Stormen river....
…i husknutarna, träden hukar sig för vinden….väl medvetna att några skall falla….strömmen, ja den lär försvinna här under kvällens lopp…veden är inne, vatten upptappat, gasolköket redo….mobilerna laddade….stearinljus och batterirradion klar….visst nu får den komma, det som SMHI nyss kallade vinterns hittills värsta storm….
Nånstans så känns det ändå bra….Efter gårdagens blodmåne, så blåser nu förändringens vind in….SPelar just nu Scorpions "Wind of Change" på högsta volym….Bless you all!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Man kan säga att du är till 150% förberedd, låter bra 
Håller du fortet bror eller är du vindsvept!? :D

Hur står det till?
Här har det lugnat ner sig….
MVH Isnornin

blåser som bara den…

Nu kom strömmen tillbaks här! Har varit borta sen kl. sex! Lagade maten på vedspisen!
Vedspisar for the win! :D
själv är man lyckligt instoppad iett tråkigt lägenehtskomplex. Ser fram emot o sitta i ett eget hus med skallrande golvplankor och skakande husknutar i vindoväder i framtiden…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag med!

15.56 kom strömmen tillbaka…..*S*…tack goda makter för stearinljus och öppen spis…*S*

-nu i veckan ska barnen ha en strömlös dag i skolan.`Det stod i veckobrevet. Jag vet inte vad som är tanken. Men att reflektera över vad som fungerar och inte fungerar utan el är nog nyttigt. Att tänka igenom sårbarheten och beroendet.

Jag gjorde mig "oberoende" av el utifrån under en period på ca 4 år….gasspis, kyslkåp på gasol, 12V belysning, mulltoa och uppvärmning med kaminer och köksspis….till de tunga sakerna hade jag ett eget dieseldrivet elverk….vattenpumpen, tvättmaskin samt laddningen av två stora stridsvagnbatterier som drev belysning och vattenpumpen i tanken….det funkade bra, krävde lite mer planering än vanligt, men det var rätt skönt att aldrig vara beroende av något annat än sig själv!

Så vad hände: gav du upp, efter 4 år, eller?……

Arbetsförändringar, gjorde att vi sålde huset och flyttade till Norrland i två år…*S*

aha!

aha!

oj har ni haft det blåsigt?

jag älskar verkligen när det blåser såhär. för några veckor sen så regnade det samtidigt, och vattnet på marken blåste lixom framåt i vågor. såg häftigt ut. för några dagar sen när jag skulle gå och köpa juice och bröd på kvällen så fick jag sånt spring i benen att jag blev tvungen att springa och snurra rundor lite. det är upplyftande när det blåser rejält ibland, bara det inte är minusgrader samtidigt :P
pappa hade oxå strömavbrott, typiskt att jag inte var hemma hos honom då, utan hos mamma inne i simrishamn. jag älskar när det blir strömavbrott.
tusan… jag glömde fullmånen :( tänkte på de dagarna innan, men sen försvann de ur huvet. typiskt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan