En undran
Jag har en liten undran - vart tog alla våra häxiga trådar och inlägg vägen?? Eller är det bara jag som är så trött på allt och inte ser det uppenbara? Skäll gärna på mig men för mig känns det som vi fokuserar mest på dravel nu för tiden. Aahh, jag vet inte, jag är bara så trött..

Jag saknar dem också…
MVH Isnornin
Härligt att jag inte är ensam i reflekterandet.
#2 :D haha tack, det är nog så!

#3 Var ska vi bryta den onda cirkeln?
MVH Isnornin
Jag förstår om folk blir trötta när man inte får läsa det man vill läsa men den enda lösningen är: SKRIV vad du själv vill läsa! Och läs inte det du blir grinig av.
Jag blir alltid trött när folk ska klaga på att det skrivs "fel" saker…
Själv tyckte jag diskussionen om ondska och godhet började blir rätt intressant, men det var väl bara jag då… 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Kanske gjorde jag det nyss…*S*….*mumlar manande*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#5 visst är det så - vad som är intressant för någon är ointressant för en annnan. Vad en uppfattar "rätt" uppfattar en annan "fel". Det kommer man inte ifrån, inte alls och det tycker jag inte heller ska vara meningen. det blir liksom lite lagomt tråkigt då. Det är bara det att för mig står häxor iFokus just för det - fokus på det häxiga. Då tycker jag även tyngdpunkten ska ligga där, det andra kan jag finna någon annanstans. Nu menar jag givetvis inte att varenda lilla inlägg ska handla om det… Det var bara det att jag har saknat tyngdpunkten, det som jag tycker vi är så bra på här, det där häxiga.. Hmm..vet just inte om jag klargjorde det så mycket bättre men jag tror du vet vad jag menar ändå 
Det klart jag vet vad du menar! :)
Det var inte det som var min poäng. Om du klagar på att det är inlägg du inte gillar får väl jag klaga på att du klagar? *fniss* Det är ett skämt, men ändå… :)
Du förstår nog min poäng också. ;)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#8 Absolut - i allt!

mina bägge senaste inlägg, var en häxdikt och en fundering kring auktoriteter, enligt mig är det väldigt häxigt, s.a.s. som solitär häxa, att tycka och tänka kring hur samhället funkar, eller inte funkar, är det då dylika trådar som du tänker på, astrina?
Visst är det sådana inlägg jag tänker på - som häxiga. Jag vill inte vara en pekdoktor om vad som är "rätt/fel" och ge mig ut på tunn is, för mig är det bara svårt att förklara. Det är en känsla som har infunnit sig, som jag inte kan klä i bättre ord.

Kunde inte var och en ta ansvar för vad den vill att trådarna ska handla om. Vi kanske skulle skriva en önskelista : Det här tycker jag är intressant:
- 1
- 2
- 3
Vi har ju tänkt till om teman. Man skriver och så länge ingen säger , du har fel inriktning byt forum, så ja inte vet jag. 
Det kanske är den där månförmörkelsen….
Jag tycker om ditt önskemålsförslag fast egentligen gör vi nog allt det där får jag hoppas. Tar ansvar för vad vi skriver, skriver om det som intresserar oss osv. Fast ändå jag tycker om förslaget, tror vi kan hitta mycket intressanta trådar i våra huvuden.
Haha..nervtrådar..

jag är nog litet obstinat, och vill skriva om det som känns i magen, att det ändå blir häxigt, har väl mer att göra med att detta är en sida för sk. likasinnade, fritänkande varelser, därav så blir det ett hedniskt perspektiv, eller har jag helt fel nu och är ute och cyklar.
Så om jag skulle lista upp, vad det skall handla om, så kanske det bara gäller för idag, imorgon är mina behov helt annorlunda och stämmer inte alls med den där listan som jag skrev igår.
Jag tänkte att det är bättre då, att man skriver vad man tycker INTE passar in, då blir det nog lättare att förstå, tror jag.

# 14 Du är smart. Mycket bättre, bra.
Smaart!
#14 Haha, jag skriver det jag vill skriva i sann kaos-anda. Den som vill får låta bli att läsa och dom som bestämmer får deleta när dom vill. 

# sjutton vad jag blir glad när du skriver så…
Sjutton ja! Puss på dig Coturnix!!

#14 helt inne på din linje :) allt man skriver blir ju "häxigt" iom att vi alla är de vi är och har sökt oss hit pga av just det.
Jag vet inte riktigt vad det är du eftersöker alvljus? Kanske du kan starta lite intressanta trådar? :) jag deltar gärna!!!

#20 Hm? Jag? Menar du Astrina? :)
(Jag har ju inte tyckt något i tråden än :D)
#20 Jag antar att du menar mig :) Om jag ska vara helt ärlig så vet jag nog inte själv vad det är jag är ute efter. Eller, det vet jag nog men vill inte gå in på, här. Det kan jag berätta för dig, om du vill veta :) Jag håller dock fullkomligt med, eftersöker man något får man själv göra något åt saken - det är min devis. "Bättre tända ett ljus än att klaga på mörkret", absolut, så -är det! I alla sammanhang. Min överhettning igår var resultatet av frustration och skulle givetvis inte ha kokat över här men det gjorde den, det ber jag om ursäkt för.

absolut.. vill återgå till ämnet , vill verkligen diskutera med seriösa utövare.. det är ju så bra aktivitet här , annars är ceridwen bra. men vill verkligen diskutera här, inte bara snacka massa annat

#21 & 22 ops! menade såklart astrina :)