Total Månförmörkelse 21feb.
Det är en total månförmörkelse torsdag natten(morgonen) den 21 feb.(synlig i sverige)
Tider: Halvskugga(månen) kl.01.35-02.43 och kl.06.09-07.17.
Total månförmörkelse: kl.04.00-04.51 med maximum kl.04.26.
Nästa månförmörkelse inträffar 16-17aug 2008 men då endast en 81%-ig partiell förmörkelse.
Sedan dröjer det till år 2010 innan en total månförmörkelse inträffar.

Jag hoppas att det blir bra vädet så den syns!
MVH Isnornin
Haha ja annars blir det lite tråkigt…
hoppas jag mä
asså att det e fint väder
Åh vad kul att jag såg den här tråden i tid jag brukar alltid hitta såna här en dag för sent haha:D

Jaa! Tack!! Vad bra!!!

Är det några speciella ritualer som blir extra starka vid månförmörkelse????
Netten, är det natten onsdag till torsda, alltså torsdagsmorgon???

Japp det är torsdagmorgon. ja angående ritualer så är det essentiella för mig att hålla allt så ljust som möjligt, eftersom det är fullmåne på torsdagen och månen blir svart så är det mkt mörkt ute, ungefär som när det är svartmåne då vi gör oss av med allt mörkt/negativt, men nu är det ju både solen och månen som står i linje med varann så både guden och gudinnan är viktiga.sen är regulus-lejonet med, så lite lejon kraft kan ju åkallas med månen och solens krafter.men jag känner att hålla sig själv och sitt hemman så ljust som möjligt under denna månförmörkelse efter som det kommer fram mkt mörka ting under detta fenomen(det är vad vi har känt in).Så det blir nog många natthäxor som blir uppe å bevakar detta :)

Intressant!!! =)

Puttar upp eftersom det närmar sig…
Här verkar det ska vara mulet, men smhi.s
**spåmän har inte alltid rätt
**
Vandra i Ljus å Skönhet
Man kan be att månen visar sig när man tittar… Det har funkat ibland. :) Fast det kan ju ha varit en slump också…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag å min vän åkte ut i skogen på en hög kulle och såg månen ett litet tag, det var väldigt molningt här också.men vi såg när hon var i sitt röda sken.försökte ta kort men min kamera ville inte ta ngt kort :( det blidde bara svart, men kollade runt nu och det finns bilder på aftonbladet och expressen på hur hon såg ut om någon vill se .ikväll så stiger hon och blir ljus å stark igen, hon är endast full när hon går upp sägs det.men ritual blir det iaf, banish allt negativt och insupa ljuset från fullmånen :)

F*n…. missade jag det oxå? :( tusan… får väl hoppas på 2010 då :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan