Vad sägs om...
…att göra mars månad till en temamånad om häxväxter och läkeörter?
Jag tycker det skulle passa bra då de flesta börjar känna vårkänslorna komma och fingrarna verkligen längtar efter att bli lite jordiga. Många växter, örter och blommor ska ju förkultiveras i mars och vårbestyren börjar på allvar. Och naturligtvis kan man ha örter hemma fastän man inte har någon trädgård. Väldigt mycket går att odla i krukor på balkong eller fönsterbräda!
Ni är såklart välkomna med artiklar, bilder och allehanda tips. Själv ska jag förbereda mig under februari genom att skriva lite om mina älsklingsörter.
Så; vad tycker ni andra?

bra idé! ska gärna bidra så mycket jag kan!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Låter fint, behöver själv friska upp minnet
Vandra i Ljus å Skönhet

Det är sååå roligt!!!;) Det blir bra!
Bra! Älskar växter o odling!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jätte bra idé!
MVH Isnornin

Intressant tema. :)

go for it!
Kanonidé! Jag vill börja odla mer….. saker :)

-Grönsaker och Godsaker!;)

Ja vilken härlig idee själv så har jag precis börjat att så lite smått här hemma vitlök .rotar annanas mm.
Sedan så är min balkong en stor grön örtgård på sommaren och doftar så ljuvligt.

perfekt ..jag har precis beställt en bok som heter örtlära och växtmagi efter ett tips jag fick här på sidan kram tindra
Ja, va bra! Det är alltid bra med lite extra inspiration och råd från andra.
Väldigt bra idé!

vilken bra idé! :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan