nån som utövar vitmagi???

hej, e det nån härute som utövar vitmagi? isånnafall kan ni väl höras av till mig. jag vill gärna ha många häxor som utövar vitmagi till kompisar

Hej Hej,
jag tror inte magi är vare sig vit eller svart. den bara är :)
som jag sa innan:P
Magi har inte färg… bara användare!
ok, jag vill ha kontakt med häxor som e goda
sorry att jag inte tog åt mig det första gången
Gott och ont finns inte, bara olika människors uppfattning om vad gott och ont innebär ;)
#4 Jag tror att den allmäna synen på gott innebär att man inte dödar folk och att man är snäll, medans om man är ond så gör man som man vill, dödar människor hit och dit..

magi har ingen färg.

…svart o vit är inga färger…

Jag förstår din iver att utforska och och att du helst vill att allt ska hända på tre röda…och helt oavsett färgers vara eller icke vara, så är mit handfasta råd, läs, läs, läs, kontakta gärna någon kunnig i området nära dig, observera och lär, dett är första steget på din eventuella framtida väg….innan du funderar på att starta ett coven…med tusen dagars kunskap är din väg anträdd, med tiotusen dagars kunskap är du fortfarande inte fullärd, och varje dag som går uten en ny kunskap är en förspilld dag!
Lycka till på din väg!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Mitt råd är nästan identiskt som broder BranDuirs, men istället för läs läs läs vill jag råda dig att GÖR GÖR GÖR!
Magi har ingen särskild färg, det är våra intentioner med magin som gör den god eller ond.

min magi, är i alla fall, grön, så alltigenom skön

Ljussökare: Min oxå! :) skön och go och aldeles underbar!
Jag säger som Ljusalv, att det är våra avsikter som gör magin ond eller god. Därför ska man noga tänka efter vad man har för syfte när man utövar magi och aldrig aldrig utöva magi när man är arg eller ledsen och aldrig för att skada någon.
Läs och samla kunskap. Jag slukar varje bok jag kommer över om magi och den magiska världen runt omkring oss. Det tar tid, men låt det göra det och känn efter vad du vill. För det finns inget som är helt rätt eller helt fel. Det är du som avgör vad magin ska betyda för dig!
Jag kan rekommendera böckerna av Cassandra Eason. Jag tycker att hon är jättebra och lättläst.
ok, tack för tipset