Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1703 ggr
valica
0

Bilder från Mabon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag får ofta komplimanger för de fina bilder jag lägger upp från vårt firande så jag tänkte tipsa om att jag nu äntligen har lagt upp bilder på hemsidan från årets Äppelfest. Låt er inspireras!

http://valica.se Klicka på 'Fotogalleri' och sen 'Äppelfest -07'

lightseeker
0

jo, det stämde, som vanligt, jättefina kort, vill också vara med på dina firanden

Bappho_
0

Supervackra bilder!!

valica
0

Ni är välkomna nästa gång vi gör något häxigt :)

isnornin
0

Jättefin bild! Vilket läckert bröd!:)

MVH Isnornin

isnornin
0

Hur gör ni kakorna???:))

MVH Isnornin

Marie_Morgana
0

Gudinnerligt vackert:-)

lightseeker
0

skulle jättegärna dyka upp, men det är litet långt mellan oss. Vem vet, det kanske blir någon gång på genomresa, i sådana fall.

valica
0

Det är faktiskt Lina som stog för både bröd och kakor. Brödet var enligt uppgift en väldigt komplicerad process som tog större delar av natten. Kakorna är några havreflarnshistorier med ingefärssmak som hon dekorerat med en tvålstämpel, tror jag. Kan vara en stämpel avsedd särskilt för kakor annars oxå. Hon är en riktigt liten bakoman den där Lina :)

isnornin
0

Du får hälsa henna att det såg jättefint ut!

MVH Isnornin

Ceriadwen
0

Fantastisk sida! Skrattande Jag är också stum av beundran för det där brödet…

lightseeker
0

brödet, kakorna, arrangemanget med frukterna mm. så att det skapar en helhet, fantastiskt vackert.

valica
0

Själva pysslandet innan firandet är egentligen mer än halva grejen för oss har vi kommit fram till. Tillsammans med själva arrangerandet av cirkeln och altaret. Det som händer sen är bara en bonus ;)

Marie_Morgana
0

Tips! Kakstämpel med pentagram (lämpligt till Yule-pepparkakorna också:-)

www.gronadraken.com/nightwood/id151.html

isnornin
0

#13 jag har gjort en beställning nu, hoppas bara att jag gjorde rätt:)

MVH Isnornin

Coturnix
0

- Härligt valica! Verkligen, verkligen vackert!

Goranka
0

valica: ENORMA bilder - blev helt paff där jag satt! O_O

Jag tror jag måste önska av Tomten att få vara med ngn gång.

lightseeker
0

ja, vi är många som är impade och vill vara med på valicas fester, det börjar bli en riksangelägenhet.

Ungefär som när kungafamiljen kommer ut och vinkar till folket på högtidsdagar, alla vallfärdar istället hem till valica och hurrar, fullastade med mat, stort pressuppbåd, direktsänding på tv.

Jag menar ALLVAR.

isnornin
0

Skrattande

MVH Isnornin

lightseeker
0

Skrattande häxor och hedningar i alla länder, förena er!!!

zeretki
0

Håller med, fina bilder på höstfest. :) Visst vore det kul att ha en träff nån gång?

valica
0

Vi får se till att ha lite bättre framförhållning nästa gång så ni har tid och möjlighet att pallra er hit nästa gång vi bjuder in till firande då :P

Gärna utan pressuppbåd och kungen dock. Om det är ok för er andra? ;)

lightseeker
0

du kan ju vara drottning istället eller så kan vi utnämna festens egen drottning, och digitalkameror finns det säkert gott om istället, men massvandring, det blir det säkert!!!

Tunrida
0

Sagolikt vackra bilder Valica! :-)

varulven
0

som vanligt helt underbara bilder på firandet :)

isnornin
0

#0 om ni vill så får ni gärna dela med er av recepten på bröd o kakor mm, det finn se tråd som heter Era bästa recept. :)

MVH Isnornin

MVH Isnornin

Nemue
0

Man blir helt stum av beundran, hur vackert som helst. Kan tro att det smakade därefter! Visst är det roligt att förbereda och göra fint inför sabbaterna och ritualerna :)

Sofielunsen
0

*pekar på bilderna med hakan nere vid knäna och ögon stora som tefat* bbb….buu…aa….va fint!!

Eiyra
0

wow vilka fina bilder :) ja man vill verkligen vara där :)