Drömfångaren som blev fel
Jag gjorde min egna drömfångare. Satt och kämpade och slet, trasslade med trådar och jag var helt inne i arbetet. Jag var riktigt stolt över den.
Kvällen den blev färdig så hängde jag den i hallfönstret i månskenet. Där bytte den blixtsnabbt skepnad och blev helt igenom skrämmande
Jag klarar inte ens av att göra mig av med den, så den får hänga där. Jag försökte ta ner den, men fick låta bli. Något sa mig att jag skulle låta den vara.
Här har ju inte hänt några hemskheter, och jag är på bättre humör än någonsin, så jag kanske bara har misstolkat den
Men det känns helt klart som om jag är iakttagen därifrån.
Så det kan bli… Är det någon av er som har en tanke om det?
Hej!
Lite funderingar om din drömfångare, känns som om det finns kaos i den frustration och lite (ångest), mycket tankar om dina nära och kära. Tycker inte att du skall ta ned den utan styrk den med din hand varje gång du går förbi den, du laddar den med din energi då, så skall du se att den känns god efter några gånger.
Skriv gärna om hur den känns/spinnackerns 

Känns. Gammal. (!?)
Som i mkt lång tid. Urgammalt.
Har inte smyckat den traditionellt, utan den är gjord av en kvist som jag böjt till ram, är vävd med röd och svart tråd och innehåller små glaspärlor och kottar. Små kottar, inga vanliga. De passade in mkt bättre än fjädrarna jag hade.
Skulle behöva en bild.

Åh, snälla, ta en bild! Vill så gärna se den där mystiska drömfångaren!

Håller med Iram, snälla fota! Vore jättekul att se din drömfångare!!

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05770000-05779999/640x480/5772203.jpg
Så här hänger den alltså och vaktar (på mig) Inte mycket att visa upp för omvärlden
den är ju min första egentillverkade.
jag tyckte den va fin jag :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Jag med! Jag skulle vilja göra en men har inte kommit mig för ännu. Tycker om när det är naturmaterial i den, kottar och sånt istället för alltför färgglatt.
Jag vill rekommendera en bra bok "Drömfångare och indianinspirerade smycken"
Man kan göra egna drömfångare med inspiration från den. Man kan även göra hårspännen och broscher av fjädrar, drömfångarsmycken, pärlsmycken och talking stick "pratpinne" som används i samtalsgrupper. Den som håller i talking stick har ordet, de övriga får hålla snattran.
Det går säkert att använda sig av kottar och naturmaterial istället. Jag gjorde nätet till min drömfångare av tandtråd.
http://www.forlaget.ica.se/include/modules/bok/listbok.asp?kat=hobby
Tycker också att den var fin och att den är egentillverkad gör den mer kraftfull :) men om man ser en skugga så där så blir man ju rädd….känns den bättre nu? Kanske du kände av någon väktare eller så (mina funderingar).

Jag håller med dom andra här; visst var den fin! =) Kul att du har gjort den själv oxå! Och naturmaterial är ju aldrig fel! ;)
#8; Den boken är väldigt bra! =)

Nä den är likadan. Den "iakktar" och "vilar" liksom.
Fundera gärna vidare, jag letar inte efter ett enda korrekt svar, Jag vill nog snarare få lite vägledning, om det kan vara något jag inte har tänkt på innan. Jag tror inte att den är helt igenom snäll. Är det min egen ilska som lyser igenom? Å vad jag blir förvirrad av mina egna svar…

Jag är lite inne på #1 att det är mitt eget känslspektra, men jag kan inte riktigt sätta den här känslan i samband med min livssituation.
Kanske har det något med torpet att göra, det har ju några år på nacken (tidigt 1700tal). Men huset har en frisk atmosfär så jag tvivlar på det.
Ett foto till. Tog ett från ett annat fönster.

Jag fick en drömfångare av min mamma och hennes sambo när det varit iväg. Den hänger ovanför min säng, men jag vet inte vad den är till för. Vill någon berätta!
Är det stor risk att man kan råka ut för något sådant här om man skulle försöka göra en drömfångare? Om inte man har märkt av några häxkrafter hos sig själv, gör då drömfångaren nån nytta alls eller blir det då bara en vanlig prydnadssak?

http://www.world-foundation.nu/dreamcatch.htm
http://www.klockaretorpet.com/dreamcatcher.htm
http://paranormal.se/topic/dromfangare.html
#14 Massor med intressant
#15 Tror inte att risken är stor. Jag har ju inte gjort drömfångaren traditionellt, utan lite efter eget tycke och smak, så utseendet gör ju mycket. Hade jag använt himmelsblå färg och vita dunfjädrar så hade utseendet varit ett helt annat.
#16 Var inne lite snabbt och kollade på länkarna och då kom så klart nästa fråga. Ska man eller ska man inte ha ett hål i mitten? På den ena länken stod det ju att man inte skulle det utan att ALLA drömmarna skulle fastna i drömfångaren?!
Min mamma gjör utan hål i mitten, som hon lärde av en medicinmann från kanadiska indianerstammen Objiwa. Men jag tror det beror på vart man kommer från och hur man tänker :) Båda delar är vanliga
― J.R.R. Tolkien

Min har ju fått ett ganska stort hål. det gick inte göra mindre öglor Kanske därför den känns konstig, att jag får in för mycket drömmar.
# 14 Det finns så mycket fina legender PimThe Great. Men många är så långa. Här är en som inte är så lång.
Gammelmor Spindel, vars sång fick universum att existera kände sorg över människobarnens mardrömmar. Hon begav sig till Pilträdet och bad om en av hans vackra grenar. Hon gick till örnen och bad om hans kraftfulla fjädrar. Sedan böjde hon pilens grenar till den cirkel som förbinder alla världens människor. Runt pilens gren spann hon visdomens nät som skulle fånga barnens mardrömmar.
Morgonstrålarna från Gammelfar Solen brände bort alla mardrömmar från väven. Alla mardrömmar som fanns kvar förvandlades till morgondagg. Dessa drömmar rann sakta ner längs fjädrarna och gavs till jorden.

Vilken vacker legend! Jag är så svag för sådana där små poetiska berättelser, och som tur är kryllar ju folktron och häxkonsten av sådana.

Felet är att den inte är sluten, se högst upp där du avslutat ringen, den ska vara sluten och sen har sen den en otäck spets där, mjukna till den och slut ringen så kommer det att kännas bättre det tror jag i alla fall 

#23 Tack för tipset. Jag tror iof att det är helheten i den som gör att den får en "fel" känsla. Har också funderat på om jag kan montera isär den i omvänd arbetsordning, och att försöka göra en ny. Men det vet jag inte om jag vill.

#24 resten tycker jag känns i balans så pröva bara med att sluta den mjukt så ska det nog bli bra 

hoppas ni driver med varandra!!!
#26 Vad menar du? Varför skulle vi driva med varandra?

#26 Snygga korstygn som du har i ditt namn, i England betyder X puss så var go och gla` istället för att ifrågasätta andras tro och vetande!

#26 är en fegis som ej kan stå för saker ju :)
annars sätter man ut namn och står för sina åsikter :)
ler bara åt trångsynnta jag ler

aa hej jag heter sarha och jag tycker att ni är löjliga som värkligen tror på sånt här haha jag kan bara skratta XD skaffa er ett liv

Hej Sarha, tråkigt att du inte har något intresse i ditt liv som ger dig glädje. För en sådan här kommentar kan knappast göra dig glad i sinnet.
Jag må vara löjlig, men jag är oerhört lycklig, har ett fantastiskt liv och en underbar familj och ett jobb som jag älskar. Dessutom accepterar jag att alla människor har olika intressen som ger just dem livskvalité. Du är säkert också en mycket fin människa Sarha, det är bara det att du inte har insett det än.
Lycka till med resten av din resa, och jag hoppas att du kommer att hitta dig själv snart och att du blir tillfreds med vad du finner.
mvh /Sanna
#31 Bra skrivet!!
Bättre lycklig och glad som löilig i sina interessen, enn att ha et så fruktansvärt liv att man forsöker trycka ner andra runt sig till samma nivå säger jag bara! :)
― J.R.R. Tolkien
Sarha om du nu inte tror på något av det som disskuteras på häxor i fokus så är det ju bara att låta bli att skriva, det är ingen som tvingar dig att vara här inne, utan detta forum är till för oss "häxor" som vill disskutera saker relaterat till det.
Jag säger inte att du inte får vara här, jag ber dig bara att visa lite respekt inför andra människor. Respekterar du oss så respekterar vi dig.
Och ja förslaget om att skaffa oss ett liv, jag har ett liv som jag trivs alldelles utmärkt med, att jag sedan vill disskutera mina intressen med andra över internet när jag har tid över är bara ett plus enligt mig.
Men tro inte att jag skriver det här av ilska för det gör jag inte, däremot så hoppas jag att du kanske kan förstå att det inte är fel att tycka och tro som vi gör här inne.

jaha så ni ser det som ett intresse inte som en livsstil då förstår jag jag trodde ni menade allvar haha men men har man inget annat för sej kanske jag kan förstå varför ni tar er tid att skriva sånthär skit…
aja lycka till med era liv oxo hoppas att ni inser dertär en vacker dag..
//Sahra
jag fattar inte varför du kastar bort tid på "denna skiten" då. Det säger nog mer om dig som slänger bort tid på saker du inte tycker om eller tror på enn oss som använder tiden på va vi intresserar oss för.
― J.R.R. Tolkien

jag kanske tycker om tt dria mrd folk

ahaha

#39 Det är synd om dig xxxxx=Sarha om du tycker om att driva med folk som tycker annorlunda än dina intressen just nu. Någonstans är du ju ändå intresserad eftersom du har skrivit många inlägg här. Är du skrämd över vad du får veta eller skrämmer ditt eget intresse dig??
Jag önskar dig lycka till med ditt sökande efter din egen sanning och din egen lycka! Men racka inte inte ner påandra på din livs färd, du kanske behöver hjälp i framtiden av den som du har spottat på nu!

Den enda du driver med Sarha är dig själv. Du kan inte racka ner på någon annan utan att den personen har gett dig sin tillåtelse.
Nu avslutar jag den här tråden om drömfångaren. Tack alla för bra svar och för visat intresse.
Mvh /Sanna

Synd att den här länken skulle sluta så här.. Tycker det började så bra o intressant.. Verkligen synd! 

#42 livet är sådant det finns de som tar och de som ger :)
hej hopp

De som tar kanske behöver mer
kom osäkt at ttänka på uttrycket
"the toes you step on today might be attached to the ass you have to kiss tomorrow….."
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vi ska ju inte behöva avsluta våra samtal och funderingar bara för att en skeptiker ska hålla på och trakassera alla inlägg som görs.
Shara snälla lägg inte din tid på att förstöra för oss.
Detta är va vi tror på och är ett starkt intresse för oss lika mycket som en fotbolls spelare älskar sin sport.
Tycker inte du ska hålla på.
ja vi får alla ha åsikter men det finns måtta på va åsikter och åsikter är.
Du får ju faktiskt inte ut något av att tracka oss eller hur ?
Vi kommer varken sluta med våra intressen eller lyssna på dina otroligt dumma kommentarer.
SÅ jag ber dig med all väl mening LÅT OSS VARA och vill du va kvar va gärna skeptiskt men trampa för guds skull inte folk på tårna.
*hoppas även att ni andra inte tycker jag formulerade mig klumpigt för i så fall får ni ta bort mitt inlägg *
#46 håller till fullo med dig. Det är faktisk min religion hon kallar skit. Inte alls trevligt, skulle väl va om jag skulle klampat inn i kyrkan och sagt "j*vlar tror ni på den där skiten jesus eller? Vilka töntar ni är" eller nåt. Aldrig skulle jag gjöra det, och mycket mycket få kristna skulle ens vurderat kalla min religion nåt annat enn "väl, jag tycker det är fel då..". Vilket dom gjärna får tycka, enligt deras religion HAR jag ju fel. Alla kan va osams, och va osams med respekt.
― J.R.R. Tolkien

tjejer lägg ej er energi på henne hon suger bara :)_
andvänd er energi på ett posetivt sätt istället
hon behöver nån så är det bara :)
tro mig hon är en ensam tjej :) ler
försök att väda er frusstration till nått bättre ge henne en kram vet jag :) ler
*L*
Bra sagt John.a-a ^^

KKKRRRAAAMMMMARR BÅDE HENNE OCH ER ALLA KRÄM KRÄM
*kramar på Scars*

Kramar tebax på LinaN juu *kramisar*

SannaHolmgren - jag tänker dra lite tillbaka till trådens ämne och fråga - har du gjort något åt den sen du skrev första gången, tänkte på det om att sluta den. Och om du gjort det hur känner du inför den nu?

Jag har haft fullt upp, har inte hunnit med faktiskt. Men jag är inte säker på om jag vill röra den, än. Det har varit en del omkring som gör att jag avvaktar ett tag. Jag har faktiskt tagit ner den och stängt in den i en plåtask tillsvidare. så får saker o ting ske i egen takt, som vanligt när det gäller mig.

Hehe ;-) gumman i stugan. Hoppas trollungarna mår bra. Lill-häxan mår toppen här. Tycker du verkligen skall fundera på vilket humör du va på när du gjorde den, kanske någon negativ vibb fastande. Höres.
Ja Sanna, hur har det gått nu?
Sanna.Jag har också funderat på drömfångaren.Tittade på den och känner att den tynger neråt lite, vet inte varför, du kommer säkert själv underfund om vad som stör just dig.?Det blir bra i slutänden.
Och ang XXX:Stackars människa så tråkigt h*n har! Får få ljuspunkter i tillvaron kanske?Avundsjukan har många ansikten..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag håller just nu på att göra en drömfångare som är ca 1 meter i diameter. Det är meningen att den ska hänga utomhus i ett träd, att hänga kottar istället för fjädrar var jätte bra.
Har varit lite orolig för hur jag skulle få fjädrarna att hålla.

Jag håller på att försöka mig på att göra en drömfångare. Det är riktigt roligt tycker jag. Jag tycker om att lära mig nya saker.
MVH Isnornin

Hej Sanna
När jag såg din drömfångare tänkte jag att när man tittar igenom den kan man se det osynliga för det vanliga ögat och se andra världar :) kändes som ett fönster man kan se igenom *Kram*

Hej,
Ville bara säga att din drömfångare är otroligt vacker, speciellt eftersom du använt kottar istället för fjädrar, det ser så naturligt ut! Själv ahr jag en, köpt, och absolut inte gjord i naturliga material, så den känns liksom inte "rätt" på något sätt.. Men ajg vågar itne göra en egen, ahr för mcyekt som tynger mig just nu,
*huggles*
När jag hade en drömfångare så hade den motsatt effekt.
Jag hade mardrömmar i ungefär en veckan innan jag tog ner den och kasta den.