Kraftdjur
Nu kom jag på en sak mittiallt. Ja funderade över kraftdjur. Alltså det kan ju vara villket djur som hällst? Men ja funderade, eftersom jag har en svart/vit katt. Som står mej mycket nära, å han e ganska ung. Men han ör alltid vid min sida. Å skall alltid vara nära mej. Kan det möjligen vara mitt kraftdjur? Det känns som vi skulle "konekta" Med varandra eller som jah, svårt att förklara. Jag har också en egen hund, som är en svart blandras, mellan schäfer ock vallhund. värkligen en energisk sak, men de e som vi "konektar" tillsammans också. Eftersom, ja delar mycket tid med att "prata" och umgås med dem. Och hunden med rätta skulle vara min mammas, så kom till mej istället å det är som mej han känner nån slaggs "trygghet" Eller vad man skall kalla. Kan man möjligen ha flera kraftdjur?
Ni får järna skriva om ni har nått kraftdjur. Kramar. :)

kanske att man har olika kraftdjur, för olika av livets faser. Jag har i alla fall en groda just nu, mycket märkligt, men så håller jag också på med att transformeras
Visst, kan din hund och din katt, vara en sorts kraftdjur för dig. Mina tre katter är mina allra bästa vänner och vissa djur får man också ett slags känslomässigt band till.
Boktips!
Jag köpte Cassandra Easons bok om kraftdjur och jag fick en låda med kraftdjurskort, som jag drar ett varje dag och det lustiga är att det brukar stämma. Så är du intresserad av att veta mer om kraftdjur kan den kanske vara en hjälp?!
Jag tror inte att ens djurvänner är kraftdjur, men det är bara vad JAG tror. Det finns säkert dom som tror annorlunda. 
Jag tror kraftdjur är något större än att ha bra kontakt med ett djur på riktigt. Jag har ju själv hund och tycker mig ha en bra kontakt med honom. Också familjens förra hund som jag älskade över allt annat kände jag en "konstig" förbindelse med, speciellt efter hon hade dött… Hennes ande, själ? Jag vet inte, men tror inte det var kraftdjur som jag ser det.
Enligt det jag lärt mig från olika "shamaner" så har man olika kraftdjur i olika stadier av livet. Man byter dom inte varje dag och man har oftast inte hur många som helst. Det är inte bara rosa delfiner och "coola" djur som vargar. Det är det djur det är. Inget man bestämmer själv.
Jag har själv alltid älskat vargar, hajar, delfiner, valar och andra djur men det betyder inte att dom är mina kraftdjur. Jag har inte sett några tecken på det.
Som jag ser det så hör kraftdjur ihop med shamanism. Men jag kan ha fel… 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Vad står (löv)grodor och geckoödlor för? Jag känner mig mycket dragen till de djuren.
#4 De står inte för ngting speciellt på det viset.
Inte som kraftdjur iaf. Tyvärr finns det en massa sidor och, mer eller mindre löjliga böcker, som listar en MASSA djur och deras "betydelser" - så fungerar inte kraftdjur riktigt.
Ett kraftdjur är en uråldrig ande. Det är inte en varg eller en lövgroda utan det Är Varg och Lövgroda. hela varelsens samlade kraft och essens så att säga.
Det är klart att dessa varelsers utseende och levnadssätt, lynne och beteende skiljer sig åt - och det är isf DET man skall lära sig; hur sitt kraftdjur beter sig och fungerar. Sen skall man minnas att de är andar, och inga djur, så de kan egentligen bete sig lite hur som helst.
De olika djurens betydelser hittar man ofta i olika kulturer, men jag tycker det är lite snett att anamma och lära sig betydelserna från en annan kultur än ens egen - att t.ex. leka indian är inte helt min grej - utan rekomenderar isf att man företar egna resor till sitt kraftdjur och lär känna det. Ansikte mot ansikte.
Precis som jennix skriver så kan man ha olika djur i olika stadier i livet. De kan komma för att lära en olika saker, och de kan lämna en om man inte sköter sina förpliktelser gentemot djuret.
Din hund eller katt är INTE ditt kraftdjur. De kan kanske vara dina vänner, som Jennix skriver (you have learned well grasshopper ;) men är inte kraftdjur. Därimot finns säkert Hund och Katt som kraftdjur, men då i sin vildare, odomestikerade form.
Ang kraftdjurskort så är ingen kommentar ibland också en kommentar… ;)

Jag tror att Uggla är mitt kraftdjur (eller vägvisare, som jag säger), åtminstone just nu. Till mitt stora förtret till en början, eftersom jag inte alls tycker om fåglar. Särskilt inte ugglor och deras märkliga blick… Men man väljer ju inte själv.
Efter att ha mött Uggla i mina drömmar och så småningom även i vaket tillstånd ända sedan i somras, har jag till slut slutat vara så envis och börjat lyssna istället för att grunna över varför just Uggla… *ler*
Det är väldigt spännande. Jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv sedan Uggla visade sig första gången. Budskapet handlar mycket om kommunikation, om att lära sig lyssna, om att invänta rätt tid, om att iaktta skeenden… Att stilla mig lite grann och inte hela tiden rusa fram genom livet. Mycket intressant, jag kan nog prata om det i flera dagar tror jag. :)

#1 För nån natt sen hoppade en "groda" upp i min säng. Jag var halv vaken och halvt sov men jag kände tydligt hur den hoppade upp men det var inte på riktigt. Jag läste i solögas bok att grodan stod för förändring men sen tänkte jag inte mer på det. Men idag tänkte jag att livet omkring mig verkligen förändras och det påverkar mig.. kompisar som gör slut med pojkvänner eller andra som hittar en pojkvän, folk som är gravida och andra som flyttar ihop. Jag får själv nya vänner och träffar äldre vänner igen när de inte är upptagna med killar längre :P

hm, då kanske vi bägge två har grodan som kraftdjur just nu, då;#7 trampolin.
Vet ännu inte vad det till fullo kommer att innebära för min del, men det är ju romantik som jag har skrikit efter länge, det som skrämmer mig mest intimitet och närhet, för då blir man så utlämnad och sårbar, farligt farligt.
Kanske du också står inför ett avstamp inför någonting nytt i din utveckling.
Om vi skall lära känna grodan då, så kanske vi kan hålla kontakt och dela med varandra, vad vi kommer fram till att grodan står för i våra separata liv, det tycker jag skulle vara intressant, i alla fall.

#8 ja absolut.. det kanske händer något nytt för mig med :) förutom det här med nya vänner. Vi kan höras av när vi fått mer information om vad grodan betyder för oss

Tackar Till Alla Som Har Skrivit :)