Häxor iFokus

Häxor

Etikettgudinnor-och-gudar
Läst 1110 ggr
[dcpower]
0

gudinnor å gudar

vad är moder jord för nåt??jag hörde att man kan offra till denna å det har jag gjort. jag  är nybörjare som häxa hur får man kontakt med gudarna??? tacksam för alla svar

Sofielunsen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns nog olika åsikter om vad moder jord är för "något". För mig är det energin som går genom allt och alla. finns i varje träd, varje sten, varje människa och djur.  För att jag ska komma i kontakt med henne behöver jag bara gå ut. känna vinden i ansiktet. känna barken från ett träd under handen eller känna hur det doftar efter ett sommar regn.

Det är egentligen inte svårt att känna nått som är inom oss..

[dcpower]
0

ok, för jag e verkligen inne det här med häxor så jag ska ta vara på alla stunder jag e utomhus å känna av gudarna å gudinorna ordentligt:)

lightseeker
0

#1, mycket vacker bild, för övrigt så instämmer jag med övriga talare.

Simuala
0

Svaret på många av dina frågor kan du få av att gå ut i skogen . Fråga där så kan du få riktigt bra svar. Glad

FantasyMoon
0

Vet du vad.. sätt dig ner och börja fundera. Dvs börja meditera/filosofera. Du kan få svar ganska omedelbart via andra.. men det är ditt eget inre som jag föreslår som informationsskälla. Vilket är lite hela grejen med att komma i konakt med sig själv, sitt inre och gudarna. Man får vara beredd på årslånga processer och livsomvälvande förändringar. Men starten och nyckel börjar vid 
filosoferandet och praktiserandet.

BranDuir
0

För mig som Druid är Moder Jord den ultimata Gudinnan…alla andra är bara aspekter av henne!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Happyspirit
0

Hmm, då är nog solen min utlimata gudinnaSkrattande

BranDuir
0

#7 …hehe…för mig är det Sol Fader och Jord Moder….*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Alwyn
0

#6 sådär känner jag också ungefär. Att alla "gudar" är en och samma energi på sätt och vis. Den visar sig bara i olika skepnader. Sen är jag inte jätteglad i ordet/namnet gud över huvud taget.