Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 366 ggr
Moonchild
0

Arg! Men ändå tacksam.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara bli av med lite ilska. Jag är så jvla förbannad. Nyss så sprängde några ohyfsade, omoraliska jvla högstadieelever vår brevlåda. Det var en stor, ganska dyr, jättefin brevlåda som mina föräldrar fått i 40-årspresent får några år sedan. Den är verkligen helt förstörd. "Taket" ligger 2 meter från resten. Brevlådan var liksom fastgjuten, men den har ramlat framåt och luckan är böjd åt fel håll.

Jag blir så arg och besviken på hur man kan förstöra något för någon annan sådär. Visst om de vill hålla på och förstöra sina egna grejer, det är inte min ensak.

Jag hörde smällen och jag gick ut, och då rykte det fortfarande. Sedan så ringde jag polisen, och tydligen kom dom tillbaka då och tog kort på det! Jag såg en av killarna, men trodde verkligen inte att det var nån av dem som hade gjort det, för hallå? Man går väl inte tillbaka till en brottsplats??

Men min granne hade, tack och lov, prisa Gudinnan, sett alltihop så han sprang efter dem när de kom tillbaka! Han fick fatt i dem och de nekade såklart hela saken (men han hade ju sett dem), då kom en yngre granne förbi och sa att de gick på en skola i närheten (det hade vi räknat ut, men bra att vara säker) och då så ringde min granne till skolan, så rektorn ska komma hit med en skolkatalog så vi kan åtala dem!

Detta är inte första gången det händer, men det är första gången som det faktiskt blir skadegörelse.

Jag hoppas de får betala ordentligt, så de lär sig att handlingar har konsekvenser.

Så, tack för att jag fick skriva av mig lite. Och tack för att det finns goda, hederliga människor kvar i den här världen.

/Moonchild

Tistel-
0

åh stackare, hoppas allt löser sej!

hur fan kan man göra något sånt…?

Moonchild
0

Min pappa har faktiskt pratat med en av killarnas föräldrar nu ikväll, det var lite skönt att vara skadeglad :). Han kommer få otroligt mycket skäll, men han vill inte berätta vilka de andra killarna var.. Men vi har ju polisanmält, så det kommer nog lösa sig tillslut. Undrar bara hur vi ska få tidningen imorgon.. :P

Hennum
0

hoppas verkligen att de får en rejäl smäll på näsan. så sjukt onödigt att hålla på så. man kan ju tycka att det bara är på skoj, men då kan man skoja med sådant som inte förstör för andra.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[trumman]
0

Jag kommer ihåg då jag var yngre, vi stod på en kulle ovanför vägen och sköt med pil & båge på bilarna. Sen släckte vi alla gatlyktor i kvarteret genom att lysa på ljus-sensorn som styrde det och lekte ficklampskrig i mörkret.

Grabbar gör sånt. Några tjejer också. Varför vet jag inte - men vi hade väl inga djur att jaga eller helvetesgap att övervinna så på ngt sätt måste ju instinkterna få utspel.

…eller frispel.

Mvh, T

Moonchild
0

Jag kan väl acceptera att man kanske gör något sådant när man går i mellanstadiet, men när man är 14-15 så borde man ha lite mer vett i skallen. Man kan gå och slå på en sandsäck eller något istället.

Men de får väl sitt också till slut.