Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 755 ggr
Norah
2008-02-01 17:52
0

Poltergeist

Funderar lite kring fenomenet poltergeist. Det kan inte vara hänsosamt för exv. denna familj att vistars i huset. Varför skulle denna ande söka sig till den lilla flickan efter provokationen ?
Dessa andar är synnerligen rastlösa och ivriga att manifestera sig.

Hur skulle ni exv. ställa er inför detta ?

http://www.youtube.com/watch?v=o5-7jdPD2l8

Mannen bad anden knacka en ggr. för ja, två ggr. för nej. Anden svarar ja, att han vill att familjen ska flytta med att knacka en gång. Mannen ställer flera frågor, frågar vem anden inte gillar. Han knackar två ggr. när han nämner mamman. Men det betyder att han inte svarade ja, att han skulle ogilla henne.

Menar den unga ande pojken att han ogillar sin egen mor (sen tillbaka i tiden) isf. ? Sedan blir anden mer rastlös, söker sig till flickan i familjen eftersom han inte fick svara på den rätta frågan sas.
Måste det då inte finnas en länk eller sammanband mellan dem, flickan i familjen och anden ?

Anden försöker desperat att signalera någonting, han sitter fast och verkar mycket trött eller vad man nu ska säga. Tror ni att flickan i familjen kan känna som ande-pojken gjorde ?

Mvh
Norah

Coturnix
2008-02-01 18:04
0

"Poltergeist" Är ett fenomen som jag upplever som  obalans. Ofta ett fenomen i samband med tonåringar. Att det skulle handla om "andar" på "återbesök" är främmande för mig.

Norah
2008-02-01 18:08
0

Hade själv funderingen. Men du menar att det skulle vara så stark obalans i familjen eller flickan själv ?
Hur kan hon leva om det tar sig sådana proportioner ?

Coturnix
2008-02-01 18:17
0

Vad är det som säger att det är sant?

Norah
2008-02-01 18:26
0

Nä, nu spekulerar vi lite…

Jennix
2008-02-01 20:56
0

Jag tycker och tror att filmen är helt orealistisk… men det är kanske bara jag? Flört

Däremot tror jag kanske inte det är bra att riva en gammal kyrkogård och bygga hus ovanpå. Hemlis

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Norah
2008-02-01 21:50
0

Orealistisk hur ? Tror jag förstår :)
Men hur tror du att stolen rörde sig som flickan satt på. Var den fjärrstyrd kanske ?

Jennix
2008-02-01 23:07
0

Ehh, det var en film. Trickfilmat. Det var inte på riktigt…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Iram
2008-02-02 10:51
0

Har nyfiket tittat på sk poltergeistfilmer på Youtube, och det är förstås skrattretande enkelt att göra en sån själv. Så jag tror inte att någon av dem är äkta.

MEN, jag tror faktiskt att poltergeistfenomen existerar. Fast det är nog väldigt sällsynt. Och jag är också inne på den teorin att de utlöses av någon slags obalans, t ex energi från en frustrerad tonåring. Tycker det låter logiskt på något vis. Men vad vet jag? Jag hoppas bara att jag själv slipper bli utsatt någon gång för jag tycker de där fenomenen kan verka ganska skrämmande.

Fundersam

lightseeker
2008-02-02 16:47
0

hm är poltergeist sällsynt? även bland folk här alltså?
När min äldsta dotter mådde väldigt dåligt psykiskt, så hade vi ett otal poltergeist fenomen här.