Häxor iFokus

Häxor

Etikett: lyrik-texter-och-sånger
Läst 1100 ggr
Sofielunsen
0

The Naughty Nymphs

En grupp från .. ja jag vet inte vart de kommer ifrån, England hållet skulle jag tro.. som är förbannat roliga faktiskt :)

Tre kvinnor som sjunger sånger om vad skottar har under kilten och annat mycket trevliga saker ;)

Passar nog nog oss häxor som inte är så pryda av oss ;) Men det kanske bara är en fördom. att vi inte är pryda av oss menar jag.

Vad säger ni? Är ni pryda? Eller uppskattar ni sånger om både det ena och det andra?

fairytindra
0

japp ialla fall jag…jag har nog ganska sjuk humor och den är inte särskilt pryd  Cool kram tindra

Devona
0

varför ska man vara pryd? :P

skogsgubben
0

Är man pryd är man ingen sann häxa. Flört

NightPhoenix
0

Säger vem? Vill jag vara pryd och häxa så är jag …. en falsk då….

skogsgubben
0

Påven säger det. Oskyldig

Nä naturligtvis är det ju upp till var och en att vara den man är. Det finns inget rätt eller fel. Vill man vara pryd får man ju vara det. I grund och botten handlar det om att leva och vara som man vill och att andra respekterar det utan att komma med pekpinnar med att: "Ja men så kan du väl inte vara. Så kan du inte tänka. bla bla bla…"

En sann häxa är den hon är. Skrattande

BranDuir
0

Instämer tillfullo med Skogsgubben….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

lightseeker
0

hm, igår blev jag omsorgsfullt och långt om länge, grundligt plåtad. En bra träning för mig som själv brukar befinna mig bakom, kamerorna.

Jag är VÄLDIGT pryd, så det fick jag bekräftat, intressant dock att se att kroppsuppfattningen verkar stämma med den verkliga bilden.

Med RÄTT person, kan jag dock släppa på alla prydhet.

Eiyra
0

Nope är inte ett dugg pryd. Snuskig renässansmusik <3 

Kan en massa fräcka folkvisor, tyvärr saknas tillfällen till att sjunga dem har jag märkt.

Sofielunsen
0

Oh, kan du inte skriva ner någon här? Älskar fräcka folkvisor.

Eiyra
0

#9 vet inte om man får skriva såna ord på iFokus o.0 Men jag kan rekomendera en bra bok i ämnet. Fula Visboken av Bengt Anderberg, Bengt af Klintberg och Christina Mattson. Har man tur finns den på bibblan.
Lite skottska och engelska fula visor finns här ;)

Coturnix
0

skogsgubben
0

Jag kan en känd snappsvisa, som de flesta vet, vars andra vers är betydligt snuskigare än första versen.

1. När gäddorna leker i vik och vass och solen går ned bakom Sjöbloms dass, ja då är det vår.

2. När *cencur* rinner som hallonsaft och *cencur* står som hammarskaft, ja då är det vår.

Oskyldig

Sofielunsen
0

#12 haha ja den andra versen hör man inte så ofta på midsommarfesten med släkten ;)

ravenwakanda
0

Jag ogillar alla sk "fräcka" visor/texter och som medveten anser jag att sådant har med mayans värld att göra och en massa dys-förhållanden till kärlek, allt har med energi att göra och vad sänder det ut för energier?!, nej det får mig bara att må dåligt,det är Min åsikt och känsla för ämnet.(ps.om ngn får för sig att kommentera med att ta det för allvarligt-titta på världen så ser ni detta dysfunktionella mönster med en totalt förstörd syn på en sann och respektfull syn på kärlek och intimitet.)

NightPhoenix
0

#5 Jaha och det är du då? Jag skiter fullständigt i påven. Jag är varken eller, pryd /opryd det beror på….

COTURNIX intressant bild honeybee :-)

Iram
0

Det här är egentligen ett ganska intressant och allvarligt ämne (häxors prydhet mm), trots alla snapsvisor (Herrejisses, har väl växt upp med Bengt Sändh! :-))

Tror jag ska öppna en ny tråd och formulera det jag tänker på lite bättre.

*Klickar vidare**