gudinnor å gudar
vad är moder jord för nåt??jag hörde att man kan offra till denna å det har jag gjort. jag är nybörjare som häxa hur får man kontakt med gudarna??? tacksam för alla svar

Det finns nog olika åsikter om vad moder jord är för "något". För mig är det energin som går genom allt och alla. finns i varje träd, varje sten, varje människa och djur. För att jag ska komma i kontakt med henne behöver jag bara gå ut. känna vinden i ansiktet. känna barken från ett träd under handen eller känna hur det doftar efter ett sommar regn.
Det är egentligen inte svårt att känna nått som är inom oss..
ok, för jag e verkligen inne det här med häxor så jag ska ta vara på alla stunder jag e utomhus å känna av gudarna å gudinorna ordentligt:)

#1, mycket vacker bild, för övrigt så instämmer jag med övriga talare.

Svaret på många av dina frågor kan du få av att gå ut i skogen . Fråga där så kan du få riktigt bra svar. 

Vet du vad.. sätt dig ner och börja fundera. Dvs börja meditera/filosofera. Du kan få svar ganska omedelbart via andra.. men det är ditt eget inre som jag föreslår som informationsskälla. Vilket är lite hela grejen med att komma i konakt med sig själv, sitt inre och gudarna. Man får vara beredd på årslånga processer och livsomvälvande förändringar. Men starten och nyckel börjar vid
filosoferandet och praktiserandet.

För mig som Druid är Moder Jord den ultimata Gudinnan…alla andra är bara aspekter av henne!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Hmm, då är nog solen min utlimata gudinna

#7 …hehe…för mig är det Sol Fader och Jord Moder….*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#6 sådär känner jag också ungefär. Att alla "gudar" är en och samma energi på sätt och vis. Den visar sig bara i olika skepnader. Sen är jag inte jätteglad i ordet/namnet gud över huvud taget.