Gudar/Gudinnor
Ja har undrat över en sak,..
Hur vet man att man dras till en speciell (Gud/Gudinna?)
För ja vet att flera känner sej till till sånna..
du frågar hur man vet? Ja får du ett speciellt intresse eller gillar du en gud/gudinna mera så borde väl det vara svar nog. Att däremot inte vara dragen till någon speciell tycker jag inte är nåt konstigt eftersom alla gudar/gudinnor är en och samma kraft, fast bara uppdelad. Jag har ingen speciell än iallafall.

Bra fråga: gudinnan talade i flera år till mig, men jag kunde aldrig se henne tydligt, förräns till för något år sedan och då fick jag namnet, hennes historia, hur jag hängde ihop med henne, allt, samtidigt.
Hon visade väl sig helt, när jag var tillräckligt mogen, helt enkelt, tror jag?
Tro mig… OM du "dras med" en gud eller gudinna så VET DU… inget tvivel där inte.
OM du därimot tvivlar så är det säkert bars för att det är fantasi.
Vet du så vet du, tro mig :D

jag dras inte till någon speciell vad jag känner, men lika glad är jag för det.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag har haft mina kontakter och preferenser, men för tillfället är jag obunden, om man kan kalla det så - själva guden och gudinnan som helhet är ju med mig ändå!
Ber om ursäkt, "dras TILL" stod det, inte "dras med" :) förår inte hur jag kunde läsa så fel.
Nåja…
Om du känner dig dragen till en viss gud/gudinna skulle jag rekomendera en stunds eftertanke.
Vad är det som du attraheras av hos just den gär guden/gudinnan? Varför? Vilken religion tillhör dom och är det en religion som du skulle kunna tänka dig börja följa? etc.
Sen kommer det ju till att läsa om guden/gudinnan, sätta dig in i vem h*n är och hur den arbetar, eller hur jag ska utrycka mig.
Sen kommer ju själva kontakten, då du väl valt att börja dyrka/jobba med denna gud/gudinna. Hur vill guden/gudinnan bli kontaktad och dyrkad? Hur åkallar man h*n, etc?
Sen är det bara en fråga om att börja utöva religionen och arbeta efter bästa förmåga!
Lycka till!

#1 Inte alla "häxor" tror att alla gudar/gudinnor är en och samma kraft.
#7 nej förstår det. Jag syftade på mig själv men ser att det blev otydligt i texten

Tusen tack alla för svar :) Skall se då om ja "får fram" Villken de e som ja som "dras" till eller som ja kan tänka mej att föllja efter. :)