Otäcka drömmar
Nu är det så att jag har haft två stycken väldigt otäcka drömmar inom en ganska kort tid. Båda av samma typ.
Den första drömmen är att min lilla syster har varit försvunnen en tid och vi hittar henne och hennes kompisar i en grotta (de har tydligen varit och campat och blivit instängda av någon anledning) hon är liten i min dröm, kanske 10 år. hon är egentligen 20. De har varit instängda där i flera år känns det som i drömmen och hon ser väldigt utmärglad ut där hon ligger i sin sovsäck. Av någon anledning går de tillbaka till grottan efter en dag och då blir de instängda igen och den här gången är det någon som börjar hälla in cement i grottan. Som för att få dem kvävda och inmurade.
Den andra drömmen är att hon också varit borta , nu är hon äldre och vi hittar henne i en kvinnas lägenhet, hon är bunden i cykelslang (fråga mig inte varför) och nedstoppad i ett hål, jätte smalt så hon knappt får plats , under govlet på kvinnans lägenhet. Det här hålet är stängt med en lucka som är igen borrad. Vi får dra upp henne därifrån.
Det som är lika i båda drömmarna är att jag tycker att det är väldigt otäckt och får väldigt starka känslor när jag vaknar. Medans min syster i drömmen inte verkar rädd över huvudtaget. Men hon har aldrig varit bra på att visa känslor och eller visa att hon är rädd eller ledsen i verkligheten heller.
Någon som kan hjälpa mig tyda de här drömmarna? Jag vill inte drömma fler såna nu. :(
tack!
jag har väl inte världens bästa erfarenhet av drömtydning men det skulle kunna betyda att hon vill förändra sitt liv till nått som du tycker är olämpligt..
det skulle förklara varför hon och hennes vän går tillbax till grottan som du vill rädda henne ifrån^^
eller tycker du att jag är helt ute och cyklar nu ???
kram// T

Kanske det.. hon håller på att utbilda sig men det har jag ju ingenting emot. inte det hon vill bli heller..

Om du nu inte är synsk och drömmer sanndrömmar så skulle jag gissa att dessa drömmar försöker sätta bilder på en stark oro som finns inom dig.
De känslor som du upplever i dessa drömmar är sannerligen känslor som finns inom dig och som du kanske trycker ner eller försöker gömma undan när du är i vaket tillstånd. Bär du på någon oro, rädsla eller liknande som behöver bearbetas?

#3 Ja, så skulle jag också tolka det. Många gånger är de personer som finns i våra drömmar endast sidor av en själv. Ett yngre syskon kan vara du själv. Spontant undrar jag om du kanske känner dig kvävd, trängd, snärjd… Något inom dig som behöver få komma ut eller komma till uttryck. Förmodligen vet du redan svaret eftersom ditt aktiva jag i drömmen försöker befria detta inom dig.
Eftersom du fortsätter drömma på samma tema kan man ju tänka sig att detta är något som det är viktigt att du kommer till insikt om. Så brukar det vara för mig i varje fall, att jag fortsätter drömma liknande drömmar tills jag förstår vad de handlar om.

Hej,
det var samma spår jag själv var inne på..har väldigt dåligt ekonomi nu och ganska svårt att klara oss så det är nog det..jag studerar och jobbar extra och min kille gör för tillfället ingenting, letar kanske 1 jobb i veckan och sitter uppe hela nätterna och spelar..så om jag känner mig snärjd och kvävd. JA. Jag för försöka komma underfund med hur jag ska göra.

Mmm, hoppas att du känner dig lite bättre till mods snart.
När jag är stressad men ändå kör på för fullt brukar jag drömma att jag befinner mig i ett höghus som börjar svaja och golvet gungar under mina fötter. När jag drömmer den drömmen vet jag att nu har jag pressat mig själv för hårt (igen… ). Jag är lite trögfattad och märker inte alltid när jag håller på bränna mig till aska, så det är tur att mitt undermedvetna håller ordning på mig. *ler*

jag tycker att det liknar sanndrömmar

#7 vad menar du med sanndrömmar?

att man drömmer det som händer samtidigt, eller en liten bit fram i tiden, eller tom. återupplever ett minne som någon annan har råkat ut för.
Sanndrömmar är för mej sådant som händer i framtiden
och de har en speciell skärpa.
Jag vet att de är sanna och jag kan inte påverka skeendet.
Vandra i Ljus å Skönhet