Frön och plantor bytes!!
Jag tänkte att under den här tråden kan vi skriva ner de frön/plantor vi har som vi vill ge eller byta bort!
MVH Isnornin

Jag har
Ballongblomma (frön)
Tagetes (frön)
Citrontagetes (frön)
MVH Isnornin

Jag har en massa frön, fastän jag bara är ballkongodlare… Det är så lätt att köpa några fröpåsar för mycket varje år…

Jag har;
Besksöta
Spikklubba (inoxia + vanlig)
Bolmört
Konstiga frön från ett himalkayanskt träd (plockade i Paris)
Kaktus
(alla frön)

#3 …allt är intressant…
ja vanlig spikklubba har jag massor men inoxian är intressant….
meen jag har inte direkt nåt att byta med …skott från diverse rumsväxter …finns….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

jaa har ni nått som klarar av luleklimat så är jag sugen :) har inget att byta med men kan kanske betala istället, lite beroende på pris såklart :)

Är ute efter torkad alruna *flörtar*

alruneplanta skulle jag gärna ha…

Citrontagetes är underbar! Jag ska absolut ha tagetes någonstans i min kryddträdgård, de är så tacksamma att odla.

Alrunefrön finns iallafall att köpa på Impecta, men att lyckas få dem att gro är förstås en annan sak. Jag har iallafall försökt, men jag vet andra som har lyckats.
http://eline.impecta.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=A&wts.ACTION=loginguest&p=H

En sak jag önskar mig är besksöta (Solanum dulcamara) med vita blommor (fl. alba) istället för blåvioletta. Den får sedan gula bär istället för röda. Frösådd på den varianten är osäker så det bör vara en planta eller avläggare. Den som kan ge mig det finns det säkert några av mina drygt 3000 olika som jag kan byta med.

isnornin: det vore ju jättesnällt! :)

#12 skicka mig bara ett pm med adressen dit du vill ha dem så har du dem vilken dag som hälst!
MVH Isnornin

#12 Jag har några frön från rödpaprika och prydnads pumpa som jag skickar med, så gör du som du vill….
MVH Isnornin

#14 har skickat pm :)
jag blir glad för alla frön jag får! pumpa och paprika låter skoj

#15 Stort nöje:)
MVH Isnornin

Ingen som kan undvara en alruna (hel) jag betalar bra för den…
Kram!

som ni vet så kommer alrunan till den som är redo för den.
men vad är det som de säger? man måste alltid sälja den för mindre än den köptes för? eller var det tvärtom?
oavsett så jaga inte en alruna , köp frön visst. men att jaga en torkad då kan du få en som du inte är redo för.

Jovisst måste alrunan säljas billigare än den köptes för.

jag hade frön…gav bort …de tog sig inte…sände med en krona till en tjej i vänersborg för 13 år sedan…..de tog sig och växte fint….

Ja just det så var det=)

#22 Kungsljus skulle jag kunna ta med mig till dig (plantor) när jag kommer upp till Mora till våren. Hos mig växer de vilt.

Ja tack Bappho jättegärna!!:)
MVH Isnornin

Hej Isnornin, Humle kan du få av mig, i olantor,….så fort de kommit upp…
Den gula på bilden är inte Kungsljus, Verbascum Thapsus, utan nån annan som jag naturligtvis inte kommer ihåg namnet på

#25 tack:)
Så klart var det inte kungsljus (fick lov att ta fram min ötrabok:S) Men rätt lika..haha ops;) Jag får ta o nypa Iram i örat när jag ser henne nästagång, nej då bara skojar (jag fick den av henne;) Men vad kan de på bilden heta?
MVH Isnornin

Jag tycker att det ser ut som vanliga vilda kungsljus, iallafall vad jag kan se på bilden.

ja jag jar ingen aning, längre…. det var det jag trodde…men….??
MVH Isnornin

Inoxiafrön har jag hur mycket som helst, och skickar gärna. Själv är jag ute efter allt som är giftigt xD

#31 inoxia tar jag gärna, vanlig spikklubba har jag gott om om du vill ha….ska ha en burk med besksötefrön nånstans också….

Välmött igen / Intresant med fröer jag har dock sått lite här hemma med just nu så ligger Pumpafrön ,citron ,paprika ,vitlök och gror men snart dags att så lite mera förutom allt som redan tagit sig upp. Så har man lite fröer som man vill skänka bort så ta jag gärna imot lite och kanske jag har något som kan vara intressant senare.BlessedBe Hias

BranDuir, jag har själv mer än gott om både vanlig spikklubba och besksöta, så ett sådant byte vore kankse inte så bra. Fast det beror på vilken sorts spikklubba du har, jag menar är det den violetta varianten eller den gulvita?
Självklart kan jag skicka dig inoxiafrön i alla fall, men ett byte är ju alltid roligt^^
Du kanske har någon intressant rökelse eller harts eller så som du kan tänka dig byta med istället för frön?