :)

DenLysande
0

Jag tillhör dom som uppskattar varje årstid. Jag tycker verkligen att den här vintern har varit katastrofalt dålig.Jag håller med trampolin att det är verkligen underbart när det knoppar ute, men man uppskattar det nog mer när man har haft en riktigt kall och vit vinter…. som sig bör.. 

Jag känner oro över att naturen är så skev.

Keffria
0

Klart man längtar efter våren när det äntligen har börjat bli ljusare. Man känner ju att det nu är oundvikligt och jag kan erkänna att jag älskar ljuset, dofterna och värmen samt att allt börjar leva igen. Däremot vill jag inte vara utan vintern och hösten, men jag ser inte samma glädje i de årstiderna som jag gör i våren. Vintern och hösten är mera "ide-tid" för mig när man blir mera introvert för att till våren börja bli mera utåt. Ja..om ni förstår hur jag menar :) Så självklart vill vi har vår! Utan att för den skulln försaka vintern