Bok om magiska växter
Morrn morrn :)
Någon som kan tipsa om en bra bok om magiska/läke växter? Är jätte intresserad men vet inte riktigt vart man ska börja. :)
Javisst, men den är svår att få tag på kanske via antikvariat
Örtmedicin och växtmagi,det är Det Bästa som gett ut den. Den är mycket läsvärd.
Gröna apoteket av Marie-Louise Eklöf ( att bruka och bereda terapeutiska örter.)
Du kan gå in på Alexandera De Paolis hemsida hon är ört terapeft och har boktips på sin sida WWW.isdimma.se
Vandra i Ljus å Skönhet

Hans Junebys "Fytomedicin" är bra. När det gäller magisk användning, gillar jag "Encyclopedia of Magical Herbs" och "Magical Herbalism" av Cunningham.

Jag har en bok som ehter läkeväxter förr och nu, som egentligen är dansk och originalutgåvad kom ut nån gång på 70-talet. Jag har en svensk översättning som ät tryckt 1991 med ISBN 91-37-10007-6 jag tycker den är superbra!
#1 Har du någon aning om var man kan få tag på "Det bästa´s" Örtmedicin och växtmagi? //Karin
Den är svår att få tag på såg just nu att den fanns på antikvariat.net , för 450 kr lycka till
Vandra i Ljus å Skönhet

Dannie Druehylds "Häxans handbok"… Tjat, jag vet, men den är faktiskt väldigt bra även när det gäller beskrivningar av magiska örter. Om så bara för att den beskriver dem på ett annorlunda vis!

#5 Tack!

jag köpte boken om magi och växter köpte jag på bokbörsen för lite drygt 300 kr

www.bokborsen.se de har ännu 8 kvar…*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Håller med Iram, en av de bättre är förstås Dannie Druehylds Häxans handbok.
#6 o 10 den boken ska jag kolla upp min inriktning är ju mer mot medicinörter, fast jag tycker häxörter hör åxå dit
Vandra i Ljus å Skönhet

jag hade börjat med *stora boken om örter.*