Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1318 ggr
Almatari
0

Rening

Hej hej!!!

Jag undrar om någon har något förslag vad man kan använda istället för rökelse när man ska rena ett rum/lägenhet. Själv kommer jag bara på att man kan använda sig av en fjäder eftersom det symboliserar luft.

Kan medela att det e en tjej som lekt med anden i glaset och saker har stannat kvar i lägenheten.

Blir väldigt tacksam för svar så snart som möjligt.

zeretki
0

Bränna salvia-rökelse funkar för mig, plus att koncentrera sig och göra en ceremoni. Sopkvast och sopa rent kan jag tänka mig funkar också…

Wynja
0

Skallra med skallra/trumma o nynna medan man går runt hela huset/lägenheten. Ha fönstren öppna undertiden. Ljus & Mörker//Wynja

Wynja
0

Skallra med skallra/trumma o nynna medan man går runt hela huset/lägenheten. Ha fönstren öppna undertiden. Ljus & Mörker//Wynja

CrittersAndBugs
0

Om du inte vill använda rökelse eller bränna nåt, kan du använda salvians hela stjälkar med blad som "dammvippa" emedan du skallrar. Skallra kan du med t.ex. en tom plastburk som du fyller med ris eller ärtor, om du inte har en "riktig" skallra. Släng ut det som inte ska vara där. Tänk verkligen (säg gärna högt) UT! UT! UT! om och om igen. Ut genom öppet fönster med skiten! Salt kan du också använda - men det är inte lika kul och vifta runt med. När du är färdig kan du lägga några råa pepparkorn i varje fönsterbräda och vid rumsdörren över en natt. Dessutom kan du ta flickan i örät…

Cool

Devona
0

Salt skka ju ha renande kraft.. typ.. man kanske kan ställa fram en skål med salt? *hm* låter inte så bra enligt mig, men du kan ju fundera på att göra något annat med salt…

Kram

Simuala
0

Salt + vatten= saltvatten.

Kan vara lite mera praktiskt än bara salt. Jobbigt med saltkorn över hela huset. Glad

Devona
0

smart där, jag skyller på att jag är förkyld och sjuk att jag inte kom på det XD

Almatari
0

Tack för alla bra tips jag fått.

Blessed Be