Ny grupp: Månen!
Nu har jag lagt till "månen" som en ny grupp, eftersom det fanns önskemål om det.
/M

Ah månen… kommer ihåg när jag var yngre. Hade precis sytt en cermionel dräkt i syslöjden.. drog på mig den och gick ut på balkongen och sträckte upp händerna mot fullmånen… mina föräldrar satt och tittade på tv och snälla som de var sa det ingenting när jag trippade förbi där i min vita särk :) Älskade mamma och pappa.
Men ärligt, folk kan väl inte förneka att månen har en speciell dragningskraft… eller är det bara vi som känner det? Jag vet i alla fall att jag har väldigt svårt att sova när det är fullmåne. Får väl börja göra lite nattmagi då, när jag ändå inte kan sova ;)

Tack Iram! :)
Instämmer, tack Iram!
jag har alltid, alltid tittat upp på månen och blivit som hypnotiserad, så länge jag kan minnas =)
Så absolut har den en dragningskraft

#1 sofielunsen - Bra att de inte e bara jag som har svårt att sova när de e full månde Oo :) Ibland blir man nästan tokig om man har prov nästa dag. Jag är välldigt "kännslig" för månen. Sorts konstig energi som gör att ja inte kan sova, blir otålig å ganska energisk. Någon som har någon ide om hur man kan få det sovd på kvällarna? :)

#5, om man har prov är det speciellt jobbigt ja. Inte heller bra att dricka alldeles för mycket vin dagen innan ett prov *dunkar huvudet i bordet* Men det var lite off topic. Tillbaka till månen!
Självklart har månen en speciell kraft. Det är till och med vetenskapligt bevisat. Även statistiskt; det sker fler bilolyckor under fullmåne och fler tas in på mentalsjukhus, många har svårare att sova under fullmåne. De flesta blir påverkade både fysiskt och psykiskt, bra och dåligt.